Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-01-25, 18:49
Medlem
ZloHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L Ron Hubbard
Det finns en förklaring på varför man snusar mera.
Jag läste om detta för många år sedan så jag har glömt exakt vad i hjärnan och kroppen som det gällde.

Men kort fattat och säkert lite sakfel men poängen kommer förklara varför: När du snusar kommer det lite nikotin in i kroppen, hjärnan tar emot det och bliur supernöjd.
När du dricker alkohol dämpar du hjärnarns uppfattning om att den tagit emot nikotin. Därav den skriker efter nikotin hela tiden fast du försöker så gott du kan, omedvetet genom att lägga in färska hela tiden).

Ja ja, snart kommer någon bättre än mig att förklara mer exakt...
Låter väldigt vettigt och även jag kan intyga att åtminstone jag själv snusar mycket mer på fyllan, är dock inget jag tidigare tänkt på.
Citera
2010-01-25, 19:03
Medlem
Hajvs avatar
jag snusar betydligt mer när jag festar, en dosa går åt ibland
Citera
2010-01-26, 01:54
Medlem
Attjagorkars avatar
jag snusar faktiskt mindre när jag partajjar... När man kommer till det läget när man börjar känna sig lite konstig vid berörning, lite som tandläkarens bedövning på överläppen tycker jag att det smakar lustigt att snusa så på en kväll kan jag klara mig med kanske 2-3 snusar... vanligtvis kan jag då tillägga att jag snusar en dosa på 1 & ½ dag.
Citera
2010-01-26, 02:19
Medlem
k0rv3ns avatar
Ja en dosa är väl ungefär minimum på fest. Dock så kan man själv bli lite tattaraktig (iaf jag) och gå runt och ta av alla andra. En gång vaknade jag dagen efter med två dosor fler en vad jag hade dagen innan!
Citera
2010-01-26, 08:58
Medlem
mankinds avatar
Aldrig förstått mig på varför, och blir alltid lika chockad dagen efter då jag märker att dosan är slut.
L Ron Hubbards resonemang kan nog stämma.
Citera
2010-01-26, 14:19
Medlem
Bowens avatar
Jo absolut så snusar jag mer på fyllan men aldrig en hel dosa men betydligt mycket mer än när man e nykter. Därför föredrar jag lös när det vankas fest för en sån prilla kan jag ha i timmar, även på fyllan. Jag tycker påsarna tappar smak inom en timme på fyllan medan en lös klarar sig mycket längre. Kort och gott, lössnus is the shit för mig när det festas.
Citera
2010-01-26, 21:18
Medlem
LasseLarssons avatar
Japp! Går lätt en dosa på en kväll, alltid lika kul att vakna upp dagen efter och se att man inte har någon bakis-snus över...
Citera
2010-01-26, 21:27
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Ja, jag snusar till och med när jag hånglar (Bruden också).
Citera
2010-01-27, 16:30
Medlem
Mx_1337s avatar
Ja mycket mer, antagligen pga det som nämts tidigare i tråden..

I dyngrakt tillstånd kan jag dock glömma bort snuset ett par timmar, för att sedan komma på mig själv med att vara sugen som fan.

För några år sedan hände det ibland att jag inte pallade snusa när jag blivit extremt full dock, belv för mycket helt enkelt, det samma gällde cigg, onödigt vetande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in