Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-19, 13:07
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?p...rtikel=3379589

"Han är "ett föredöme i fråga om personligt engagemang mot orättvisor, inskränkthet och diskriminering". Därför får Jason Diakité, även känd som Timbuktu, årets Martin Luther King-pris."

"Bakom Martin Luther King-priset står bland andra Centrum Mot Rasism, Kristna Fredsrörelsen och socialdemokratiska Broderskapsförbundet. Priset delas ut till en person bosatt i Sverige som verkar i Martin Luther Kings anda."

"Prissumman på 25 000 kronor ska Jason Diakité skänka till ett sjukhus i Kongo som han tidigare besökt."

Vad anser ni om valet och motiveringen?
Citera
2010-01-19, 14:16
  #2
Medlem
glimmandes avatar
Men varför innihelvete har vi i Sverige instiftat ett Martin Luther King-pris? Vi är inte USA och har aldrig haft någon liknande historia som USA. Att Timbuktu får priset har jag ingen åsikt om.

Sverige är en synnerligen bisarr nation. Vad är nästa steg? Gandhipriser? svenska Nelson Mandelamedaljer?
Citera
2010-01-19, 14:34
  #3
Medlem
Men det var då själva FAN! Fick jag inte priset i år heller?!
Citera
2010-01-19, 14:54
  #4
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Men det var då själva FAN! Fick jag inte priset i år heller?!

Är du ett föredöme i fråga om personligt engagemang mot orättvisor, inskränkthet och diskriminering då?
Citera
2010-01-19, 14:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Är du ett föredöme i fråga om personligt engagemang mot orättvisor, inskränkthet och diskriminering då?

Ja det tycker jag.
Citera
2010-01-19, 14:58
  #6
Medlem
Yankos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Är du ett föredöme i fråga om personligt engagemang mot orättvisor, inskränkthet och diskriminering då?
Gäller inte orättvisor, inskränkthet och diskriminering mot vita människor?
Citera
2010-01-19, 22:09
  #7
Medlem
-flame4fame-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yanko
Gäller inte orättvisor, inskränkthet och diskriminering mot vita människor?

Sluta önsketänka
Citera
2010-01-19, 22:37
  #8
Avstängd
FalsktVittnes avatar
Haha snacka om inbördes beundran!

Gillade faktiskt Timbuktu förr i tiden fram tills jag fick reda på att han var sosse.. Ush skäms vad ung och dum jag var...
Citera
2010-01-19, 22:50
  #9
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?p...rtikel=3379589

"Han är "ett föredöme i fråga om personligt engagemang mot orättvisor, inskränkthet och diskriminering". Därför får Jason Diakité, även känd som Timbuktu, årets Martin Luther King-pris."

"Bakom Martin Luther King-priset står bland andra Centrum Mot Rasism, Kristna Fredsrörelsen och socialdemokratiska Broderskapsförbundet. Priset delas ut till en person bosatt i Sverige som verkar i Martin Luther Kings anda."

"Prissumman på 25 000 kronor ska Jason Diakité skänka till ett sjukhus i Kongo som han tidigare besökt."

Vad anser ni om valet och motiveringen?
Varför har vi ett Martin Luther King-pris i Sverige? Det känns inte riktigt relevant. Vi har varken haft segregation eller lynchningar. Fast det är klart, enligt PK-eliten så är ju krav på harmonisering av invandringspolitiken med övriga Europa detsamma som att springa runt i vit kåpa och lyncha negrer. Vad dum jag är.
Citera
2010-01-20, 00:19
  #10
Medlem
Grottgretas avatar
Vänta lite nu, vad i helvete har Jason "Diarré" gjort för att förtjäna detta priset? För att han ställde upp i dedär radio jippot?
Citera
2010-01-20, 00:30
  #11
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
"Bakom Martin Luther King-priset står bland andra Centrum Mot Rasism, Kristna Fredsrörelsen och socialdemokratiska Broderskapsförbundet.
...
Vad anser ni om valet och motiveringen?

Vilket gäng... Särskilt broderskaparna med sina kontakter med islamister... Och CMR, som vill att alla svenksar ska skämmas över sitt ursprung och be hela världen om ursäkt för sin beklagliga existsens.

Tråkigt för Timbuktu att bli förknippat med sånt här skitfolk. Men det är förhoppningsvis snart glömt. Vi hoppas att han anävnder pengarna till något vettigt som t.ex. en kväll på krogen med god mat, gott vin, snygga brudar och lite roulette.
Citera
2010-01-20, 00:31
  #12
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Vi har varken haft segregation eller lynchningar.

Inte ännu, men med lite tur kan det vara på gång.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback