Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-22, 23:50
  #1
Medlem
Jag har en kompis och jag har känt henne i ca 10 år nu och vi har umgåtts från och till under dessa år. Vissa perioder mer och vissa mindre. För nån månad sen så ringde hon upp henne och då hade vi inte hörts på ett tag och hon berättade att hon blivit dumpad av sin kille. De hade varit tillsammans i drygt 9 månader.

Några dagar senare var jag med henne ut på krogen. Då hon kände att hon behövde komma ut. Själv har jag mitt på det "torra" just nu, men sist vi umgicks mycket innan hon träffade killen som hon blev dumpad av var jag oxå singel men sen blev det rätt tyst från henne när hon träffade sin kille.

Då när vi var ut så sa hon: Vi raggar upp några killar och drar på efterfest

Jag sa att jag inte hade lust med det. Då blev hon sur och drog hem. Hon var lite sur innan bara för att jag inte drack alkohol men jag skulle upp tidigt dagen efter och jobba. Då skulle hon först inte gå ut alls för hon sa att det skulle bli tråkigt om inte jag drack alkohol oxå.!!!

Hon bjöd hem en kille veckan dörpå som hon pratat med mindre än 1 timme och hade sex med han. Tror ni han hörde av sig något mer efter det??!!! Svar: Nej

Då ringde hon och mådde dåligt efter det och sa att hon kände sig utnyttjad.

Sen samma vecka så följer hon med en kille från en liten butiken hon ofta handlar i. Hon följer med han hem till honom och drack alkohol. Hon fick 300 kr så hade hon sex med han.

Sen mådde hon dåligt över det.

Nu när hon ringde senaste så berättade hon att hon svarat på en kontaktannons i tidningen ang en kille på 24 år som ville ha ett seriöst förhållande.

Hon säger att hon inte orkar må dåligt längre men hon mår ju inte bättre när hon håller på som hon gör.

Jag vet inte hur jag kan hjälpa henne. Om det går på något sätt. Ibland när jag ser att det är hon som ringer så får jag en klump i magen och ibland svarar jag inte.

Hon har inte så många kompisar. Hon är sån som slutar höra av sig till folk när hon träffar nån kille. Jag ÅNGRAR nu att jag valde att svara i telefon.

Kan jag hjlpa min kompis på något sätt??? Är jag taskig om jag slutar svara i telefon och umgås med henne?? Kan jag förklara det hela på något bra sätt till henne att jag inte "orkar" med henne???
Citera
2010-01-22, 23:58
  #2
Medlem
Enthos avatar
Vilken stad bor ni i och vilken affär kan man ragga upp henne i?
Citera
2010-01-23, 00:00
  #3
Medlem
mudpacs avatar
Haha fick 300 kr och hade sex med honom.

Fan jag hoppas att de flesta såna här historier är påhittade, så korkade brudar kan fan inte finnas.

---

Säg till henne att hon mår dåligt och måste komma över det själv, det hjälper inte med nya killar hon tror ska ge henne bekräftelse.
__________________
Senast redigerad av mudpac 2010-01-23 kl. 00:04.
Citera
2010-01-23, 00:03
  #4
Medlem
Fenrers avatar
Ska du vara rak, släng det i ansiktet på henne, är du den fega typen, ge f-n i henne.

Ska du hjälpa henne, gå för det första alternativet, var ärlig.
Citera
2010-01-23, 00:03
  #5
Medlem
jonas401s avatar
Ge mig hennes nr så fixar jag det!
Citera
2010-01-23, 00:04
  #6
Medlem
tjåppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tyratur
Då ringde hon och mådde dåligt efter det och sa att hon kände sig utnyttjad ...

Sen mådde hon dåligt över det ...

Hon säger att hon inte orkar må dåligt längre men hon mår ju inte bättre när hon håller på som hon gör.
Har hon ingen hjärna eller? Klart fan hon mår dåligt. Socialt missanpassad? Problem under uppväxten? Du borde ta ett vettigt snack med din polare!
Citera
2010-01-23, 01:29
  #7
Medlem
knullklassons avatar
Om hon är snygg så vore nog det allra bästa om hon kontaktade mig. Helst ganska omgående. Jag skulle kunna hjälpa henne.
Citera
2010-01-23, 10:04
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjåppe
Har hon ingen hjärna eller? Klart fan hon mår dåligt. Socialt missanpassad? Problem under uppväxten? Du borde ta ett vettigt snack med din polare!

Skillsmässobarn, haft Anorexi, numera något överviktig, vet ej hur man klär sig (försökt att hjälpa henne med det men hon vägrar gå runt i något annat än luvjackor året runt, luktar svett, har förvaltare pga av att hon ej kan ta hand om sina pengar själv (då gör hon slut med dem på mindre än 1 vecka), sjukskriven (aldrig jobbat hon fyller 30 år i år), kort ca 156 cm men vägrar klippa sitt hår som går ner till midjan, Ringer minst 5 gånger om dagen, osv

Har en del killbekanta som är singar men ingen som är intresserad av henne....(kan förstå varför)
Citera
2010-01-23, 10:17
  #9
Medlem
MoogBeats avatar
Det är nog bäst att du vänder dig till familjeliv. Här på Flashback är det tyvärr så att ingen har någon som helst sympati för WT.
Citera
2010-01-23, 10:18
  #10
Medlem
Din vän verkar ha stora problem överlag med sitt liv och jag tror inte det riktigt är upp till dig att hjälpa henne med allt. Att hon nu går igenom en kärlekssorg fövrärrar väl bara alla saker hon har problem med. Skicka iväg henne till en terapeft jag skulle inte vilja eller orka ha henne runt halsen hela tiden. Ta 300kr betalt för lite sex jag menar wtf? Ett ord kommer till tankarna...

Berätta lite smidigt för henne att hon behöver professionell hjälp. Att träffa en ny kille är väl inte det bästa hon kan göra i detta läge först måste hon må bra i sig själv. Lycka till.
Citera
2010-01-23, 12:48
  #11
Medlem
Hej

Din tjejkompis behöver antagligen profersionel hjälp, men också vänner. Jag skulle ha hjälpt henne,, och du skulle nog önskat,, om du vore hon,, att nån hade hjälpt dig.. Det låter som hon har haft det svårt, och har det svårt just nu, men hon är inte en hopplös person..

Hur länge sen var det hon o sin pojkvän gjorde slut??

Jag tror hon också måste få höra, och lära sig, att hon faktiskt behöver vara singel också, om man upplever det som en katastrof att behöva vara singel, då kan det vara på sin plats att ta det lugnt och öva lite på den livsstilen.. man måste lära sig att bli trygg i sig själv igen.. ja man kan söka efter bekräftelse,, men om man går runt o har sex väldigt frekvent o sen får ångest pga det så låter det ju lite självdestruktivt..

hon verkar ha tappat kontrollen lite, men det låter inte omöjligt att hon får den tillbaka..

men, vad exakt äre du inte orkar med med henne?
missbrukar hon alkohol/droger?
bråkar ni? om vad isåfall?
Citera
2010-01-23, 13:27
  #12
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjåppe
Har hon ingen hjärna eller? Klart fan hon mår dåligt. Socialt missanpassad? Problem under uppväxten? Du borde ta ett vettigt snack med din polare!

What he said. Säg som det är. Hon söker ju din bekräftelse på att det är killarna som har utnyttjat henne fast det är hon som har något bekräftelsebehov rent sexuellt. Hon behöver se att hon duger, men gör det inte på ett konstruktivt sätt, så då ringer hon dig för att du ska trösta henne. Säg som det är till henne eller så länkar du till den här tråden på facebook
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback