• 46 895 online
  • 1 202 838 medlemmar
  • 62 244 898 inlägg
2010-01-19, 07:24
Medlem
backflasharns avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6449734.ab

Någon av flashbackdektitiverna som vet något?
Citera
2010-01-19, 10:23
Medlem
Dr Tolls avatar
Om man utgår från att nån av dom inblandade bor i lägenheten så stämmer Hantverkargatan 14 A in åldermässigt bäst (-62).

Det bor en man och en kvinna där, dock på olika våningar.
Citera
2010-01-19, 11:54
Medlem
Mandelbrots avatar
14 A stämmer även med vad räddningsledaren uttrycker på...
http://www.sr.se/dalarna/nyheter/art...rtikel=3380435
Citera
2010-01-19, 16:05
Medlem
äre carina som har tuttat på?
Citera
2010-01-19, 18:54
Medlem
backflasharns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ON3
äre carina som har tuttat på?

Japp, har fått tag på en hel del info nu.

Han var en fd narkoman som försökt att skärpa sitt liv, gifte sig med en tjej(den som nu är anhållen) efter att det träffats på något behandlingshem, denne tjej har tidigare blivit dömd för mord på sin man, var, när och hur vet jag inte.

Hon gifte alltså om sig och har nu, enligt det som skrivs i tidningen mördat även sin nya man.

Med i lägenheten fanns även mordoffrets son, vuxen, ca 20 årsåldern som försökte rädda sin pappa.

Den mördade heter Pierre "Pigge" och är ursprungligen från Norrköping tror jag, bodde innan Grbg utanför Heby och sedan i somras bodde dom här i berget.

Tjejen heter Carina.
Citera
2010-01-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflasharn
Japp, har fått tag på en hel del info nu.

Han var en fd narkoman som försökt att skärpa sitt liv, gifte sig med en tjej(den som nu är anhållen) efter att det träffats på något behandlingshem, denne tjej har tidigare blivit dömd för mord på sin man, var, när och hur vet jag inte.

Hon gifte alltså om sig och har nu, enligt det som skrivs i tidningen mördat även sin nya man.

Med i lägenheten fanns även mordoffrets son, vuxen, ca 20 årsåldern som försökte rädda sin pappa.

Den mördade heter Pierre "Pigge" och är ursprungligen från Norrköping tror jag, bodde innan Grbg utanför Heby och sedan i somras bodde dom här i berget.

Tjejen heter Carina.

Intressant, hur många kvinnor finns det i Sverige som har återfallit i mord?
Det tidigare mordet vore intressant att läsa lite om också?
Citera
2010-01-20, 15:17
Medlem
Vaiden-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Intressant, hur många kvinnor finns det i Sverige som har återfallit i mord?
Det tidigare mordet vore intressant att läsa lite om också?

Hon är dömd för ett mord i Arboga 2003.
http://www.magazin24.se/arboga/2010/...-for-nytt-mord
Citera
2010-01-20, 16:39
Medlem
Dr Tolls avatar
Citat:
Den 47-åriga kvinnan har mot sitt nekande tidigare dömts för mordet på en 49-årig man i en lägenhet i Arboga . Året var 2003 och hon dömdes av Västmanlands tingsrätt för mord till tio års fängelse. Svea hovrätt ändrade senare domen till dråp, och sänkte straffet till åtta års fängelse.
Kvinna dömdes för att ha virat en elsladd fyra-fem varv runt en Arbogabos hals. Så hårt åtdragen att mannen dog. Båda var berusade, och kvinnan hävdade vid rättegången i Köping att hon visserligen kränkts av mannens sexuella närmanden, men inte dödat honom. I den dödes tumgrepp återfanns flera mystiska hårstrån som efter en analys inte kunde härledas till varken kvinnan eller mannen.
En rättspsykiatrisk undersökning visade att kvinnan i Arboga inte genomfört gärningen under påverkan av en allvarlig störning, och hon bedömdes heller inte i övrigt lida av allvarlig psykisk störning.

Hon har varit fri en längre tid efter att ha avtjänat sitt åttaåriga fängelsestraff, bland annat vid kvinnofängelset Hinseberg utanför Frövi. En frigivning är möjlig efter att två tredjedelar av straffet avtjänats.

http://bblat.se/nyheter/1.711740-mor...-for-nytt-mord
Citera
2010-01-20, 22:13
Medlem
stoppsmälls avatar
Carina F är en ruggig jävel. Inte nog med att hon ströp nån gubbe i fyllan å villan, hon knivade en fd sambo svårt, givetvis i fyllan....

Lås in henne och släng bort nyckeln.

//SS
Citera
2010-01-21, 07:56
Medlem
backflasharns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
Carina F är en ruggig jävel. Inte nog med att hon ströp nån gubbe i fyllan å villan, hon knivade en fd sambo svårt, givetvis i fyllan....

//SS

Låter inte som en trevlig kvinna.
Citera
2010-01-21, 09:24
Medlem
miapetters avatar
Citat:

//SS

Carina Frödin är diagnosticerad borderline, det gjordes en rättspsykiatrisk undersökning av henne efter förra mordet men hon bedömdes som tillräckligt frisk för att sitta i fängelse.
Hon har en lång historia bakom sig med missbruk o hon har en förkärlek för att ge sig på männen hon tillbringar natten tillsammans med när de sover. Inte bara en knivning på en sambo s a s...
Fråga mej, jag har haft mina duster med henne....

edit: Mannen hon ströp med en dammsugarsladd i Arboga, Trille, Trolle eller Trulle, jag kommer aldrig ihåg vad han hette, var inte hennes man, det var en tillfällig bekant, en bra kille.

Carina kommer ursprungligen från Kungsör
Senast redigerad av miapetter 2010-01-21 kl. 09:27.
Citera
2010-01-21, 09:30
Medlem
miapetters avatar
Citat:

//SS

Vi är helt överens om det sista!
Ruggig vet jag däremot inte, skruvad - Ja, för övrigt är hon inte direkt skrämmande.
Citera