Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat:
0%
röster
2015-05-24, 21:31
  #3769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Varför kan du inte bara äta det kokta ägget kall?
Skulle jag mycket väl kunna egentligen tycker bara det är så förbannat äckligt. Men får göra det i värsta fall
Citera
2015-05-24, 22:08
  #3770
Medlem
Jag äter max en vanlig måltid per dag, ibland 2 om de är skola.

Jag är 188 o väger 68kg. Kan de va anledningen till vikten?
Citera
2015-05-25, 00:03
  #3771
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Mixa ner 30g rapsolja i en proteindrink och wolla!!! Fettintaget fixat.

Jag tycker inte man ska ha maxtak för intag av tex protein, utan istället köra på att försöka nå 180g varje dag och inte bry sig om ifall det blir mer.

Ledsen om jag inte svarade på alla dina frågor, men jag hängde inte med riktigt. Tror du verkar göra det svårare än vad det är. Försök nå värdena som du skrev längst upp på protein och fett och ät lite vad som helst för att nå dem. Samt kalorierna så klart.

tjo igen,

Jag räknade om näringsinnehållet i det jag ätit. Verkar som källan jag tidigare använt var väldigt off. Och nu hamnar jag på runt 2100 på det jag tidigare angivit. Sorry my bad, tack för hjälpen

Mvh,
Citera
2015-05-26, 18:27
  #3772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
tjo igen,

Jag räknade om näringsinnehållet i det jag ätit. Verkar som källan jag tidigare använt var väldigt off. Och nu hamnar jag på runt 2100 på det jag tidigare angivit. Sorry my bad, tack för hjälpen

Mvh,

Okey super!
Kolla alltid på förpackningarna så att din andra källa visar samma.
Citera
2015-05-26, 20:39
  #3773
Medlem
Hej! Jag har nu sedan jag började medicinera min ADD tappat en del vikt, liksom har jag fått stora aptitproblem som resulterar i stora problem för mig att gå upp i vikt. Mitt mål är att väga 80kg, men vägen dit är extra tuff för mig. En kort introduktion till problemet: Jag har ADD, och får medicinen Elvanse (centralstimulerande). Elvanse gör att min aptit minskas kraftigt, vilket gör att det är svårt för mig att äta så mycket som man bör för en effektiv bulkdiet. Jag styrketränar 4 gånger i veckan, och jag har trots allt sedan jag började träna ökat i muskelmassa. Jag har antagligen väldigt låg %BF. Någon som har tips, hur man får i sig 3500-4000 Kcal per dag, trots dålig aptit (pga. Medicin)?
Eller någon vänlig själ som kan vara så trevlig och lägga upp ett exempel på passande kostschema?

Mycket tacksam för svar! Med vänliga hälsningar.
Citera
2015-05-26, 21:04
  #3774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottomflask
Hej! Jag har nu sedan jag började medicinera min ADD tappat en del vikt, liksom har jag fått stora aptitproblem som resulterar i stora problem för mig att gå upp i vikt. Mitt mål är att väga 80kg, men vägen dit är extra tuff för mig. En kort introduktion till problemet: Jag har ADD, och får medicinen Elvanse (centralstimulerande). Elvanse gör att min aptit minskas kraftigt, vilket gör att det är svårt för mig att äta så mycket som man bör för en effektiv bulkdiet. Jag styrketränar 4 gånger i veckan, och jag har trots allt sedan jag började träna ökat i muskelmassa. Jag har antagligen väldigt låg %BF. Någon som har tips, hur man får i sig 3500-4000 Kcal per dag, trots dålig aptit (pga. Medicin)?
Eller någon vänlig själ som kan vara så trevlig och lägga upp ett exempel på passande kostschema?

Mycket tacksam för svar! Med vänliga hälsningar.

Man brukar ju rekommendera att dricka kalorier ifall man har svårt att äta tuggad mat. Och till folk som vill ner i vikt så rekommenderar man det motsatta eftersom det mättar mindre om man dricker kalorier. Så proteindrinkar mixade med rapsolja hade jag rekommenderat.
Citera
2015-05-28, 09:26
  #3775
Medlem
Har lite funderingar över mitt nuvarande kostschema jag kör under deffen.

Frukost kl 6: 100g havregryn, 6 äggvitor+bcaa

Kl 9: 150g kyckling, wokgrönsaker

Kl 12: 150g kyckling, wokgrönsaker

Kl 3: whey 80

Kl 5: 100g ris, 150g kyckling

Eftergymmet: 100g ris, 200g kyckling, 4 riskakor, whey 80

Innan läggdags 500g kvarg.

Protein: 290g
Kolhydrater: 250g
Fett: 32g

Kcal: ca 2500-2600

Kycklingen varieras mot
Fisk/kött.

Några synpunkter? Något jag borde ändra på? Tack på förhand!
Citera
2015-05-28, 16:11
  #3776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallebrandbil
Har lite funderingar över mitt nuvarande kostschema jag kör under deffen.

Frukost kl 6: 100g havregryn, 6 äggvitor+bcaa

Kl 9: 150g kyckling, wokgrönsaker

Kl 12: 150g kyckling, wokgrönsaker

Kl 3: whey 80

Kl 5: 100g ris, 150g kyckling

Eftergymmet: 100g ris, 200g kyckling, 4 riskakor, whey 80

Innan läggdags 500g kvarg.

Protein: 290g
Kolhydrater: 250g
Fett: 32g

Kcal: ca 2500-2600

Kycklingen varieras mot
Fisk/kött.

Några synpunkter? Något jag borde ändra på? Tack på förhand!

Hur står det till med matlagningskunskaperna egentligen?
Lite mer fett vore bra.
Citera
2015-05-28, 20:29
  #3777
Medlem
Haha matlagnings kunskaperna är det inget fel på. Men köpet jävligt billigt kyckling 😃, hur många gram fett tycker du jag ska äta? Ska jag dra ner på kolhydraterna innan eller efter träningen?
Citera
2015-05-28, 21:04
  #3778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallebrandbil
Haha matlagnings kunskaperna är det inget fel på. Men köpet jävligt billigt kyckling 😃, hur många gram fett tycker du jag ska äta? Ska jag dra ner på kolhydraterna innan eller efter träningen?

Hehe okey. : ) Kanske runt 0-5 till 1g per kroppskilo. Ungefär hamna där varje dag. Kolhydraterna får du lägga som du vill. Testa dig fram.
Citera
2015-05-28, 23:10
  #3779
Medlem
Sockerpajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallebrandbil
Har lite funderingar över mitt nuvarande kostschema jag kör under deffen.

Frukost kl 6: 100g havregryn, 6 äggvitor+bcaa

Kl 9: 150g kyckling, wokgrönsaker

Kl 12: 150g kyckling, wokgrönsaker

Kl 3: whey 80

Kl 5: 100g ris, 150g kyckling

Eftergymmet: 100g ris, 200g kyckling, 4 riskakor, whey 80

Innan läggdags 500g kvarg.

Protein: 290g
Kolhydrater: 250g
Fett: 32g

Kcal: ca 2500-2600

Kycklingen varieras mot
Fisk/kött.

Några synpunkter? Något jag borde ändra på? Tack på förhand!


Dubbla ditt fettintag. Helst över 70 gram. Dina hormonnivåer störs av för låga fettnivåer. Du har onödigt mycket protein förövrigt, så du kan skära ner på den fronten för att få plats med mer fett.
Citera
2015-05-29, 15:11
  #3780
Medlem
Hur ska man lägga upp kosten om man konditionstränar och vill ha bra resultat?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback