Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-24, 15:54
  #1
Medlem
Är det verkligen tabu att röra någons lillasyster?

Jag är denna lillasystern som ett par stycken velat ha, men aldrig vågat. Min storebror är ett par år äldre än mig, likaså de flesta av hans kompisar. Min största kärlek hittills i mitt 18åriga liv var/är min storebrors kompis, fast som jag dock är vän med själv. Vi la märke till varann för flera år sedan och har strulat ett antar gånger. Senast var för något år sedan, då hade jag varit kär i honom för länge men han ville inte ha något förhållande med mig för han hade nyss gjort slut med sin tjej. Jag är alltså någon slags backup-girl för honom.

Nu är det en annan kille som jag är intresserad av, även han min brorsas kompis. Nu när jag blivit äldre så har vi gemensamma kompisar. Denne killen strulade jag med i slutet av sommarn förra året, och det var så oväntat. Vi kände inte varann alls osv. Nu under hösten har jag umgåtts med min bror och flertal kompisar till oss, även denna killen jag nu är intresserad av.

Ibland är han flörtig, ibland är han helt off. Speciellt när min brorsa är med. Fick reda på för någon månad sedan att han bett om ursäkt till min bror för att han hade rört mig. VA?! Gör man det, är han så rädd? Jag fattar ingenting. Jag vet inte vad min bror svarade på det, men han skiter ju i vem jag är med bara dom inte är dumma mot mig så tja. Min bror har sagt att det är okej att jag är med denne killen som jag är intresserad av, han bryr sig inte. Denne killen har sagt att enda anledningen till att han inte riktigt vill göra något mer med mig är för att jag är hans kompis lillasyster. Jomen visst.

Åkte hem till honom förr några veckor sedan, för några kompisar var hos honom och drack(dock inte min bror, för en gångskull). Då verkade han glad att jag kom dit och han var flörtig osv.

Nu i fredags firade vi att jag hade fyllt år. Även Han var med. Han var lite off ibland, men min bror var ju med så tja.. Han sa till honom också "fan vad kul att du är med, och bra också. Du vet ju varför, hehehee" ungefär. Under kvällen så var han närgången och många gånger så tittade vi bara på varandra och log. Vi gick ut på ett litet ställe där de flesta över 18 hänger. Men där så träffade han en massa folk han kände och var inte med oss så mycket. Och så flörtade han med andra tjejer... hm. Jag blev lite bewviken och lite sur för det. Visst, det betyder att jag är intresserad. Dock tittade han på mig ofta och log osv, och skålade med mig och så.

Jag fick reda på att han skippat att vara med ett par andra kompisar, som de hade planerat ett tag, bara för att vara med och fira mig. När vi sa hejdå efter nattens slut så gav jag honom en puss och sa att jag hörde att han skippat några andra vänner för att vara med och fira mig. "Allt för dig, vet du väl" sa han och log och tittade på mig länge.

Jag fattar ingenting och mina känslor är upp och ner.
Är han så rädd för min bror?
Vad vill han med mig?

Ni som varit med kompisars småsyrror, är det såhär? :S
Tacksam för svar, haha..
__________________
Senast redigerad av Track05 2010-01-24 kl. 16:22.
Citera
2010-01-24, 15:56
  #2
Medlem
mudpacs avatar
Det är tabu ja. Du är 18 bast du kommer få 10 " stora kärlekar" till.
Citera
2010-01-24, 15:58
  #3
Medlem
Awesomes avatar
Nåt jävla blatteinspirerat beteende detta, såklart man kan bli kär i en polares lillasyster, och varför är det så farligt att ens kompis är tillsammans med ens lillasyster? Så länge det är en ok grabb och ingen player/stolpskott eller dylikt så skulle jag inte ha några problem med det.
Citera
2010-01-24, 15:59
  #4
Medlem
Att flytta hemifrån hjälper! Meanwhile - han kanske har andra söta kompisar att talla på.
Citera
2010-01-24, 16:03
  #5
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Track05
Är det verkligen tabu att röra någons lillasyster?

Jag är denna lillasystern som ett par stycken velat ha, men aldrig vågat. Min storebror är 4 år äldre än mig, likaså de flesta av hans kompisar. Min största kärlek hittills i mitt 18åriga liv var/är min storebrors kompis, fast som jag dock är vän med själv. V

När det gäller syskon tror jag att man generellt kan säga att om syskonets kompis inte är seriös i sitt intresse, så kommer h*n att låta bli. För att slippa förstöra vänskapen. Ingen vill se sitt syskon bli utnyttjad en vän.
Citera
2010-01-24, 17:43
  #6
Medlem
Nostradumbasss avatar
>Är det verkligen tabu att röra någons lillasyster?

Det är inte alltid tabu att röra någons lillasyster. Alla är "någons" lillasyster. Däremot är det tabu att röra sina kompisars lillasyrror. Och ex.
Citera
2010-01-24, 17:45
  #7
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
>Är det verkligen tabu att röra någons lillasyster?

Det är inte alltid tabu att röra någons lillasyster. Alla är "någons" lillasyster. Däremot är det tabu att röra sina kompisars lillasyrror. Och ex.
Håller med. Du kanske bara är typen som inga gillar.
Citera
2010-01-24, 19:44
  #8
Medlem
Som sagt ovan, detta är något invandrar beteende som vuxit in över en del mindre begåvade svenskar de senaste 20 åren...

Du ska väl själv kunna välja dina killar eller hur?
Nu verkar ju din bror vara okej med det så ser inte riktigt problemet.
Citera
2010-01-24, 19:51
  #9
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
När det gäller syskon tror jag att man generellt kan säga att om syskonets kompis inte är seriös i sitt intresse, så kommer h*n att låta bli. För att slippa förstöra vänskapen. Ingen vill se sitt syskon bli utnyttjad en vän.

Spot on skulle jag tro. TS, det låter ju som han är sugen på sätt och vis men vore han seriös och därtill vet att det är helt ok med din bror att det blir ni så tror jag inte han skulle flörta med andra tjejer. Såvida han inte är en av de där hjärntvättade typerna som bara kan säga broes before hoes och inte röra kompisars ex/syrror så är det troligen så att han inte skulle säga nej till att knulla med dej då och då men inte är tillräckligt intresserad för att riskera att såra dig sen och förstöra vänskapen med din brorsa. Tyvärr, du får nog söka kärleken på annat håll.

Och tillhör han skaran av idioter som bara kan gapa om att det är tabu så kan du likaväl släppa honom.
Det är väl självklart att det inte är några problem att ha ihop med kompisars syskon, särskilt inte om det är helt ok med ens kompis.
Citera
2010-01-24, 21:03
  #10
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Skulle inte kunna titta min polare i ögonen om jag blev ihop med hans syrra. Hade någon av mina polare stött på min lillasyrra hade jag blivit galen.

Som någon sa innan, det är lag att man inte rör polares ex/lillasyster.
Citera
2010-01-24, 21:14
  #11
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Skulle inte kunna titta min polare i ögonen om jag blev ihop med hans syrra. Hade någon av mina polare stött på min lillasyrra hade jag blivit galen.

Som någon sa innan, det är lag att man inte rör polares ex/lillasyster.

Om du tänker efter, varför anses det vara lag bland vissa?
Är det en lag för att det är "bra" att förstöra något fint eller är det en lag för att vi blivit influerade av andra kulturer och vissa kretsar sedan börjat upprepa mantrat?

Om din lillasyrra tyckte väldigt bra om din kompis och det var ömsesidigt skulle du alltså hellre gå bananas än att låta henne/din kompis vara lyckliga?
Citera
2010-01-24, 21:33
  #12
Medlem
gorgons avatar
Det är ju en oskriven lag att man aldrig flörtar eller stöter på en polares lillasyster och där med basta!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback