Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-20, 23:08
  #1
Medlem
Det får gå under det här ämnet.

De är så att jag har lite funderingar kring träning, kanske inte normal träning men ändå, well well, frågan är som så...

Människan har = Tarm muskler som man måste aktivera för att få ut avföringen, går det då teoretiskt sett att träna upp explosiviteten i musklerna då man redan har uthållighet vet man ju efter alla dessa halvtimmes pass med tjärskitande efter tacos med habanero.

Kan man som så kanske träna upp tarm musklerna så man kan få en enorm explosivitet i dom så man kan kasta iväg en bajskorv en 50 meter? eller är det en fysisk omöjlighet? eller käka mycket fibrer och pellets så de blir som en kulspruta om man kanske är less på sina grannar?

Är det någon på detta vettiga och ibland obskyra forum som har svar på min kanske inte allt för vardagliga fråga?
Citera
2010-01-21, 01:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breakstuff
HAHAH!! Jag dog!

Det jobbiga är att jag inte kan komma på om det var en seriös fråga eller inte

Ja det var en sådär halvseriös fråga, iaf funderingar på om det går? orkar inte citera två stycken inlägg så vi kan ta de svar under också, tror det skulle heta cable toss :P skämt å sido, ingen alls som vet om man kan träna upp rektum för att skicka iväg bajskorven genom avloppet utan att behöva spola?

Frågan kom upp av sådan diskussion som vi hade här in mot småtimmarna, "Polare - Skiter man ner sig när man dör?"
"Jag - Vet inte? jag tror det iaf"
"Jag - Renar, älgar och harar gör ju det"
"Polare - Då borde man ju göra det"
"Jag - Google"
och då kom jag fram till att människan använder muskler för att trycka ut bajs, till skillnad från renar o dyl som använder muskler för att hålla inne"

Därav, rent teoretiskt sett så borde man kunna träna upp tarm muskeln och få starkare "uttryck" eller vad man nu ska kalla det?

Vill dock inte veta hur ett sådant träningsprogram skulle se ut..

Nu återstår det bara att se vad ni på FB kan gräva upp för info, eller kanske lite fel ordval? få fram, hmm, vad ni har för svar!

/Felet med mig är att jag skriver vad jag tänker...
Citera
2010-01-21, 10:10
  #3
Medlem
adduss avatar
skulle inte fungera om du nu inte kan koppla om det autonoma musklerna
Citera
2010-01-21, 10:48
  #4
Medlem
KoettFaerss avatar
Du kan inte träna den glatta muskulaturen, ej heller kontrollera den med viljan.
Citera
2010-01-21, 11:19
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palledaman
Fy fan vad skön du är, bästa trollningen detta året

Vi diskuterade detta också,

"Polare - Garanterat att någon kommer kalla dig för Troll"
"Jag - Det skulle då inte förvåna mig, men jag vill iaf ha svar på frågan"

Nåväl, det verkar som att man fått svar på att det inte går att träna upp, men men, skam den som ger sig, kanske skulle fråga sin läkare om det. Misstänker dock att man skulle få en del konstiga blickar om man skulle göra det.
Citera
2010-01-21, 12:35
  #6
Medlem
breakstuffs avatar
Polare på msn sa så här..

Din Mor säger (00:14)
alla krystövningar börjar med att epiglottis=struplocket stängs sen trycker buken på....så borde väl funka
Din Mor säger (00:15):
men risken är väl att tarmen skulle falla ut....rectal prolaps som faktiskt inte är ovanlig vid förstoppning
Citera
2010-01-21, 13:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breakstuff
Polare på msn sa så här..

Din Mor säger (00:14)
alla krystövningar börjar med att epiglottis=struplocket stängs sen trycker buken på....så borde väl funka
Din Mor säger (00:15):
men risken är väl att tarmen skulle falla ut....rectal prolaps som faktiskt inte är ovanlig vid förstoppning

Med andra ord så kan vi säga att ämnet är avslutat, risken är därmed större att skjuta ut tarmen istället för att kasta iväg en massa skit till oanade längder.
Citera
2010-01-21, 13:13
  #8
Medlem
BePositives avatar
OT rensat /MOD
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback