Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-22, 20:05
  #1
Avstängd
Navelfluffs avatar
Hur hanterar ni framsida axlar?
Vi som kör pressar på tuttarna får ju med dem i den rörelsen. Ska man köra framsida delts isolerat eller finns det överansträngning/skaderisk?
__________________
Senast redigerad av Navelfluff 2010-01-22 kl. 20:10.
Citera
2010-01-22, 20:12
  #2
Medlem
Thomaspunkts avatar
Jag tycker att hantelpress/militärpress räcker för det (+såklart pressarna för bröst). Jag personligen kör 1set militärpress på ryggpasset, mer än så kör jag inte specifikt för axlar.
Citera
2010-01-22, 20:12
  #3
Medlem
victor.bs avatar
Militärpress och lutad bänk räcker gott och väl till framsida axlar anser jag.
Citera
2010-01-22, 20:19
  #4
Avstängd
Navelfluffs avatar
Både Kai Greene och Kevin Levrone (som jag anser är några av de bästa genom tiderna) kör front delt raises.
Citera
2010-01-22, 20:24
  #5
Medlem
victor.bs avatar
Jaa och tränar 14ggr i veckan men nu kan inte vi jämföra varken vårt schema eller matschema med deras.
Citera
2010-01-22, 20:24
  #6
Medlem
Palledamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Både Kai Greene och Kevin Levrone (som jag anser är några av de bästa genom tiderna) kör front delt raises.

Och framförallt the one and only, Arnold Schwarzenegger

Nä men jag kör inte den längre för att den tydligen inte är helt bra för axlarna enligt Axon.

Tycker dock den är jäkla go alltså!
Citera
2010-01-22, 20:37
  #7
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Både Kai Greene och Kevin Levrone (som jag anser är några av de bästa genom tiderna) kör front delt raises.
Men varför gör du då denna tråd? Du har ju tydligen redan svaret..
Citera
2010-01-22, 22:09
  #8
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palledaman
Och framförallt the one and only, Arnold Schwarzenegger

Nä men jag kör inte den längre för att den tydligen inte är helt bra för axlarna enligt Axon.

Tycker dock den är jäkla go alltså!
Inte bara axon utan enligt de flesta som har moderna kunskaper inom anatomi verkar tycka att frontrises ska läggas på sophögen.
Allas axlar är inte konstruerade lika man kan inte dra några slutsatser ifrån hur stjärnorna inom bodybuilding kör,de har troligen tåliga axlar och gör det ont så trycker de säkert i sig en hög tramadol och kör vidare.
Dessutom, hur ofta släpar folks främre delta?
__________________
Senast redigerad av Slackoff 2010-01-22 kl. 22:11.
Citera
2010-01-22, 23:06
  #9
Medlem
SiSeniors avatar
Lutande bänk/ hantelpress och militärpress räcker gott och väl om du frågar mig.
Citera
2010-01-24, 12:46
  #10
Medlem
För ca 2 år sen tränade jag hårt, kom upp i höga vikter osv, och kan säga att den skönaste delen av träningen var framsida axel..

Jag kom på en grym övning för den(visst, nån annan har ju såklart gjort den också :P)

Aja, du går till cable cross eller nåt liknande maskin, du lägger på repet, så tar du den nerifrån upp. Du står vänd MOT den, alltså som att skölja ansiktetmed vatten om du fattar.. Tar verkligen på dom där, och jag tycker att det är en fin, detaljerad muskel som gör att du ser mycket muskulös ut.

mvh
Citera
2010-01-24, 13:12
  #11
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Inte bara axon utan enligt de flesta som har moderna kunskaper inom anatomi verkar tycka att frontrises ska läggas på sophögen.
Allas axlar är inte konstruerade lika man kan inte dra några slutsatser ifrån hur stjärnorna inom bodybuilding kör,de har troligen tåliga axlar och gör det ont så trycker de säkert i sig en hög tramadol och kör vidare.
Dessutom, hur ofta släpar folks främre delta?
Jo men där ingår inte direkt preppskallarna som tävlar i olympia så därför ser man denna skitövning ibland
Citera
2010-01-24, 14:14
  #12
Medlem
KloBengans avatar
Har faktiskt också funderat på detta, då jag ser att många här på forumet kör skitmånga pressövningar för axlarna. Har tidigare kört en 3-split med bröst/axlar på samma pass så det har inte varit något jag reflekterat över då, men har nu gått över till en 4-split varav det är en dags vila mellan axel och bröstpasset. Så jag kör helt enkelt bara 4 set militärpress för främre delta, utvecklingen från bröstpasset hade säkert varit nog egentligen, men tycker militärpress är en så fenomenalt rolig och skön övning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback