Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag förutsätter att det är ditt band, så jag bedömer utefter det.
Generellt/estetiskt: Raka dig och sluta försöka se ut som en korsning mellan en viking och en MC-knutte. Det blir bara fånigt. Fånigt är även bandnamnet, och vargen likaså. Ändra beskrivningen om bandet så att det framstår mindre som ett bedroom-projekt. Och för helvete, ta en ny bandbild på dig själv.
Musikaliskt: Bra gitarrljud, men otroligt generiska och intetsägande riff. Trummaskinen är bland det mest bedrövliga jag hört. I första låten satt jag tålmodigt och väntade på att virveltrumman skulle göra sin entré i kompet, men den kom aldrig, och när jag sedan lutade mig närmare mot högtalarna hörde jag att den fanns där, en klemig papptrumma långt bort i bakgrunden. Skaffa en riktig trummis, är mitt tips. Vokalisten kan du dock behålla, han har bra riv i pipan. De Dissection-aktiga twin-gitarrslingorna är också de kassa. I stort sett är alltså musiken på de två första låtarna värdelös. MEN: det sista spåret var faktiskt enormt trevligt att lyssna på. Skitbra kontrast mellan eldens sprakande och den flytande ambiensen i bakgrunden. Jag lyssnar mycket på dylik musik och är en hård kritiker av det, så det är en verklig komplimang från min sida. Om jag ska vara radikal så skulle jag faktiskt föreslå att du lägger ner metal och fokuserar helt på att göra sådan musik.
Hahaha, jag är tjej och ser verkligen inte ut som en MC-knutte =D.
Inte mitt band, nej =).
Utseendet ska han ha kvar. The taste is like the ass, som man brukar säga på engelska.
Och tack för alla kommentarer, vidarebefodrar till "knutten" =).
EDIT:
Han undrar varför det är fånigt att se ut som en viking/mc-kille och spela black metal? Det kan man väl göra?