Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-03, 10:34
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettansprettan
Men varför nämner han lågt kaloriintag då när det är orelevant för hunger?

Driver du? Ät 2 kilo wookgrönsaker spritt över en dag. Räkna de kalorierna så blir det kanske 600-700 kalorier. Och hur blir hungern? Yes, borta.

Så visst kan man hålla sig mätt på färre kalorier. Minska grönsakerna och lägg också till mat som innehåller den näringen kroppen behöver så blir det få kalorier och man håller sig mätt.

Frågan är om man orkar laga sin mat så att man alltid har mycket mat att äta varje dag. Jag gjorde det nyss i 13 veckor med lyckat resultat. Faktiskt första gången under de 10 år jag tränat. Tidigare har jag hellre gått hungrig och bara ätit det nödvändiga för att jag inte orkat laga grönsaker. Men då har jag alltid fått återfall och alltid småätit lite godis varje dag. Dock hade jag ett rörligt jobb då så kanske inte påverkade så mycket, men ändå gick jag så klart hungrig ofta vilket jag slapp denna gången. Jag tror många inte klarar av hungern lika bra som jag gör för jag är jäkla enveten i allt jag gör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback