Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-23, 02:14
  #1
Avstängd
kaktuskrukas avatar
Hej, jag brukar ibland kolla på tv programmet "Djurpolisen" på Animal planet då är dom i olika delstater i USA och det handlar oftast om fall där djur har blivit vanvårdade hos någon familj/ensamstående man/kvinna, denna man/kvinna eller familj är väldigt väldigt ofta, vad som brukar kallas en "white trash" människa.

Denna familj eller ensamstående människa brukar oftast också ha flertalet djur hemma på sin "gård", hur kommer det sig? Varför nöjer dom sig inte med ett om dom tydligen inte ens klarar att ta hand om ett endaste djur?

Jag har skådat flertalet fall där dom har flertalet hästar ute på sin gård som inte fått mat på flera veckor och rullar runt i sin skit, likadant med hundar eller katter, sett enstaka fall där det var en man som hade 100 hundar i ett litet litet skjul.

Hur kommer detta sig?

Jag vill alltså veta hur dessa människor tänker? Vad är det som gör att just denna "människotyp" som är en riktig sk. "White trash" tar på sig så många djur när dom inte kan ta hand om dom?

Har ni något bra resonemang kring detta? Det är iaf för mig obegripligt!
Citera
2010-01-23, 02:44
  #2
Medlem
secretobsessions avatar
Brukar oxå se på det.

Antar att dom inte vet bättre och inte förstår hur man tar hand om ett djur. Dom är ju WT av en anledning. Det är sjukt egentligen att folk inte förstår.

Men det är inte bara WT folk som har dålig hand med djur. Det finns mycket djurplågeri inom Sveriges gränser oxå jag har sett många illa behandlade djur som varit hos både WT folk och folk med "högre status".


Det är ju lagligt att ha sex med djur i Sverige ex. Bara det säger mycket.
Citera
2010-01-23, 02:48
  #3
Avstängd
kaktuskrukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretobsession
Brukar oxå se på det.

Antar att dom inte vet bättre och inte förstår hur man tar hand om ett djur. Dom är ju WT av en anledning. Det är sjukt egentligen att folk inte förstår.

Men det är inte bara WT folk som har dålig hand med djur. Det finns mycket djurplågeri inom Sveriges gränser oxå jag har sett många illa behandlade djur som varit hos både WT folk och folk med "högre status".


Det är ju lagligt att ha sex med djur i Sverige ex. Bara det säger mycket.

Okej, hemskt program tycker jag det är iaf.
Citera
2010-01-23, 03:25
  #4
Medlem
Lurviss avatar
Jag tror det beror på att WT-folk ofta har en låt-gå-mentalitet utan konsekvenstänkande. Det är ju därför dom hamnat där dom är. Dom bryr sig inte om djuren parar sig hejvilt och det blir åtta valpar som dom inte vet vad dom ska göra med... Samma grej när dom skaffar djur - dom tänker kortsiktigt och här och nu, typ "det vore kul med en xxx"...
Folk som det är mer ordning på tänker kanske att dom ska vänta med att skaffa ett djur tills dom har tid för det osv.
WT-folk reser inte så mycket heller, pga ekonomin och bor ofta på landet, så det är lätt för dom att skaffa lite nya djur då och då
Citera
2010-01-23, 03:29
  #5
Avstängd
kaktuskrukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvis
Jag tror det beror på att WT-folk ofta har en låt-gå-mentalitet utan konsekvenstänkande. Det är ju därför dom hamnat där dom är. Dom bryr sig inte om djuren parar sig hejvilt och det blir åtta valpar som dom inte vet vad dom ska göra med... Samma grej när dom skaffar djur - dom tänker kortsiktigt och här och nu, typ "det vore kul med en xxx"...
Folk som det är mer ordning på tänker kanske att dom ska vänta med att skaffa ett djur tills dom har tid för det osv.
WT-folk reser inte så mycket heller, pga ekonomin och bor ofta på landet, så det är lätt för dom att skaffa lite nya djur då och då

Vad beror den "mentaliteten" på isf?
Citera
2010-01-23, 03:32
  #6
Medlem
Lurviss avatar
Arv och miljö, i guess. Det är väl därför dom bor i husvagn...
Citera
2010-01-23, 03:34
  #7
Avstängd
kaktuskrukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvis
Arv och miljö, i guess. Det är väl därför dom bor i husvagn...

Arv och miljö, du har inte lust att utveckla lite?
Citera
2010-01-23, 03:39
  #8
Medlem
Lurviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktuskruka
Arv och miljö, du har inte lust att utveckla lite?
Jo, om ens föräldrar är slarvpellar, så lär man sig själv att bli det (om man inte ger sig fan på att bli annorlunda). En del människor kan också ha det i sig fysiskt, att man saknar energi. Kan t ex bero på låg serotoninhalt, och jag tror det är ärftligt (men kan inte gå ed på det)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback