Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-24, 17:26
  #1
Medlem
Det var väl min fråga helt enkelt. Vi är bägge singlar, Peter 43 och jag nästan 20 år yngre. Jag hade precis blivit dumpad (störtkär) efter en tre veckors fling med en av mina bästa vänner (Karl 32, som i sin tur är en av Peters bästa vänner och anledningen till att jag överhuvudtaget känner Peter). Karl pratar knappt ens med mig längre nu, eftersom han träffat "the love of his life" ungefär samtidig som han dumpade mig..I samma veva av kaos o besvikelse, så började Peter smsa och jag tog åt mig chansen att få lite "komma-över-honom-uppmärsamhet" även om jag aldrig fattade anledningen till att han började skriva till mig så plötsligt. Jag trodde han skrev för han visste det var slut mellan mig och Karl men visade sig han inte han en aning om det när jag berättade.. Karl och jag hade bestämt att hålla det hemligt, men jag trodde ändå han skulle skvallrat för Peter.

Vi pratade om det en hel del i början för Peter tyckte det var lite komiskt och han vet alltså att jag är kär i hans poolare. Ändå fortsatte vi skriva retfulla sex-sms med varann tills vi hamnde i säng bara någon vecka senare.. nu har vi slutat ta upp det. När vi träffas blir det mycket hänga i soffan, dricka öl, snacka om allt mellan himmel o jord och även alltid sex såklart, men aldrig pratar vi om vår relation, mer än att vi inte fattar hur det kunde bli såhär, vi som knappt kände varann förut.. Han skriver sms typ 10 ggr om dagen. I början bara sex-sms, men nu även fråga hur det är, undra vad jag gör och lite mer söta sms, som att han hellre varit med mig.. Men om han kallar mig dear, darling, snygging eller liknande så rättar han sig alltid med att säga nåt lite mer tuffare.. "min slyna" typ.. (Jag tar absolut inte illa upp, vi har den jargongen bägge två)..Han kör och hämtar mig eller följer mig till bussen o är galet omtänksam. Vi snackar öppet om sex och man var avslappnad från första gång, vilket annars inte är så vanligt för mig.. jag vill inget mer än KK, men vill gärna veta hur det funkar.. har aldrig haft en sådan relation med någon innan och vet inte hur han känner för mig för det är ganska svårt att tolka. Är det oftast så att en får känslor för den andra ändå tillslut eller? någon med erfarenhet här? .. lite tips på hur man ska vara och vad man ska säga för att relationen ska bevaras ett tag uppskattas!..

Inte bara nyfiken på min eget problem utan på svar i allmänhet om kk oxå.. Hur blir det bra?
Citera
2010-01-24, 17:32
  #2
Medlem
gottmospahedens avatar
Det lättaste är att känna efter.

Är du kär i honom? Är han kär i dig? Har ni ett förhållande (dvs. bortsett ifrån det konstanta knullandet )?


Svarar du ja på alla mer än 2/3, då är ni inte bara KK!
Citera
2010-01-24, 17:33
  #3
Medlem
Artygs avatar
Kärleksfulla kyssar?
Håller ni händer?
Gör ni saker tillsammans förutom att knulla?
Citera
2010-01-24, 17:41
  #4
Medlem
Jag är inte kär i honom. kär i hans poolare ju. Vad gäller honom vet jag inte. Går inte att tolka riktigt. Vi träffas inte så ofta för vi har massor att göra på våra respektive jobb, samt att vi bägge har barn, jag varannan vecka och han har sina varannan helg.. när vi väl träffas är det sex i flera timmar och annars sitta och snacka som vänner. Kysser varann endel, men håller inte i handen o sådant
Citera
2010-01-24, 17:43
  #5
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krademummabulle
Jag är inte kär i honom. kär i hans poolare ju. Vad gäller honom vet jag inte. Går inte att tolka riktigt. Vi träffas inte så ofta för vi har massor att göra på våra respektive jobb, samt att vi bägge har barn, jag varannan vecka och han har sina varannan helg.. när vi väl träffas är det sex i flera timmar och annars sitta och snacka som vänner. Kysser varann endel, men håller inte i handen o sådant
Varför håller du på så om du nu är kär i hans polare?
Citera
2010-01-24, 17:58
  #6
Medlem
undervattenfisks avatar
Enligt mig är man 'bara' KK fram tills dess att den ena blir kär i den andra då fungerar de inte längre, bara att lägga ner ifall nu inte båda vill komma längre än bara knulla.
Citera
2010-01-24, 19:11
  #7
Medlem
Det viktigaste är väl de tre K:na:
1) Kommunikation
2) Kommunikation
3) Kommunikation
("Knulla" gör ni redan, så tog ej med det)
Prata med varandra, ge uttryck för känslor och tankar som ni upplever så löser det sig.
Det kommer att visa sig vilken typ av relation det barkar hän mot.

