Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-21, 22:29
Medlem
cdxz11s avatar
Hejsan!
Har de senaste dagarna märkt att mitt högra öga har sjunkit in i skallen en liten bit, inte någon större bit men fortfarande så att det är märkbart om man tar en närmare till på båda ögonen, man kan även känna att det ena ögat sitter djupare än det andra om man blundar och sätter fingrar på dem.

Sökt lite på nätet men inte kunnat hitta någon info alls om detta. Har inte fått några smällar/slått mig i ögat så beror inte på något sådant, har även märkt att man känner av lite "värk" i någon muskel i ögat när man tittar långt ut åt sidorna, precis som man brukar få när man har influensa (brukar iaf jag få när jag har influensa).

Någon som har en aning om vad det är som håller på att hända med mitt öga? Jag lade märke till detta för ungefär någon vecka sedan och det har inte blivit bättre/sämre sedan dess. Jag har inte märkt att jag ser sämre med ögat, eller att dess funktion är nedsatt på något vis.
Citera
2010-01-21, 22:34
Medlem
woofers avatar
Kanske en dum fråga men är du säker på att det inte är det andra ögat som "sticker ut" mer än vanligt?
Citera
2010-01-21, 22:34
Medlem
gMeisters avatar
Men vafan, nu känns det som att jag också har det....
Citera
2010-01-21, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gMeister
Men vafan, nu känns det som att jag också har det....
Nu skulle jag kunna svära på att mitt högra öga sitter längre in än det vänstra!

Kommer jag att dö?
Citera
2010-01-21, 23:26
Medlem
T_Sands avatar
Vet inte om jag ska ta denna tråd seriöst. Ofattbart att ena ögat skulle sjunka in. Låter helt otroligt. Någonsin.
Citera
2010-01-21, 23:52
Medlem
Methones avatar
Dricker du ordentligt? Man blir väl lite mörk runt ögonen vid vätskebrist?
Citera
2010-01-22, 08:28
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woofer
Kanske en dum fråga men är du säker på att det inte är det andra ögat som "sticker ut" mer än vanligt?

Nja, det vanstra ogat sitter pa sin vanliga plats kanns det som, ser iaf inte ut att sticka ut ngt.

Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Dricker du ordentligt? Man blir väl lite mörk runt ögonen vid vätskebrist?

Ja jag dricker precis lika mkt som jag brukar, far i mig minst 2-3 liter vatten per dag
Citera
2010-01-22, 09:24
Medlem
Ahhhh, mitt öga! Nu börjar jag också inbilla mig.......
Citera
2010-01-22, 09:33
Bannlyst
ta ett djupt andetag, sen stänger du munnen och kniper ihop näsan med fingrarna och blåser "ut" så hårt du kan så ploppar ögat tillbaka.
Citera
2010-01-22, 11:12
Medlem
fanniejoelines avatar
du har en tumör bakom det "normala" ögat, därför står det ut mer än det andra. hände en polares morsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in