2010-01-17, 11:54
Medlem
Godmorgon!

Jag har köpt en ny dator fr. komplett i veckan, nu hade jag tänkt putta in Win7.
Jag har ändrat boot prior till "boot from CD-ROM DRIVE" i BIOS.. Ändå vill den hoppa direkt till hd-skärmen.

Precis som om cd-läsaren inte hittar skivan, vilket är väldigt konstigt!

Någon som har lite kött på benen och kan hjälpa mig komma underfull med hur jag ska göra?

/ B
Citera
2010-01-17, 12:03
Medlem
sepebarns avatar
Var kommer cd-skivan ifrån? Orginalskiva? Har du någon annan cd du kan testa boota ifrån, bara för att se ifall datorn vill boota från någon skiva överhuvudtaget? Oftast vill Windows-cd-skivor att du trycker på en tangent när datorn bootar > "Press any key to boot from the CD" eller liknande. Titta efter detta meddelande.
Citera
2010-01-17, 12:09
Medlem
Min skiva är inte original. Jag provade boota från kusinens originalskiva med Vista x32 på, det fungerade fint. Setupen kom upp osv.

Skivan med mitt Win7 på har använts på ett par datorer innan utan problem, och nu fungerar den inte på min dator..

Kommer inget meddelande om att "Tryck ner valfri tangent för att köra CD-Skiva..."
Citera
2010-01-17, 13:24
Medlem
wAkE-uPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoarwayB
Min skiva är inte original. Jag provade boota från kusinens originalskiva med Vista x32 på, det fungerade fint. Setupen kom upp osv.

Skivan med mitt Win7 på har använts på ett par datorer innan utan problem, och nu fungerar den inte på min dator..

Kommer inget meddelande om att "Tryck ner valfri tangent för att köra CD-Skiva..."
Detta hände mig, kom inte fram till någon lösning.
Jag fick istället boota Win7 från ett usb-minne
Citera
2010-01-17, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wAkE-uP
Detta hände mig, kom inte fram till någon lösning.
Jag fick istället boota Win7 från ett usb-minne

bra att veta, tack
Citera
2010-01-17, 14:00
Medlem
Problem ta hem dokument

Hej!

För några veckor sen bytte jag ut Vista till Windows 7.
Och nu har kag problem med att ladda hem filer.

Det handlar om skolmaterial: Word, powerpoint etc.

För någon vecka sen försökte jag ta hem flera powerpoint presentationer från universitetets hemsida, men misslyckades. Jag tryckte på filen "ladda hem", sedan "spara" och valde mapp. Men det började aldrig laddas.
Försökte flera ggr att ladda om filerna, men det stod att filerna redan höll på att laddas ner.
Kan än idag inte ladda hem filerna. Har fått ladda ner dem från en väns dator.

Idag försökte jag åter igen ta hem ett worddokument, men misslyckades.
Fast den här gången kom jag så långt att jag fick hem filen, men den hade under nedladdningen och innan den sparats på skrivbordet hunnits göras om från ett Doc document till ett Htm dokument. Tryckte på länken och hamna på sidan jag ladda hem dokumentet ifrån..

Någon som haft liknande problem?

Orbit används som program när man laddar ner. Kan det ha någonting att göra med det problem jag stöter på?

Tack för svar

Mvh
Linda
Citera
2010-12-15, 15:42
Medlem
Hjälp

jag har köpt windows 7 ultimate på tradera
idag fick jag den och när jag skulle köra den på min data den kommer ingeting trycker på DEN HÄR DATORN OCH JAG TRCKET PÅ DVD-RW-DRIVE DET KOMMER INGET TOMT
KAN NÅN HJÄLPA MIG
Citera
2010-12-15, 16:00
Medlem
KongKeyDons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LJOO
Hej!

För några veckor sen bytte jag ut Vista till Windows 7.
Och nu har kag problem med att ladda hem filer.

Det handlar om skolmaterial: Word, powerpoint etc.

För någon vecka sen försökte jag ta hem flera powerpoint presentationer från universitetets hemsida, men misslyckades. Jag tryckte på filen "ladda hem", sedan "spara" och valde mapp. Men det började aldrig laddas.
Försökte flera ggr att ladda om filerna, men det stod att filerna redan höll på att laddas ner.
Kan än idag inte ladda hem filerna. Har fått ladda ner dem från en väns dator.

Idag försökte jag åter igen ta hem ett worddokument, men misslyckades.
Fast den här gången kom jag så långt att jag fick hem filen, men den hade under nedladdningen och innan den sparats på skrivbordet hunnits göras om från ett Doc document till ett Htm dokument. Tryckte på länken och hamna på sidan jag ladda hem dokumentet ifrån..

Någon som haft liknande problem?

Orbit används som program när man laddar ner. Kan det ha någonting att göra med det problem jag stöter på?

Tack för svar

Mvh
Linda

Använder inte orbit och har inte sådana problem. Testa att avaktivera det och försök igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in