F.ö börjar jag bli allmänt less på det svenska "Knullkompis"-fenomenet. Finns det någon annanstans i världen, eller är det bara relationsskräcken som institutionaliserats fullt ut här?
Citera
2010-01-24, 19:40
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Varför håller du på så om du nu är kär i hans polare?

Som sagt var det nog mest för att ha ett sätt att komma över honom med (bekräftelsebehov om man vill uttrycka det så..plus att jag tycker sex är förjävla gött). Vilket jag oxå berättat för mitt KK.. jag sa rakt ut att "du knullar mig för att du kan, och jag knullar dig för att komma över mina kärleksbekymmer".. han svarade att så var det nog.. men så kan han oxå säg att han bara vill träffa mig o uttryckligen säga att han inte vill ha sex, utan bara snacka o umgås.. så bara sex verkar han ju inte heller vara ute efter..

o hans poolare kommer jag ju inte få ändå, så såg ingen skada i det..




Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Enligt mig är man 'bara' KK fram tills dess att den ena blir kär i den andra då fungerar de inte längre, bara att lägga ner ifall nu inte båda vill komma längre än bara knulla.
Hur kan jag ta reda på om det bara är KK från hans sida då, utan att behöva fråga rakt ut?
Citera
2010-01-24, 19:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdykare

F.ö börjar jag bli allmänt less på det svenska "Knullkompis"-fenomenet. Finns det någon annanstans i världen, eller är det bara relationsskräcken som institutionaliserats fullt ut här?

jag är inte det minsta rädd för relationer, träffade min sambo när vi var 14, hade honom i 12 år o fick barn.. var aldrig intresserad av att leva singellivet, det var bara kärleken som dog ut..det avslutades ganska nyligen, så detta är min tredje sexuella kontakt.. och det känns spännande att det inte är känslor i det, eftersom jag varit så förbaskat kär i den här andra killen som krossade mitt hjärta i stort sätt.. nu känner jag mer att jag har kontroll, och kanske det kan vara det oxå som styr? ..men kan stämma det du säger, att många gör så pga skräck för att hamna i relation där man inte har frihet att göra som man vill.. men kanske killar står mer för relationsskräcken?
Citera
2010-01-24, 20:27
  #10
Medlem
A.W.s avatar
Jag tror att han är mer intresserad av dig än vad du är av honom. Iaf får jag den känslan av det sättet ni umgås på.
Men om ni pratar om saken så kan det säkert lösa sig. Därför är kommunikation så viktig, som redan är sagt här. Ni är vuxna nog att prata igenom hur ni vill ha det.
Vill han inte vara kk så hittar du säkert nån annan.
Lycka till
Citera
2010-01-24, 20:29
  #11
Medlem
A.W.s avatar
Ja just ja. Hur vet man om man är kk. Igen, kommunikation. Man pratar om det, vad man vill ha ut av relationen. Kan man ha sex kan man ha en diskussion.
Citera
2010-01-24, 20:43
  #12
Medlem
Brandbils avatar
För mig är det självklart att man, i en sådan relation som du beskriver, klargör detta tydligt. Ansvaret tycker jag dessutom ligger extra tungt på den/de som vet med sig att de inte är intresserade av "mer".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback