Har ett problem med min gamla burk, den vill ej starta windows.
Allt började en dag när jag kom hem från nattligt umgänge och skulle starta igång den.
Man kommer till fabrikatsbilden och den börjar ladda, sedan dyker man in i den där svarta rutan med vit text och möter texten:
Starta med felsäkert läge
Starta med felsäkert läge med nätverk
Starta med senast fungerande...
Starta normalt.
Vilket jag än väljer av dessa 3 så upprepas processen, fabrikatsbilden visas och det verkar funka, sen tillbaka till svarta rutan igen.
Har testat trycka F10 och göra en systemåterställning men varje gång så fastnar det bara och man måste stänga av datorn manuellt.
Har försökt boota direkt från Windows XP installationsskivan och har kommit en bit på vägen men när den sedan skall starta windows så hänger det sig och man måste starta om den igen.
Det är en gammal burk så jag har i princip gett upp hoppet för att den någonsin skall fungera igen, men tänkte om ni har svar på tal.
Finns det någon CD skiva som är anpassad enbart för att avinstallera operativsystemet som man kan bränna ut och som borde fungera?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!