Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-24, 11:02
  #1
Medlem
Ja, det är alltså inte jag som tänker försöka lista detta, utan tvärtom...

...jag skall direkt erkänna att jag varit allt annat än lyckosam med tjejer som varit prospects, och de gånger jag faktiskt blev kär, sved det givetvis ännu mer att det inte gick vägen

Jag tror inte det är rätt väg att gå att fråga vad det är jag bör göra, utan snarare tvärtom ber jag er lista 10 saker som en kille som vill skaffa flickvän verkligen inte bör göra.

Det kan vara möjligt att jag åker dit för att jag gör ett generalfel någonstans, och då är förtjänsten i allt som görs rätt verkningslös. En gång skrev jag en vacker dikt och ramade in, en annan gång försökte jag med ett trevligt brev, andra gånger har man repat mod och frågat tjejen face-to-face om att träffas lite mer privat. Inget har funkat.

Skall kanske tillägga att jag är svag för modesta tjejer. Dom får gärna vara lite blyga, men också lite sådär gedigna, bonniga och inte så mycket glamour. Typ...
Citera
2010-01-24, 11:12
  #2
Medlem
adagios avatar
Om man är mesig (rädd, står inte för egna värderingar m.m) - Så verkar man gå fetbort.
Citera
2010-01-24, 11:26
  #3
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufus-Neon
Ja, det är alltså inte jag som tänker försöka lista detta, utan tvärtom...

...jag skall direkt erkänna att jag varit allt annat än lyckosam med tjejer som varit prospects, och de gånger jag faktiskt blev kär, sved det givetvis ännu mer att det inte gick vägen

Jag tror inte det är rätt väg att gå att fråga vad det är jag bör göra, utan snarare tvärtom ber jag er lista 10 saker som en kille som vill skaffa flickvän verkligen inte bör göra.

Det kan vara möjligt att jag åker dit för att jag gör ett generalfel någonstans, och då är förtjänsten i allt som görs rätt verkningslös. En gång skrev jag en vacker dikt och ramade in, en annan gång försökte jag med ett trevligt brev, andra gånger har man repat mod och frågat tjejen face-to-face om att träffas lite mer privat. Inget har funkat.

Skall kanske tillägga att jag är svag för modesta tjejer. Dom får gärna vara lite blyga, men också lite sådär gedigna, bonniga och inte så mycket glamour. Typ...

Tio saker du inte ska göra på första träffen

1. Prata aldrig om Ex
2. Var ingen jävla romeo
3. Spela inte fjolla
4. Håll inte med i allt hon säger
5. Låt henne inte ta kommandot
6. Föreslå inte att ni ska käka på donken
7. Dra inte hem henne till din sunkiga ungkarlslya utan att ha städat
8. Tänd inga jävla mysljus
9. Bjud gärna på käk hemma, men se till att du inte behöver stå som ett fån över receptboken när du lagar krubbet.
10. Du ställer frågan på flashback. Fråga henne INTE om hon tar den i tvåan på första träffen.
Citera
2010-01-24, 11:29
  #4
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufus-Neon
Ja, det är alltså inte jag som tänker försöka lista detta, utan tvärtom...

...jag skall direkt erkänna att jag varit allt annat än lyckosam med tjejer som varit prospects, och de gånger jag faktiskt blev kär, sved det givetvis ännu mer att det inte gick vägen

Jag tror inte det är rätt väg att gå att fråga vad det är jag bör göra, utan snarare tvärtom ber jag er lista 10 saker som en kille som vill skaffa flickvän verkligen inte bör göra.

Det kan vara möjligt att jag åker dit för att jag gör ett generalfel någonstans, och då är förtjänsten i allt som görs rätt verkningslös. En gång skrev jag en vacker dikt och ramade in, en annan gång försökte jag med ett trevligt brev, andra gånger har man repat mod och frågat tjejen face-to-face om att träffas lite mer privat. Inget har funkat.

Skall kanske tillägga att jag är svag för modesta tjejer. Dom får gärna vara lite blyga, men också lite sådär gedigna, bonniga och inte så mycket glamour. Typ...


Spara dikterna och breven tills att du haft sex med tjejen. Ingen blir intresserad av att få en dikt men det är toksött om hon är kär i dig osv.

(om du nu är inne på detta med poesi så ta hellre med henne på en poesiafton på din lokala poesihörna)
Citera
2010-01-24, 11:31
  #5
Medlem
Nostradumbasss avatar
Visa att du vill ha henne. Visa inte att du behöver henne. Att säga saker som kan tyckas "gulliga"
som tex. "jag klarar mig inte utan dig" eller liknande blir bara krävande och jobbigt.

En kompis till mig sa, tjejer är som katter. Om du går emot dem springer dom, om du tar ett steg tillbaka följer dom efter dig.

Och vänta med gag-bollen och handbojorna ett tag
Citera
2010-01-24, 11:34
  #6
Medlem
eriksuns avatar
Börja med att fråga om ni vill ta en fika, en kaffe eller något på eftermiddagen.
Du behöver inte krångla till det så värst mycket..
Citera
2010-01-24, 11:45
  #7
Medlem
santamans avatar
Var inte på henne hela tiden, skicka inte 4sms i timmen. Var nonchalant och svårflrtad, funkar alltid på det mindre kloka könet.

Är du ful som stryk så kommer ovanstående råd bara hjälpa på en starkt begränsad flock.
Citera
2010-01-24, 11:48
  #8
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santaman
Var inte på henne hela tiden, skicka inte 4sms i timmen. Var nonchalant och svårflrtad, funkar alltid på det mindre kloka könet.

Är du ful som stryk så kommer ovanstående råd bara hjälpa på en starkt begränsad flock.

OT: De flesta kvinnor/tjejer som jag känner är klokare än vad du verkar vara.

OnT: Det är otroligt olika för olika tjejer och handlar mest om att försöka läsa på personen i fråga vad hon vill ha.
Citera
2010-01-24, 11:54
  #9
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
OT: De flesta kvinnor/tjejer som jag känner är klokare än vad du verkar vara.
Med din begränsande analysförmåga har jag självklart överinseende.
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
OnT: Det är otroligt olika för olika tjejer och handlar mest om att försöka läsa på personen i fråga vad hon vill ha.
Take that to the bank.
Citera
2010-01-24, 12:03
  #10
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santaman
Med din begränsande analysförmåga har jag självklart överinseende.

Take that to the bank.
Aha..-ja. Överinseende?
Citera
2010-01-24, 12:07
  #11
Medlem
Fråga om hon ska med o köpa öl. Så sköter alkoholen resten
Har gjort så 4 gånger och en av gångerna blev de ett förhållande.
Citera
2010-01-24, 12:09
  #12
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Aha..-ja. Överinseende?
Upp till dig om du tycker vårdpaket ska springa fritt hursom, vet inte varför jag ens besvarar dig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback