2010-01-21, 14:29
Bannlyst
Det är sedan många år ett vanligt white trash-fenomen att man ladda ner musik utan att betala från illegala hemsidor. Det är inte längre bara tattare som gör det, utan det förekommer även att folk med fungerande ekonomi laddar ned. På min förra skola i Solna så var nedladdning ett så stort problem att på en skolfest var vi tvungna att ha med fysiska skivor (dvs inte MP3) och spela för att lärarna kunde vara säkra på att det gick rätt till. Själv känner jag flera stycken som laddar ned musik. När antipiratbyrån var och föreläste så drog dom upp ett argument som faktiskt är att betrakta som bergsäkert. Nämligen situationen att en bil blir stulen och i den bilen brukar ägaren spela nedladdad musik. Vid stöldtillfället fanns minst lika många brända illegala skivor som köpta. Kan då bilägaren med gott samvete kräva någon försäkring eller att polisen gör något för att hitta bilen? Diskutera!
Citera
2010-01-21, 14:39
Medlem
soptippsbosses avatar
Svar ja! Motivering överflödig.
Citera
2010-01-21, 14:39
Medlem
cannaBes avatar
Vad har musiken med den stulna bilen att göra? Bilen blir inte mindre värd för att jag har stulna saker i den, alltså ska inte det påverka min bilförsäkring.

Konstigaste jag hört på länge
Citera
2010-01-21, 14:49
Medlem
brajzillas avatar
har man ingen rätt till sin bil om man tankat musik?
Citera
2010-01-21, 15:20
Medlem
bluntcunts avatar
Haha, ett bergssäkert argument var det ja.
Citera
2010-01-21, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bluntcunt
Haha, ett bergssäkert argument var det ja.
Diskuterade det med polarna och ingen har någonsin knäckt det.
Citera
2010-01-21, 15:31
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myspojken92

What? Knäckt? Det är knappt ett argument, det är bara idioti. Idioti är svår att knäcka.

Det är som att säga att livförsäkringen inte skulle gälla om du dör när du går mot röd gubbe eller dylikt...
Citera
2010-01-21, 15:37
Medlem
bluntcunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myspojken92
Negerbarn said it. Det är bara nåt idiotiskt som en liten 92:a har suttit och klurat på och fått för sig att det är skitsmart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in