Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-02-09, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Välkommen till socialförvaltningen.

Nej, för det första så har jag nästan 2 år kvar på min sjukersättning. Sen är arbetsgången så har jag fått reda på att man måste gå ett introduktionsprogram på AF sen kvalicierar man sig automatiskt till a-kassan. Ersättningen blir maximal i mitt fall eftersom som förväntsinkomst är hög. Så det ser lugnt ut. Jag har ju extrainkomst och BR som jag kan sälja och casha in ett 7 siffrigt belopp i vinst.
Citera
2010-02-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flicktycke
Nej, för det första så har jag nästan 2 år kvar på min sjukersättning. Sen är arbetsgången så har jag fått reda på att man måste gå ett introduktionsprogram på AF sen kvalicierar man sig automatiskt till a-kassan. Ersättningen blir maximal i mitt fall eftersom som förväntsinkomst är hög. Så det ser lugnt ut. Jag har ju extrainkomst och BR som jag kan sälja och casha in ett 7 siffrigt belopp i vinst.

Vad var då syftet med tråden?
Citera
2010-02-09, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av missliidol
Vad var då syftet med tråden?

Nu finns det inget syfte längre. Jag vet vad som gäller i framtiden. Men jag kommer nog att börja läsa på universitet igen samtidigt som jag stämplar. Sen i framtiden får jag se om jag startar eget företag eller kanske kan få ett jobb igen. Jag har börjat tröttna på den här livsstilen och vill återintegrera mig i samhället. Men vet hur det går. Men försörjningen ser ju tryggad ut iaf några år framåt.
Citera
2010-02-11, 05:10
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Men jag kommer nog att börja läsa på universitet igen samtidigt som jag stämplar.

Det är förstås inte tillåtet.
Citera
2010-02-11, 11:35
Bannlyst
spelar roll, de kollar inte
Citera
2010-02-13, 17:43
Medlem
ugge_das_boots avatar
Citat:
spelar roll, de kollar inte

De samkör med CSN och Ladok
Citera
2010-02-13, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
De samkör med CSN och Ladok

de tror jag inte på, jag har gjort det tidigare
Citera
2010-02-21, 15:22
Medlem
Citat:
de tror jag inte på, jag har gjort det tidigare

Du skrev ju längre bak att du gjort detta tidigare, hur långt bak i tiden snackar du då?
Vet ej själv hur de funkar då jag inte studerar på universitet/högskola i dagsläget!

personligen tror jag däremot att de har mer koll på dig via tex dina uppgifter från a-kassa,försäkringskasssan osv
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in