• 1
  • 2
2010-01-22, 19:05
Medlem
Gungdungkungs avatar
Ok, jag vet fan inte vad jag sysslar med, antar att jag har försökt tillaga något exotiskt med nån jävla breadslice och kycklingfilé imellan. Anyways, tinade kycklingen innan jag stekte skiten tillsammans med keso och pesto i ugnen. Sedan tog jag ut det, och då var brödet osv helt saftigt, kycklingen var rosa men jag tar ändå en tugga och inser sedan mitt misstag.

Nu har jag skickat in hela denna röra i ugnen igen för jag kan fan inte äta skiten när den är alldels blöt sådär, jag blir paranoid då...

Kommer jag få salmonella?
Citera
2010-01-22, 19:06
Medlem
0dens avatar
Risken finns.
Citera
2010-01-22, 19:09
Medlem
Gungdungkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0den
Risken finns.

Fan ska jag göra åt det nu då?
Citera
2010-01-22, 19:13
Medlem
frillees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gungdungkung
Ok, jag vet fan inte vad jag sysslar med, antar att jag har försökt tillaga något exotiskt med nån jävla breadslice och kycklingfilé imellan. Anyways, tinade kycklingen innan jag stekte skiten tillsammans med keso och pesto i ugnen. Sedan tog jag ut det, och då var brödet osv helt saftigt, kycklingen var rosa men jag tar ändå en tugga och inser sedan mitt misstag.

Nu har jag skickat in hela denna röra i ugnen igen för jag kan fan inte äta skiten när den är alldels blöt sådär, jag blir paranoid då...

Skulle inte tippa på det, har flera gånger av misstag tagit en tugga eller flera av kyckling som senare visar sig vara rosa/ofärdig, har inte märkt av ett skit.
Men dra och kolla dig annars? du dör väll knappast tills på måndag?
Citera
2010-01-22, 19:14
Medlem
liljenstars avatar
Citat:

Motgift såklart

Kortison, eller starkt antibiotikum.
Alternativt en fernet-diskmedel-blandning.
Citera
2010-01-22, 19:14
Bannlyst
Citat:

Googla "salmonella" och bli ännu nojjigare.

Seriöst så borde du ringa din läkare eller det här numret (om du är nojjig) man kan ringa och fråga om läkemedel/symptom... Minns inte vad det heter nu, men håll till godo så får du svar av någon annan Det är iaf vad jag skulle ha gjort
Citera
2010-01-22, 19:16
Medlem
Gungdungkungs avatar
Jag fick panik och slänge hela filén åt helvete, fy jävlar vad dålig man är på att laga mat.
Citera
2010-01-22, 19:17
Medlem
Citat:

Japp, 100% risk att du får salmonella! Dessutom har ju salmonella ca 90% dödlighet så du är helt körd!
Citera
2010-01-22, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Knarkarn-
Googla "salmonella" och bli ännu nojjigare.

Seriöst så borde du ringa din läkare eller det här numret (om du är nojjig) man kan ringa och fråga om läkemedel/symptom... Minns inte vad det heter nu, men håll till godo så får du svar av någon annan Det är iaf vad jag skulle ha gjort
Vårdguiden?
Citera
2010-01-22, 19:23
Medlem
du får helt enkelt ta och amputera bort kroppen... :/
Citera
2010-01-22, 19:25
Medlem
Congomans avatar
nu har ju knappast all kyckling salmonella. Det är till o med rätt ovanligt i sverige. Jag har råkat käka halvrå kyckling flera gånger utan att få det...

O dessutom har jag haft salmonella. Två gånger. Hade jag inte testat mig så hade jag nog inte ens vetat om det för jag blev knappt sjuk.

Sååå slappna av
Citera
2010-01-22, 19:27
Medlem
Gungdungkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congoman
nu har ju knappast all kyckling salmonella. Det är till o med rätt ovanligt i sverige. Jag har råkat käka halvrå kyckling flera gånger utan att få det...

O dessutom har jag haft salmonella. Två gånger. Hade jag inte testat mig så hade jag nog inte ens vetat om det för jag blev knappt sjuk.

Sååå slappna av

Jo antar att jag endast är paranoid, men det smakade fan helvete iaf. Fattar inte det där med pesto, blä. Blir till att köpa en kebabpizza nu istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in