Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-02, 03:01
  #13
Medlem
Hoya84s avatar
Ser ut som en sämre kopia på GTA.
Citera
2010-02-02, 03:12
  #14
Medlem
Crystal-Ices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoya84
Ser ut som en sämre kopia på GTA.


hehe.. det är absolut mer känsla och tyngre story i yakuza spelen än vad gta någonsin kommer få/...
Citera
2010-02-02, 06:01
  #15
Medlem
Flrbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crystal-Ice
hehe.. det är absolut mer känsla och tyngre story i yakuza spelen än vad gta någonsin kommer få/...

Det låter rätt så omöjligt. ;p

Tyngre känsla i ett buttonmasher spel?

Och bättre story än i GTA IV?...
Citera
2010-02-02, 07:44
  #16
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flrb
Det låter rätt så omöjligt. ;p

Tyngre känsla i ett buttonmasher spel?

Och bättre story än i GTA IV?...

Skulle det vara svårt att tänka sig..?
Citera
2010-02-02, 10:27
  #17
Medlem
Flrbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Skulle det vara svårt att tänka sig..?

Jag vet inte, jag är bara så skeptisk emot Yakuza för att i alla filmer ser det ut som världens skitspel men eftersom jag inte spelat det så ska jag inte uttala mig rent ut.

Gillar faktist storyn om Nico i GTA IV, rätt ball imo.
Citera
2010-02-02, 22:57
  #18
Medlem
Bjørnebrygs avatar
Har kört dom två första till ps2an. Håller med om att storyn är grym men det blir irriterande i längden när man inte kan springa 20 meter utan att nån tjomme ska springa fram och försöka råna en = fight.
Citera
2010-02-02, 23:07
  #19
Medlem
Crystal-Ices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjørnebryg
Har kört dom två första till ps2an. Håller med om att storyn är grym men det blir irriterande i längden när man inte kan springa 20 meter utan att nån tjomme ska springa fram och försöka råna en = fight.


förstår men fighterna är ju riktigt tunga, fett brutala ju iaf i 3an, kör man på dem högre nivåerna kommer man inte så långt med mashande på knapparna..

Fighterna nere i buren är ju erotik på hög nivå... haha inte i många spel man kan bygga egna horor heller
Citera
2017-01-19, 19:54
  #20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Någon som ska köpa yakuza zero? Själv har jag aldrig spelat yakuza spelen tidigare men på äldre dagar blivit väldigt intresserad av japanska spel. Så tänkte köra mitt första yakuza i zero. Ska tydligen vara en prequel så en bra start för en newcomer har jag hört. Har fått riktigt fina recensioner så här långt och ligger på 85 på metacritic.
Citera
2017-01-22, 20:25
  #21
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Någon som ska köpa yakuza zero? Själv har jag aldrig spelat yakuza spelen tidigare men på äldre dagar blivit väldigt intresserad av japanska spel. Så tänkte köra mitt första yakuza i zero. Ska tydligen vara en prequel så en bra start för en newcomer har jag hört. Har fått riktigt fina recensioner så här långt och ligger på 85 på metacritic.

Har aldrig spelat något Yakuza heller men hypen på NeoGaf + några trailers fick mig att beställa Zero.

Verkar som en blanding mellan GTA/Brawler fighting med skruvad japansk humor. Och så utspelar det sig på 80-talet vilket är ett stort plus.

Kommer bli intressant. Fick det för endast 408 kr på spelbutiken.
Citera
2017-09-01, 17:38
  #22
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Yakuza kiwami, remake på första spelet precis utkommet. Hämtade upp den i förrgår. Riktigt snygg steelbook. Har bokat collectors edition av yakuza 6 också. Ser riktigt fin ut, bra pris också, bara 899. Kiwami 2, remake av tvåan också utannonserad, dock bara till japan än så länge. Dem har mycket på gång med yakuza serien. En spin off och ett fist of the north star spel med samma gameplay. Pratas om att man ska remaka alla yakuza spelen. Inte mig emot som är nyfrälst med zero och missat dem tidigare delarna. Själv har jag inte ens hunnit färdigt Yakuza zero än. Håller på med legend playthrough. Sen har jag bara majhong kvar för 100 %. Om jag nu någon gång lyckas lista ut detta komplexa spel.

Kort och gott. Yakuza är en fantastisk spelserie och mycket underskattad i väst.
Citera
2018-09-01, 15:29
  #23
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Yakuza kiwami 2 släpptes i tisdags. Spelet är precis så grymt som jag hoppats, och förväntade mig. Yakuza serien skulle jag vilja påstå är den mest underskattade spelserien som finns. Ren och skär kvalite, rakt igenom, allt från det tekniska till fanservice och framförallt storyn. En salig bladning av komedi, drama, action, romantik och allt där emellan.
Citera
2019-02-15, 14:26
  #24
Medlem
Rakiis avatar
På tal om Yakuza Kiwami så släpps det till PC nu på tisdag! Jag som inte har någon PS4 (ännu) är väldigt glad över att Sega tagit sig i kragen och valt att börja porta spelen till PC. Hade Yakuza och Yakuza 2 till PS2 en gång i tiden, men spelade de knappt då det begav sig. Så tog tillfället i akt och köpte Yakuza 0 i julas och spelade igen, var precis så pass bra som jag hade hoppats på, och mer därtill!

Nu håller jag tummarna att portningarna fortsätter till PC förutsatt att de säljer bra. Förhandsköpte Kiwami för nån timme sen, fick det för under 200kr på Humble Bundle så nu är det bara att vänta på att tisdagen kommer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback