2010-01-24, 22:06
Medlem
Tjena,

Jag undrar om någon vet om man kan lägga in ljudfiler som spelas när datorn startas upp. Jag skulle vilja ha någon kvinnlig "high tech" röst som sa något i stil med "Good morning Mr. B" eller "access confirmed" när man startade upp datorn.

Det skulle även vara nice om man kunde skriva egna meddelanden som den läste upp eller på något sett kunde integrera den med sin kalender så att den berättade dagens schema när man startade upp burken.

Finns något av detta eller tillhör det fortfarande sci-fi? Känns inte alltför svårt att fixa rent kodmässigt, eller?

Tack för visat intresse!
Citera
2010-01-24, 22:09
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flawl3ss
Tjena,

Jag undrar om någon vet om man kan lägga in ljudfiler som spelas när datorn startas upp. Jag skulle vilja ha någon kvinnlig "high tech" röst som sa något i stil med "Good morning Mr. B" eller "access confirmed" när man startade upp datorn.

Det skulle även vara nice om man kunde skriva egna meddelanden som den läste upp eller på något sett kunde integrera den med sin kalender så att den berättade dagens schema när man startade upp burken.

Finns något av detta eller tillhör det fortfarande sci-fi? Känns inte alltför svårt att fixa rent kodmässigt, eller?

Tack för visat intresse!

Va? Det är ju skit lätt, bara till att ta ett ljud gå in på kontrollpanelen och ändra Windows startup ljudet till ditt ljud.
Citera
2010-01-24, 22:11
Medlem
jag verkar inte riktigt hitta rätt i kontrollpanelen... kan du vara lite mer specifik?

men du vet inget program som hjälper mig med punkt två? (eller någon bra ljudfil som matchar mina krav?)
Senast redigerad av Flawl3ss 2010-01-24 kl. 22:15.
Citera
2010-01-24, 22:15
Medlem
Jesusvodkas avatar
Här har du några - http://www.eventsounds.com/startup.htm

Du går in på kontrollpanelen > Sounds/Ljud > Sounds > Ta bort Windows Logon Sound.wav och ersätt den med vad du vill ha.
Citera
2010-01-24, 22:18
Medlem
Tack! <3

du hjälpte mig verkligen! dagens vardagshjälte!
Citera
2010-01-25, 18:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem