2010-01-25, 02:31
Medlem
breakalegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shawnshank
eller ta ett kontoutdrag vid månadens slut

Funkade inte så bra för mig då jag ville veta exakt vad jag lade pengarna på. Tex mat och cigg dök bara upp som "Ica Kvantum" på utdraget, men för mig är det två helt olika utgifter.
Citera
2010-01-25, 02:32
Medlem
breakalegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbe741
Ja, du har nog rätt. Fast fan vad jobbigt asså, de är ju inte själva pengarna som är det jobbigaste. De allra värsta är att de kommer se mig på ett annat sätt efter de här... jag kommer inte ens kunna "tävla" med farsan om vem som hade flest rätt på stryket och sånt utan att det blir "stelt".

Familj är alltid familj, ni kommer över det. Ibland har man sina stunder då det är jobbigt, men det löser sig alltid till slut.

Få gånger oroar jag mig för över hur min far ska tycka om mig
Citera
2010-01-25, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breakaleg
Familj är alltid familj, ni kommer över det. Ibland har man sina stunder då det är jobbigt, men det löser sig alltid till slut.

Få gånger oroar jag mig för över hur min far ska tycka om mig

Det har du helt rätt i. Jag tänker ut de värsta scenarierna i huvudet just nu..
Citera
2010-01-25, 02:40
Medlem
Citat:
Jag skulle inte säga att jag är spelberoende. Kanske spelar bort 1-2 tusen en vanlig månad, eller så vinner jag, men det är ju inga överdrivna summor som nu... vet faktiskt inte vart jag fick idén ifrån.

Skrev du inte inledningsvis att du just spelat bort hela månadslönen?

Citat:
Det gick så långt denna månad att jag hade skulder som är större än lönen jag fick inatt. På något sätt tänker jag att antingen får det bära eller brista, jag hinner knappt tänka till innan jag lägger hela lönen på "svart" på ett roulettebord på nätet. Och ni kan ju gissa hur det gick...

Och vad kan det ha att göra med?

https://www.flashback.org/p19203187#p19203187 (låst tråd)

Skärpning! Du skriver ju själv i klartext vad som pågår.
Din tillvaro håller på att gå åt helvete på grund av ditt drog- och spelbeteende. Och förmodligen en del annat också.
Lägg därtill sms-lån - death wish?

Skit i omgivningen och tänk på dig själv. Ta ett break om du kan och ladda om. Var och en står sig själv närmast, glöm inte det.
Citera
2010-01-25, 02:50
Medlem
b.marleys avatar
släng mobilen och stäng av internet.

Du vet väll vad det är för ränta på sms lånen.??? Har du 6000 eller mer i sms lån,Så gå till banken eller låna av föräldrarna, och lös ut dom illa kvickt.
Citera
2010-01-25, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lo
Skrev du inte inledningsvis att du just spelat bort hela månadslönen?

Och vad kan det ha att göra med?

https://www.flashback.org/p19203187#p19203187 (låst tråd)

Skärpning! Du skriver ju själv i klartext vad som pågår.
Din tillvaro håller på att gå åt helvete på grund av ditt drog- och spelbeteende. Och förmodligen en del annat också.
Lägg därtill sms-lån - death wish?

Skit i omgivningen och tänk på dig själv. Ta ett break om du kan och ladda om. Var och en står sig själv närmast, glöm inte det.

Jag vet, jag vet. Det du säger stämmer helt och jag har faktiskt fått hjälp att sluta röka och har inte gjort det sedan 20 december. Det är ju de som är de förargliga. Jag mådde inte alls bra under julen, motivationen var nere i grunden, men sedan har jag fått tillbaka mer och mer energi och mår bättre helt enkelt... har varit pank nästan hela denna månaden (och det är så tråkigt) och nu när man äntligen fick lönen ska allt iväg på skulder, det var en ren chansning för att "komma igen" lite snabbare, men så blev ju inte fallet direkt.
Citera
2010-01-25, 03:19
Medlem
Citat:
Jag vet, jag vet. Det du säger stämmer helt och jag har faktiskt fått hjälp att sluta röka och har inte gjort det sedan 20 december. Det är ju de som är de förargliga. Jag mådde inte alls bra under julen, motivationen var nere i grunden, men sedan har jag fått tillbaka mer och mer energi och mår bättre helt enkelt... har varit pank nästan hela denna månaden (och det är så tråkigt) och nu när man äntligen fick lönen ska allt iväg på skulder, det var en ren chansning för att "komma igen" lite snabbare, men så blev ju inte fallet direkt.

Det finns inga genvägar, men den raka vägen är i alla fall rak.
Citera
2010-01-25, 04:04
Medlem
Ja, föräldrarna är nog enda lösningen, som flera varit inne på. Se bara till att de inte bara ger dog pengar, utan att de får räkningarna/kontonummer till de du är skyldig, så att de kan betala direkt.

Nästa steg är att söka hjälp. Både mot eventuella beroenden, och i form av t ex God man. Det är ju uppenbart att du inte klarar av att hantera pengar.
Citera
2010-01-25, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Dags att ringa föräldrarna kanske? Och skärp dig med ekonomin.
varför har du ens sms-lån om du jobbar heltid?

Bara jag som är uppfostrad med att man aldrig ska spendera pengar man inte har?

Jag är också uppfostrad så, låna mer än 100 spänn av mina föräldrar var väldigt sällan jag fick låna, då skulle det vara väldigt viktigt så att säga
Citera
2010-01-25, 07:39
Medlem
Citat:
jag hinner knappt tänka till innan jag lägger hela lönen på "svart" på ett roulettebord på nätet.

Lite OT men i en dröm i natt så kom jag på att om man spelar på rött/svart på roulette så är risken att förlora större än chansen att vinna.

Du vet väl också att roullette är jävulens spel. Adderar man alla nummer i spannet 0-36 så får man

Beklagar att jag inte har nåt vettigt att komma med.
Citera
2010-01-25, 10:38
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Men jag bor redan hemma hos päronen, räknar inte ens med min skuld till dem, den kan jag betala senare. Ja, morsan kanske är den enda vägen att gå, men känns som att jag lovat dem så mycket redan som jag inte håller...

Jag skulle inte säga att jag är spelberoende. Kanske spelar bort 1-2 tusen en vanlig månad, eller så vinner jag, men det är ju inga överdrivna summor som nu... vet faktiskt inte vart jag fick idén ifrån.

Du är spelberoende....
Citera
2010-01-25, 11:39
Medlem
BigMojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Du är spelberoende....

Det kanske han är men så länge det rör sig om 1-2k i månaden så är det ju inget missbruk.

Men att lägga hela lönen på svart och be till gud va tamig fan jävligt dummt.

Men anledningen till att TS la hela lönen på svart tror jag knappas är för att han ville spela och det kliade i fingrarna, snarare att han fick panikångest när han såg att han gjort av med mer än han tjänat denna månaden. Och tänkte nu måste han fan fixa detta på något sätt.

men sen och andra sidan så hade det ju inte skadat för honom att lägga ner spelandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in