Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-24, 13:32
  #1
Medlem
Rick Derriss avatar
Hej!

Jag har planer på att försöka fixa ett fotbollsstipendium för att plugga i USA i höst yada yada yada... Hur som helst har jag varit i kontakt med bland annat ett par soccer-coacher i USA och de vill nu gärna se någon slags video av mig. Jag förstår att den ultimata videon innehåller lite ensamt trixande kombinerat med matchsekvenser men då jag dels inte har något inspelat matchmaterial sedan tidigare och dels inte har någon match på g förrän träningsmatcherna drar igång i mitten av februari kommer jag inte kunna ha några matchsekvenser i min video i och med att de vill ha den så fort som möjligt.

Så det blir bara så kallat ensamt trixande. Hade dock tänkt att ta med en kompis att bolla lite med och dribbla av framför kameran. Låter det rimligt? Han skulle även få agera målvakt så att jag skulle kunna chippa in några läckra mål över honom. En kompis hade dessa förutsättningar när han spelade in sin hockeyvideo som gav honom ett stipendium i USA. Han åkte bara runt lite, dribblade, passade sin kompis och sköt mot mål. Det räckte liksom.

Jag har tittat runt lite på liknande videor på Youtube och många väljer att dra sin life story i videon, det vill man ju inte se. Vi vill se dem spela fotboll, inte berätta om gamla fotbollsmeriter. Det får man ha med i ansökningsbrevet i så fall. Så det skippar jag. Inleder väl dock med ett hej och namn dock. Sen bör den heller inte vara allt för lång. Man ser ju trots allt ganska snabbt om någon har talang eller inte. En video runt 3-4 minuter lär räcka va?

Tack på förhand.

/Derran
Citera
2010-01-24, 13:38
  #2
Medlem
Rick Derriss avatar
Glömde nämna ett par andra big no no's som jag sett på Youtube.

Episk musik

Blir bara oerhört cheesy. Helst ska man nog skippa musik över huvud taget.

Massa "jonglerande/kickande"

Såg en video på en som inledde sin video med att hålla bollen i luften med hjälp av knäna - i två minuter. Det verkar vara rätt vanligt att folk står och jonglerar i sina videor, men såna "skills" är ju egentligen helt irrelevanta. Man kanske kan visa en eller ett par sådana tricks, men att ha flera minuter sådant material är bara dumt. Det visar ingenting av dina egentliga fotbollskunskaper.
Citera
2010-01-24, 16:13
  #3
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Hej!

Jag har planer på att försöka fixa ett fotbollsstipendium för att plugga i USA i höst yada yada yada... Hur som helst har jag varit i kontakt med bland annat ett par soccer-coacher i USA och de vill nu gärna se någon slags video av mig. Jag förstår att den ultimata videon innehåller lite ensamt trixande kombinerat med matchsekvenser men då jag dels inte har något inspelat matchmaterial sedan tidigare och dels inte har någon match på g förrän träningsmatcherna drar igång i mitten av februari kommer jag inte kunna ha några matchsekvenser i min video i och med att de vill ha den så fort som möjligt.

Så det blir bara så kallat ensamt trixande. Hade dock tänkt att ta med en kompis att bolla lite med och dribbla av framför kameran. Låter det rimligt? Han skulle även få agera målvakt så att jag skulle kunna chippa in några läckra mål över honom. En kompis hade dessa förutsättningar när han spelade in sin hockeyvideo som gav honom ett stipendium i USA. Han åkte bara runt lite, dribblade, passade sin kompis och sköt mot mål. Det räckte liksom.

Jag har tittat runt lite på liknande videor på Youtube och många väljer att dra sin life story i videon, det vill man ju inte se. Vi vill se dem spela fotboll, inte berätta om gamla fotbollsmeriter. Det får man ha med i ansökningsbrevet i så fall. Så det skippar jag. Inleder väl dock med ett hej och namn dock. Sen bör den heller inte vara allt för lång. Man ser ju trots allt ganska snabbt om någon har talang eller inte. En video runt 3-4 minuter lär räcka va?

Tack på förhand.

/Derran
Har väldigt svårt att tro på att det räcker för ett stipendium, är nästan säker på att du måste ha matchsekvenser med.
Glöm video-juggar, nu är det youtube-svennar som gäller.
Citera
2010-01-24, 16:18
  #4
Medlem
erikbes avatar
Lova att tala om hur det gått för dig i den här tråden
Citera
2010-01-24, 16:58
  #5
Medlem
Rick Derriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Har väldigt svårt att tro på att det räcker för ett stipendium, är nästan säker på att du måste ha matchsekvenser med.
Glöm video-juggar, nu är det youtube-svennar som gäller.
Jag får väl börja med att ge dem ett smakprov med lite ensamt bollande bara. Räcker inte det så får de vänta tills träningsmatcherna drar igång så får de givetvis mer material.
Citera
2010-01-24, 17:18
  #6
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Jag får väl börja med att ge dem ett smakprov med lite ensamt bollande bara. Räcker inte det så får de vänta tills träningsmatcherna drar igång så får de givetvis mer material.
Alternativt så snor du bara någon lite matchvideos med en annan spelare som är hyfsat lik dig.
Citera
2010-01-25, 01:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Alternativt så snor du bara någon lite matchvideos med en annan spelare som är hyfsat lik dig.
Haha...påminner mig om Ali Dia som fick hoppa in i en match för Southampton 1996 efter att ha utgivit sig att vara kusin till den Liberiska stjärnan George Weah och spela för Paris Saint Germain. Kan tilläggas att han jämfördes med "Bambi på hal is" i rapporten efter den matchen.
Citera
2010-01-25, 10:28
  #8
Medlem
majtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin_hero
Haha...påminner mig om Ali Dia som fick hoppa in i en match för Southampton 1996 efter att ha utgivit sig att vara kusin till den Liberiska stjärnan George Weah och spela för Paris Saint Germain. Kan tilläggas att han jämfördes med "Bambi på hal is" i rapporten efter den matchen.

Hehe, men han gjorde ju nästan mål
http://www.youtube.com/watch?v=PyI-OfT7zYM (1.02)
Citera
2010-01-25, 10:48
  #9
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Jag har tittat runt lite på liknande videor på Youtube och många väljer att dra sin life story i videon, det vill man ju inte se. Vi vill se dem spela fotboll, inte berätta om gamla fotbollsmeriter. Det får man ha med i ansökningsbrevet i så fall. Så det skippar jag. Inleder väl dock med ett hej och namn dock. Sen bör den heller inte vara allt för lång. Man ser ju trots allt ganska snabbt om någon har talang eller inte. En video runt 3-4 minuter lär räcka va?

Tack på förhand.

/Derran

Fast ha i åtanke att det är inte du som ska gilla videon utan dom som du kommer skicka den till, dom kanske gillar episk musik och en del trixande. Att stå ochdradelar av sin "life story" själv kan vara ett bra sätt att visa upp vem man är, hur bra din engelska är osv. osv.

Du säger att din polare redan gjort en och det funka så varför inte bara efterlikna det han gjorde så gott det bara går?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback