2017-03-25, 00:05
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
la in kp p 6:- imorgon s vi fr se
Har haft ett ga p Ortivus A de senaste dagarna. Str i 18,20 nu. Tror det fortfarande lnt att g in?
Citera
2017-03-25, 09:37
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Har haft ett ga p Ortivus A de senaste dagarna. Str i 18,20 nu. Tror det fortfarande lnt att g in?

vet ej men jag chansade och fick mina p 6:-
men som vanligt med min tur s gick den ner
Citera
2017-03-27, 17:10
Medlem
Harry_s avatar
helt ok
Citera
2017-03-28, 20:51
Medlem
Citat:
vet ej men jag chansade och fick mina p 6:-
men som vanligt med min tur s gick den ner
Fyfan, riktigt gtt! Grattis, fr jag frga vad du grundade ditt kp p? Tidigare rekyler?
Jag steg sjlv in runt 36kr och slde runt 45kr fr det blev fr mycket fr min smak
Citera
2017-03-28, 21:39
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masten11
Fyfan, riktigt gtt! Grattis, fr jag frga vad du grundade ditt kp p? Tidigare rekyler?
Jag steg sjlv in runt 36kr och slde runt 45kr fr det blev fr mycket fr min smak

100% chansning
synd att det inte var A man kpte

tror du B kommer upp till samma niv som A ?
Citera
2017-03-29, 00:02
Medlem
Citat:
100% chansning
synd att det inte var A man kpte

tror du B kommer upp till samma niv som A ?
Ja det var Ju A-aktien jag lg inne med, men jag tror att det roliga r ver. Baserat p dem tidigare inlggen i trden s antar jag bara att det kommer g ner. Frstr inte varfr A-aktien bara rusade upp med 180%. N, hrifrn gr det nert
Citera
2017-03-29, 09:03
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masten11
Ja det var Ju A-aktien jag lg inne med, men jag tror att det roliga r ver. Baserat p dem tidigare inlggen i trden s antar jag bara att det kommer g ner. Frstr inte varfr A-aktien bara rusade upp med 180%. N, hrifrn gr det nert

mste nog sluta vara girig
nu r det minus igen
Citera
2017-03-29, 09:24
Medlem
Fast nu r det plus 27%. Gick in vid 16kr. Vad tror ni hnder ni efter emissionen?
Citera
2017-03-29, 09:50
Medlem
Kan ngon frklara skillnaden mellan A och B aktien? Finns det en hrna av internet dr dessa saker str i klartext?
Citera
2017-03-29, 09:56
Medlem
Harry_s avatar
la in slj p 6.30
fr se om man blir av med dom

med min j*vla otur blir jag skert av med dom sen fortstter den upp
Senast redigerad av Harry_ 2017-03-29 kl. 09:58.
Citera
2017-03-29, 11:36
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Kan ngon frklara skillnaden mellan A och B aktien? Finns det en hrna av internet dr dessa saker str i klartext?

A-aktier brukar ha fler rster n B-aktierna. Dessutom brukar det vara lgre omsttning i A-aktien. Det r frmodligen drfr sna hr "attacker" i A-aktier grs. Det r ltt fr ngon att lgga en stor order och driva upp kursen, drefter frvntar man sig att mindre vettiga sparare p Avanza och Nordnet ska ge sig in i aktien i ren spekulation eftersom de sett att kursen rusat. Men det finns ingen fundamental anledning till att aktien borde g upp i pris.

S om man ger A-aktien br man slja den illa kvickt innan kursen r nere i 5 kronor igen.
Citera
2017-03-29, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorist-Hubert
A-aktier brukar ha fler rster n B-aktierna. Dessutom brukar det vara lgre omsttning i A-aktien. Det r frmodligen drfr sna hr "attacker" i A-aktier grs. Det r ltt fr ngon att lgga en stor order och driva upp kursen, drefter frvntar man sig att mindre vettiga sparare p Avanza och Nordnet ska ge sig in i aktien i ren spekulation eftersom de sett att kursen rusat. Men det finns ingen fundamental anledning till att aktien borde g upp i pris.

S om man ger A-aktien br man slja den illa kvickt innan kursen r nere i 5 kronor igen.

Jo jag vet detta att de "brukar ha fler rster"... men det knns relevant att veta de exakta siffrorna? Och om det finns ngon annan liten detalj som skiljer sig? Detta mste ju finnas publicerat ngonstans men jag kan inte hitta.

Edit: Ok, jag lyckades hitta det i deras finansrapport (http://ortivus.com/globalassets/inve...vus_ar2013.pdf).

"En aktie av serie A berttigar till tio rster och en aktie av serie B berttigar till en rst. Samtliga aktier medfr lika rtt till andel i bolagets tillgngar och vinst."

Helt ljligt att A aktien var uppe p ver 10x vad B-aktien var. Kommer krasha rejlt.
Senast redigerad av kricke123 2017-03-29 kl. 11:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in