Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-24, 15:12
  #1
Medlem
Tjena jag har haft kontot här och suttit i tysthet och mest läst. Men nu måste jag hoppa in och ställa en fråga. Har för några veckor sedan börjat träffa en tjej, träffades på en fest och snackade hela kvällen och allt kändes bra. Fick höra genom några som visste vem hon var att hon var singel. Hon har ett ganska långt seriöst förhållande bakom sig (men det tog slut för 1år sedan)

Vi började msna och smsa en hel del. Träffades ute på en fika och en vecka senare även en bio. Nu bjöd jag över henne på middag och filmkväll. Skickade ett sms och frågade när hon skulle komma. Hon skriver då plötsligt att hon ska göra lite ärenden och sedan äta innan hon kommer över lite senare. Jag var jävligt tydlig med att jag skulle bjuda på mat?

Jag har även tyckt att hon visat lite dåligt intresse så när jag hörde av mig tidigare i veckan och undrade om hon ville göra något så skrev hon "ja vi får väl se om vi hinner hitta på något" och förklarade allt vad hon hade att göra i veckan, typ schemat... Jag frågade då helt sonika "Ska jag kanske ta hinten och lämna dig ifred?" Men fick då till svar att "Nej det tycker jag verkligen inte! :P"

Vet hon inte vad hon vill? Har jag varit för på? Vad händer? Varför kan inte tjejer vara raka och ärliga? :O
Citera
2010-01-24, 15:35
  #2
Medlem
nepenthes avatar
Hör inte av dig. Vänta tills hon gör det.
Hon vill nog träffa dig igen men eftersom du hört av dig mest tar hon kanske dig för givet. Hon kommer höra av sig..
Citera
2010-01-24, 15:39
  #3
Medlem
Hon ska fortfarande komma hit och kolla på film men ska käka själv innan då hon hade massa ärenden som tydligen var viktigare. Nu vet jag inte vad dessa är men det känns så jävla sista minuten och hade jag blivit ditbjuden hade jag ju typ gjort allt i min väg för att faktiskt ta mig dit.
Citera
2010-01-24, 15:44
  #4
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepenthe
Hör inte av dig. Vänta tills hon gör det.
Hon vill nog träffa dig igen men eftersom du hört av dig mest tar hon kanske dig för givet. Hon kommer höra av sig..

Jag håller egentligen med dig, men de senaste månadernas erfarenheter har gjort att jag kommit på lite andra tankar.

Det jag slits mellan är det klassiska dilemmat: ska man vara svårflörtad vs. ska man visa att man är en självsäker kille som vet vad han vill

Senaste tidens erfarenheter har faktiskt visat mig att det funkar riktigt bra med att ta kommandot och självsäkert berätta vad man vill. (men då måste man vara självsäker, och inte mesa, det märks om det är tillgjord självsäkerhet)

Till killen som skrivit brevet (men som inte är med i filmen) skulle jag vilja ge ett råd tvärtemot det du ger.

Hör inte av dig på ett par dagar (typ 3-4 dagar) be sedan om att få träffa henne, och när ni ses så säger du rakt ut att du tycker hon är söt/vacker och det lilla du har lärt känna henne hittills har bara varit positivt och att du gärna vill träffa henne lite oftare.

Win-win situation. Du får snabbt reda på om det finns något intresse från hennes sida. Om ja, jippie. Om nej, slipper du undra och ödsla tid/energi på något dött.
Citera
2010-01-24, 15:54
  #5
Medlem
Hon hade väl helt enkelt viktiga ärenden och kunde inte äta hos dig men kommer sen. Varför skulle det vara blandade signaler? Jag förstår inte problemet.
Citera
2010-01-24, 16:15
  #6
Medlem
Jävla dumheter att säga att han inte ska höra av sig!
idioter...

Ta kontakt, använd käften för i h-vete
"spela svårflörtad fjams fjams", idioti helt enkelt - fy fasiken vad många tjejer man missar om kör den taktiken.
Citera
2010-01-24, 16:19
  #7
Medlem
För det andra:
Hon har ju vart hur tydlig som helst...
Vad är det du inte fattar?

Hon är upptagen men vill inte att du lämna henne i fred... hur svårt var det?
Citera
2010-01-24, 16:23
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Hon hade väl helt enkelt viktiga ärenden och kunde inte äta hos dig men kommer sen. Varför skulle det vara blandade signaler? Jag förstår inte problemet.


När jag föreslog det för några dagar sedan så lät hon så positiv och nu helt plötsligt i sista minuten så kunde hon inte komma, jag vet inte men jag tolkade det som att hon kanske fått kalla fötter eller något?

Sedan är det bara rent allmänt när man pratar så tar hon sällan intiativ till saker, men när jag frågar om jag ska ta hinten och lämna henne ifred så säger hon "Nej det tycker jag verkligen inte!"

Blir bara osäker på hur kvinnan fungerar, helt jävla omöjlig att läsa :/
Citera
2010-01-24, 16:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherrypoppe
När jag föreslog det för några dagar sedan så lät hon så positiv och nu helt plötsligt i sista minuten så kunde hon inte komma, jag vet inte men jag tolkade det som att hon kanske fått kalla fötter eller något?

Sedan är det bara rent allmänt när man pratar så tar hon sällan intiativ till saker, men när jag frågar om jag ska ta hinten och lämna henne ifred så säger hon "Nej det tycker jag verkligen inte!"

Blir bara osäker på hur kvinnan fungerar, helt jävla omöjlig att läsa :/

Man ska undvika att försöka "läsa" folk man tycker om. Överanalysera inte varenda litet beteende, du blir liksom bara galen och knäpp och ligger dig själv i fatet.

Se det för vad det är, hon sade att hon hade lite ärenden. Det kan varenda människa ha. Förstör inte allting genom att vara skitnödig och gnälla om att ta hintar, slappna bara av och ta henne på orden. Hon kanske inte förstod att det var superviktigt för dig att äta?

Var ödmjuk, glad och tro på dig själv!
Citera
2010-01-24, 16:30
  #10
Medlem
Alright helt jävla omöjlig att läsa var kanske en viss överdrift, och jag kanske överreagerade lite. Men när jag är med henne eller pratar med henne känns det helt enkelt inte riktigt som jag vet vart jag står.
Citera
2010-01-24, 16:37
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherrypoppe
Alright helt jävla omöjlig att läsa var kanske en viss överdrift, och jag kanske överreagerade lite. Men när jag är med henne eller pratar med henne känns det helt enkelt inte riktigt som jag vet vart jag står.

Precis så ska du kännas, då vet du att du hamnat rätt...

Att träffa någon är att undra och fråga sig, vrida ut och in på allting. Det är charmen. Uj uj, hur många gånger har jag inte legat där sömnlös och fått precis alla positiva signaler man kan få, likförbannat frågar man vänner om han gillar mig och vad de tror och hoppsan hejsan. Det är nåt skumt som händer med en. Säger han "jag gillar dig" så ska man analysera vad han egentligen menade och vänta - gillade han mig, eller sade han bara så? Vava?

Hemligheten är att slappna av. Go wiz ze flow. Skulle hon ha någon tokig agenda så skulle hon inte ha tagit sig tid att ha kommit till dig alls, och hon skulle verkligen inte svarat så sött på ditt sms.

Gillade hon inte dig så kan vi nästan räkna med att hon hade visat det ganska tydligt. Eller hur?
Citera
2010-01-24, 16:47
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Gillade hon inte dig så kan vi nästan räkna med att hon hade visat det ganska tydligt. Eller hur?


Ja man kan ju hoppas det iaf
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback