Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-17, 15:10
  #1
Medlem
Filuren89s avatar
Hejsan! Tänkte kolla med er om det på något vis går att fixa en dator till en vän, det är så att det är en företagsdator med Xp installerat, black tror jag. Jag försöker connecta till nätverk men hittar inget nätverkskort, det finns heller inget i enhetshanteraren, min tanke var då att företaget hade spärrat det, kan det vara möjligt? Går det isådanafall att lösa? =)
Citera
2010-01-17, 21:45
  #2
Medlem
hasenfrasens avatar
Funkar det att nätverka med en Ubuntu Live-CD? Om inte, installera ett fungerande nätverkskort. Det går inte att "gömma" enheter i enhetshanteraren. Kör en "Scan for hardware changes" i enhetshanteraren - finns det fortfarande inget nätverkskort är kortet antingen trasigt eller icke-existerande.
Citera
2010-01-18, 09:22
  #3
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Funkar det att nätverka med en Ubuntu Live-CD? Om inte, installera ett fungerande nätverkskort. Det går inte att "gömma" enheter i enhetshanteraren. Kör en "Scan for hardware changes" i enhetshanteraren - finns det fortfarande inget nätverkskort är kortet antingen trasigt eller icke-existerande.

Okej, tusen tack för svar =) Ska testa detta. återkommer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback