Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-20, 18:25
  #13
Medlem
Jefferss avatar
Med tanke på hur mycket "gun crime" och "knife crime" dom har i England så är det för mig helt obegripligt att snutarna inte har puffra. Har sett en hel del videos där brittiska snutar får stryk utanför krogar etc.

Det hade varit mer vettigt om svenska grisar inte hade pistoler, men att Englands konstaplar går utan skjutvapen är riktigt jävla konstigt.

Jag har också sett dom där brittiska programmen, poliserna verkar riktigt mesiga!
Citera
2010-01-20, 18:31
  #14
Medlem
HRTs avatar
Alla är ju inte beväpnade men alla kan utrustas om det behövs.
Precis som någon nämnde har de hårda vapen lagar och det är inte ens möjligt att skjuta 9mm pistol där (inom säkerhets området) så de har dessa kurser utomlands. Undantaget är 22 mm där de även får ha halvautomatisk bössa typ Hkmp5 enbart i 22mm och i speciella klubbar (inget grövre) undantaget är polisen, militären.

Sen har ju polisavdelningarna insatspolis som är beväpnad som man ringer in vid ex gisslan situationer, bankrån eller om grannen varit ute och viftat med hagelbössan runt din brevlåda.
Armed response unit.

Sen har de ju tom idag automatvapen beväpnade polis på flygplatser osv, så idag ser man mycket mer beväpnade poliser där pga terror bombningarna och hoten. Vi kan ju itta på vår egen granne i Norge som heller inte har vapen.
Ja vissa fordon är utrustade med plomberade vapen boxar, där man ringer och frågar befälet om tillstånd för att bryta dem om man ex åker på ett värdetransport rån.
De har också många icke beväpnade poliser, men sen så ligger de väl en 15 år bakom Sverige i många avseenden och man kommer se allt fler beväpnade poliser i England , Norge och är jag helt övertygad om då hotbilderna från Somalie negrerna och Afghan talibanerna faktiskt håller våra säkerhets tjänster i Europa med samarin för oroliga magar!
Citera
2010-01-20, 18:44
  #15
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Undantaget är 22 mm där de även får ha halvautomatisk bössa typ Hkmp5 enbart i 22mm och i speciella klubbar (inget grövre) undantaget är polisen, militären.

HRT!!!
22mm
Citera
2010-01-20, 18:48
  #16
Avstängd
Hollowspheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffers
Med tanke på hur mycket "gun crime" och "knife crime" dom har i England så är det för mig helt obegripligt att snutarna inte har puffra. Har sett en hel del videos där brittiska snutar får stryk utanför krogar etc.

Det hade varit mer vettigt om svenska grisar inte hade pistoler, men att Englands konstaplar går utan skjutvapen är riktigt jävla konstigt.

Jag har också sett dom där brittiska programmen, poliserna verkar riktigt mesiga!

Precis så jag tänker!

Springer runt med en batong och walkie talkies. Ja välkommen till närmsta kvarter där jag bor xD

Artighet är mycket bra, men det gäller och vara artig men inte övergå till rent mesig. Tycker dom ibland knappt vet vad dom gör, står med ryggen emot den misstänkte och skriver ner på papper etc. Chokehold alternativt en vanlig ikkyo manöver och den polisen är nere.

MVH
Citera
2010-01-20, 18:57
  #17
Medlem
HRTs avatar
ja 22 det är grova grejer..(skytteklubbar)

Ja kan hålla med om att Engelska polisen är ena mesiga jävlar.
Man önskar det var lite mer Amerikanska swat över dem haha..
Men det är klart det finns mer seriösa och tuffare poliser men precis som i den där roliga komedin (glömt vad den heter) så blir de förflyttade och bekämpar småstadsbus och zombies. Jag tycker personligen att det är hög tid att starta Judge Dredd poliser då hela samhället raserar i kriminalitet av hotten totter!!!
Citera
2010-01-20, 18:58
  #18
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollowsphere
Vet inte var jag skulle starta tråden så jag satsar på här.

Varför har Englands poliser inte vapen på sig? Menar dom är 50miljoner eller vad dom är och sen springer snutarna utan vapen på sig. Såg precis en reality show om British cops. Dom ringer "armed response-unit car" för o styra en situation med en kille som knivhotar sin familj. Jag menar i USA så hade som sprungit in med mossbergs och spas-12 istället för o vänta och ringa HQ och be om beväpnade poliser. Tycker det är lite skrattretande

Jag må ha fel, men vad tycker ni om detta?

MVH
Även norska polisen går utan vapen.
Citera
2010-01-20, 19:03
  #19
Avstängd
Hollowspheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
ja 22 det är grova grejer..(skytteklubbar)

Ja kan hålla med om att Engelska polisen är ena mesiga jävlar.
Man önskar det var lite mer Amerikanska swat över dem haha..
Men det är klart det finns mer seriösa och tuffare poliser men precis som i den där roliga komedin (glömt vad den heter) så blir de förflyttade och bekämpar småstadsbus och zombies. Jag tycker personligen att det är hög tid att starta Judge Dredd poliser då hela samhället raserar i kriminalitet av hotten totter!!!

Urgh, Judge Dredd...

Ja precis, släng in lite AR-15 och Mp5or till deras förfogande, och sen inte glömma den råa höga rösten "STOP RESISTING" och den misstänkte svarar "Im not" och snuten säger "BRING THE TAZER" och zap!
Citera
2010-01-20, 19:03
  #20
Medlem
Jefferss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollowsphere
Precis så jag tänker!

Springer runt med en batong och walkie talkies. Ja välkommen till närmsta kvarter där jag bor xD

Artighet är mycket bra, men det gäller och vara artig men inte övergå till rent mesig. Tycker dom ibland knappt vet vad dom gör, står med ryggen emot den misstänkte och skriver ner på papper etc. Chokehold alternativt en vanlig ikkyo manöver och den polisen är nere.

MVH


Exakt! Senaste veckorna har jag suttit och glott på det där programmet under nätterna. Senast igår var det nån crackneger som var oerhört hotfull och respektlös mot snutarna och dom gjorde ingenting. Dom bad honom bara sluta svära. Sedan visade det sig att killen var efterlyst i England för grov misshandel..

Jag ser småkids på 14-15 år som blir gripna som skriver "Fuck off you cunt", "Nob end, let me go!" - utan vidare. Småkillar höga på tjack som beter sig som om dom ska slita upp en kniv och hugga ner snutarna vilken sekund som helst. Trots det så ber grisarna killar att prata trevligare och lugna ned sig. Inte ens handklovar fick dom. Tills det eskalerade och killarna började slå och sparka på dom.

Hade något sådant hänt i Sverige hade batongen slagit sönder revbenen och ansiktet tryckts ned på motorhuven direkt.
Citera
2010-01-20, 19:04
  #21
Avstängd
Hollowspheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Även norska polisen går utan vapen.

Och Isländska snuten är också obeväpnad.
Citera
2010-01-20, 19:08
  #22
Avstängd
Hollowspheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffers
Exakt! Senaste veckorna har jag suttit och glott på det där programmet under nätterna. Senast igår var det nån crackneger som var oerhört hotfull och respektlös mot snutarna och dom gjorde ingenting. Dom bad honom bara sluta svära. Sedan visade det sig att killen var efterlyst i England för grov misshandel..

Jag ser småkids på 14-15 år som blir gripna som skriver "Fuck off you cunt", "Nob end, let me go!" - utan vidare. Småkillar höga på tjack som beter sig som om dom ska slita upp en kniv och hugga ner snutarna vilken sekund som helst. Trots det så ber grisarna killar att prata trevligare och lugna ned sig. Inte ens handklovar fick dom. Tills det eskalerade och killarna började slå och sparka på dom.

Hade något sådant hänt i Sverige hade batongen slagit sönder revbenen och ansiktet tryckts ned på motorhuven direkt.

Ja precis, extremt hotfulla och aggressiva personer som står o skriker o sträcker sig ut efter föremål och dom står där som om dom snackar om vädret. Och det dära med handklovar, dom verkar inte använda dom. Sett flera arresterade där dom bara leder personen till bilen. Fjantar och idioter för att vara så naiv och inte tänka på sig och sin kollegas säkerhet.
Citera
2010-01-20, 19:12
  #23
Medlem
HRTs avatar
En sann historia som kanske inte Hells Angels är så stolta över men faktiskt dock skett.
En vän till mig jobbade som polis på Island (för många år sedan) när en lokal mc klubb bjöd in HA för att starta upp verksamheten där.
Isländska polisen grep alla HA medlemmar på flygplatsen avbokade första plan från ön och satte dem på planet och sa hejdå.
Nu är ju Island en nation med runt 300.000 invånare och fiser man i ena änden hör siste mannen det ca 30 min senare i andra änden.
Men vart lite kul och höra.

I Norge var en rockgrupp på ett hotell kommer ej ihåg vilken (stått i tidningarna) också rätt länge sen kanske 10-15 år?
Så slog de sönder inventarierna och levde jävel, Norska polisen kommer dit griper alla sätter dem i en buss kör till Svenska gränsen och säger aldrig mer någonsin sätter ni er fot här!

Varför har vi inte sånna poliser de är ju nästan Judge Dredd
Citera
2010-01-20, 19:17
  #24
Avstängd
Hollowspheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
En sann historia som kanske inte Hells Angels är så stolta över men faktiskt dock skett.
En vän till mig jobbade som polis på Island (för många år sedan) när en lokal mc klubb bjöd in HA för att starta upp verksamheten där.
Isländska polisen grep alla HA medlemmar på flygplatsen avbokade första plan från ön och satte dem på planet och sa hejdå.
Nu är ju Island en nation med runt 300.000 invånare och fiser man i ena änden hör siste mannen det ca 30 min senare i andra änden.
Men vart lite kul och höra.

I Norge var en rockgrupp på ett hotell kommer ej ihåg vilken (stått i tidningarna) också rätt länge sen kanske 10-15 år?
Så slog de sönder inventarierna och levde jävel, Norska polisen kommer dit griper alla sätter dem i en buss kör till Svenska gränsen och säger aldrig mer någonsin sätter ni er fot här!

Varför har vi inte sånna poliser de är ju nästan Judge Dredd

Haha sweeet, måste varit bra information och logistikarbete bakom det. Hmm får testa det nästa gång jag åker till Island o se hur lång tid det tar
HA måste känt sig en aningen generade när dom blivit ägda av denna lilla nation
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback