Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-18, 19:46
  #1
Medlem
Mitt problem är att jag inte vet hur jag ska kombinera muskelgrupperna och till vilka pass jag ska ta eaa för att få bästa resultat av min träning.

Eftersom jag är skadad i axeln och knäna så tränar jag idag de här muskelgrupperna: mage,rygg,biceps,triceps,undermarmar + rehab 2x veckan.

Hur hade ni lagt upp träningen och hur hade ni tagit eaa till det? För övrigt så är jag noga med kosten och protein intag.
__________________
Senast redigerad av 77martin 2010-01-18 kl. 19:54.
Citera
2010-01-18, 19:48
  #2
Medlem
SonicSyndicates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 77martin
Mitt problem är att jag inte vet hur jag ska kombinera muskelgrupperna och till vilka pass jag ska ta eaa för att få bästa resultat av min träning.

Eftersom jag är skadad i axeln och knäna så tränar jag idag de här muskelgrupperna: mage,rygg,biceps,triceps,undermarmar + rehab 2x veckan.

Hur hade ni lagt upp träningen och hur hade ni tagit eaa till det? För övrigt så är jag noga med kosten och mina proteinkällor kommer "naturlig" mat.
Kommer dina protein källor från "naturlig" mat?
varför skulle inte protein pulver vara "naturligt" protein?
Citera
2010-01-18, 19:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonicSyndicate
Kommer dina protein källor från "naturlig" mat?
varför skulle inte protein pulver vara "naturligt" protein?

Okej glöm det och svara gärna på mina frågor.
Citera
2010-01-18, 20:09
  #4
Medlem
DonSikiels avatar
Jag hade tagit, och tar, EAA enligt rekommendationerna på EAA-faqen på Kolozzeum, 10gram direkt före och 10gram direkt efter träning. Resten av dina frågor kan jag tyvärr inte ge några vettiga svar på. När jag hade problem med mina axlar så lärde jag mig helt enkelt att göra övningarna korrekt och vips så var problemen borta! Nu vet jag inte om du utför dom rätt eller inte, men kolla upp tekniken, det kan vara det som gör att du har problem. Om inte, fortsätt med rehab och korrekt utförande af övningar
Citera
2010-01-18, 20:11
  #5
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 77martin
Mitt problem är att jag inte vet hur jag ska kombinera muskelgrupperna och till vilka pass jag ska ta eaa för att få bästa resultat av min träning.

Eftersom jag är skadad i axeln och knäna så tränar jag idag de här muskelgrupperna: mage,rygg,biceps,triceps,undermarmar + rehab 2x veckan.

Hur hade ni lagt upp träningen och hur hade ni tagit eaa till det? För övrigt så är jag noga med kosten och protein intag.

Läste fel
Citera
2010-01-18, 20:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonSikiel
Jag hade tagit, och tar, EAA enligt rekommendationerna på EAA-faqen på Kolozzeum, 10gram direkt före och 10gram direkt efter träning. Resten av dina frågor kan jag tyvärr inte ge några vettiga svar på. När jag hade problem med mina axlar så lärde jag mig helt enkelt att göra övningarna korrekt och vips så var problemen borta! Nu vet jag inte om du utför dom rätt eller inte, men kolla upp tekniken, det kan vara det som gör att du har problem. Om inte, fortsätt med rehab och korrekt utförande af övningar

Supraspinatus är trasig men börjar sakta men säker repa sig så i min rehab träning smyger jag igång med mina gamla övningar men med väldigt låga vikter. Frågan om hur jag ska ta mitt eaa är till vilket pass hur man nu sätter ihop veckans träning? för det är ju ingen ide att ta eaa till rehabträning.
Citera
2010-01-18, 20:29
  #7
Medlem
DonSikiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 77martin
Supraspinatus är trasig men börjar sakta men säker repa sig så i min rehab träning smyger jag igång med mina gamla övningar men med väldigt låga vikter. Frågan om hur jag ska ta mitt eaa är till vilket pass hur man nu sätter ihop veckans träning? för det är ju ingen ide att ta eaa till rehabträning.

Då tar du EAA på styrkepassen och låter bli på rehaben?
Citera
2010-01-18, 20:43
  #8
Medlem
Men om man skulle köra ex:

Måndag: Rehab+mage
Tisdag: Armar
Ons: Vila
Tor:Rehab+rygg

Hur blir effekten av eaa då? Jag har inte sagt det men jag tränar för att öka i volym och brukar köra 2 explosiva veckor (kortare vila,15reps följt av 4 veckor uppbyggnad (4-8reps). Anledningen till att jag inte kör 3 perioder med lätt/medel/tungt är att det tunga blir för mycket påfrestning för axlarna när jag kör triceps/biceps. Skulle jag kunna exempelvis köra armar 2ggr/vecka eftersom jag får så mycke tid över?

Hur hade ni gjort??
Citera
2010-01-18, 20:47
  #9
Medlem
ramsays avatar
jag skulle träna allt varje dag och äta EAA varje dag
Citera
2010-01-18, 22:49
  #10
Medlem
ekwohos avatar
Jag skulle tagit eaa vid varje tränings tillfälle.
Sen verkar folk tro att eaa är som att trycka anabola o snackar om effekter hit o ditt. Det är bra att dricka när man tränar men fan inget man märker av på det sättet.
Tror pga att alla talar så väl om eaa här på forumet så tror folk som ser o hör om produkten, att det är ett dunder pulver som gör att dom orkar o blir grymma på gymmet utav.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback