Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-23, 01:31
  #1
Medlem
Ferres avatar
Hej!
Bara jag som förundras över den gulliga tjejen och dess roll i det sociala livet. Jag själv blir helt galna i de. De går framför de snygga tjejerna nästan varenda gång då jag tycker att det är bla deras personlighet som gör de gulliga och deras söta utseende. Oftast är det dessa jag blir förtjusta i och spenderar tid och tankar på.

Vad har ni för erfarenheter? Tankar? Slutsatser? Diskutera mina vänner!
Citera
2010-01-23, 01:33
  #2
Medlem
Förkastlig Tants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferre
Hej!
Bara jag som förundras över den gulliga tjejen och dess roll i det sociala livet. Jag själv blir helt galna i de. De går framför de snygga tjejerna nästan varenda gång då jag tycker att det är bla deras personlighet som gör de gulliga och deras söta utseende. Oftast är det dessa jag blir förtjusta i och spenderar tid och tankar på.

Vad har ni för erfarenheter? Tankar? Slutsatser? Diskutera mina vänner!

Slutsats: Du måste vara en redig kille för att få en söt tjej (men inte för redig)
Citera
2010-01-23, 01:34
  #3
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Förkastlig Tant
Slutsats: Du måste vara en redig kille för att få en söt tjej (men inte för redig)

Utveckla gärna. Jag tycker att dessa tjejer oftast är så sköna och har en sådan skön personlighet som inte andra har. Men dock inte många som jag tycker är galet gulliga. Tjejkompisar och andra. Jag ser oftare snygga tjejer på klubben än gulliga.
Citera
2010-01-23, 01:39
  #4
Medlem
Förkastlig Tants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferre
Utveckla gärna. Jag tycker att dessa tjejer oftast är så sköna och har en sådan skön personlighet som inte andra har. Men dock inte många som jag tycker är galet gulliga. Tjejkompisar och andra. Jag ser oftare snygga tjejer på klubben än gulliga.

Om man ska generalisera grovt är de "söta" tjejerna mer pryda, mer "pluggiga" och ansvarstagande än de "snygga" tjejerna, för att dessa (de snygga) har fått saker mer serverade för sig. Får man inte lika mycket, tar man inte lika mycket för givet.

Med andra ord ska du bli vän med dessa först.

...OK, det där var bara skitsnack. Generaliseringar funkar inte. Men jag postar det ändå så kanske du fattar mitt tidigare resonemang.
Citera
2010-01-23, 08:39
  #5
Medlem
Ratads avatar
Jag är ungefär som Ferre. Jag har erfarenheten att söta tjejer är roligare att umgås med och att dom knullar bättre. Fördom, kanske? Men än har jag tackolov inte lyckats motbevisa den!
Citera
2010-01-23, 08:57
  #6
Medlem
Promotions avatar
Vad är skillnaden mellan en söt tjej och en snygg tjej?
Citera
2010-01-23, 09:11
  #7
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promotion
Vad är skillnaden mellan en söt tjej och en snygg tjej?

http://images.fanpop.com/images/imag..._1280_1024.jpg - Snygg (vissa skulle väl även kalla henne sexig och vacker).

http://www.tccandler.com/images/top1...utou%20100.jpg - Söt (och fortfarande mycket mer att hänga i julgranen om man frågar mig).

Edit: I övrigt håller jag helt med dig, Ferre!
__________________
Senast redigerad av Herrtrosa 2010-01-23 kl. 09:14.
Citera
2010-01-23, 09:21
  #8
Medlem
Ratads avatar
Hur fan förklarar man manlig intuition...

"Snygg tjej" är enligt mig en attraktiv ung dam som är så inihelvete medveten och tillgjord i sin skönhet. Tyvärr ofta attentionwhores som inte bara kan hålla käften och dricka sin drink utan måste gå runt och fiska komplimanger eller få teaterdissa killar som flirtar tillbaka (bittert ja, men jag har sett det många gånger). Eller så är dom i bästa fall helt enkelt bara snygga men jag bryr mig inte.

"Söt tjej" är en som kanske eller kanske inte är medveten om att man tycker hon är snygg. Lite mer avslappnade och bättre på att flirta utan teater.

Snygg/söt är mitt eget hjärnspöke/intuition/uppfattning om någon och jag har aldrig försökt förklara det förr så tillsvidare får ni nöja er med detta.
Citera
2010-01-23, 11:48
  #9
Medlem
Inkonsts avatar
Jag håller med TS, jag blir alltid berörd av dessa söta tjejer. Jag tror att det delvis handlar om att snygga tjejer ofta är "aktivt" snygga, vilket innebär att deras utseende bygger på handling och kan uppfattas som lite fejk. Medan söta tjejer ofta är mer naturliga.

Vidare kan jag uppleva att snygga tjejer ofta försöker kompensera sin tråkiga/ointressanta personlighet med deras utseende samtidigt som deras personlighet kan vara en konsekvens av deras intresse för det ytliga. Nån form av moment 22.

Den stora skillnaden utseendemässigt är att söta tjejer ofta är vackra medan snygga tjejer bara är snygga.
Citera
2010-01-23, 13:24
  #10
Medlem
Jensofswedens avatar
Hmm ja du, jag föredrar tjejer som står ut på något sätt från andra tjejer. Oavsett om det är ansiktet, brösten, längd whatever. Sedan får hon gärna ha ögon som suger in mig på ett magiskt sätt, och mina ögon henne.

Jag kan se kvaliteter hos både den söta och den snygga kvinnan. Jag njuter lite av att "visa upp" en vacker tjej också. Haha, jag hoppas känslan är mutual hos tjejen
Citera
2010-01-23, 13:39
  #11
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
http://images.fanpop.com/images/imag..._1280_1024.jpg - Snygg (vissa skulle väl även kalla henne sexig och vacker).

http://www.tccandler.com/images/top1...utou%20100.jpg - Söt (och fortfarande mycket mer att hänga i julgranen om man frågar mig).

Edit: I övrigt håller jag helt med dig, Ferre!

Ja, nu var det enligt mig kanske lite dåliga exempel men smaken är som baken. Men den andra är sötare än den första i alla fall.
Citera
2010-01-23, 13:43
  #12
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkonst
Jag håller med TS, jag blir alltid berörd av dessa söta tjejer. Jag tror att det delvis handlar om att snygga tjejer ofta är "aktivt" snygga, vilket innebär att deras utseende bygger på handling och kan uppfattas som lite fejk. Medan söta tjejer ofta är mer naturliga.

Vidare kan jag uppleva att snygga tjejer ofta försöker kompensera sin tråkiga/ointressanta personlighet med deras utseende samtidigt som deras personlighet kan vara en konsekvens av deras intresse för det ytliga. Nån form av moment 22.

Den stora skillnaden utseendemässigt är att söta tjejer ofta är vackra medan snygga tjejer bara är snygga.

För mig känns det som att dessa aktivt snygga tjejer inte spelar roll för mig. Jag ser inte de när jag ser en annan gullig tjej. Men att söta tjejer verkar mer naturliga låter resonabelt. Oftast kanske de har mindre smink än de snygga tjejerna.

Du gjorde en bra beskrivning angående utseendet. De söta tjejerna är nästan alltid de tjejerna som jag ser som vackra. Det är när de blir vackra som man skulle kunna tänka sig de i ett förhållande eller giftermål osv osv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback