Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-28, 14:03
  #2905
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Ord kan inte beskriva hur mycket jag hatar den där otacksamma horan Margarete Schroeder. Varje avsnitt gör att man får mer och mer hat för denna kvinnan och jag kan verkligen inte fatta hur Nucky orkar vara med en så otacksam och vidrig brud. Inte noga med att hon får leva ett lyxliv, hennes barn får allt dom behöver så ska hon:


Han är bara vidrig hycklare rakt genom, ville ta emot Nuckys pengar men samtligt predika om moral om hur han fått tag på sina pengar.
Citera
2017-07-28, 16:40
  #2906
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Kan vi inte ta bort undertiteln "HBO:s nya gangsterdrama" från trådtiteln. Känns lite larvigt för en serie som hade premiär för sju år sedan.
Enklare om du tar detta med moderator, om nu du vill få till en mer passande rubrik.
Citera
2017-08-03, 11:05
  #2907
Medlem
Klar med serien nu. Blev förvånad och besviken över hoppet sista säsongen gjorde och satt nästintill förvirrad i första avsnittet på Kuba. Opåläst om vad som hände åren emellan fjärde och femte säsongen men de hade väl ont om kontrakt/tid eller nåt och valde att spika ihop det, främst med tråkiga tillbakablickar som jag nästan tycker serier inte får till. De går rakt in i fällan här, kunde lika gärna ha klippt av efter fjärde säsongen.


Harrow och Nelson blev två persoliga favoriter att följa. Buscemi är självklart bra i sin roll men har av nån anledning alltid haft svårt för honom i hans kriminella gestaltning, passar inte helt enkelt. Bara jag antagligen
Citera
2018-12-25, 18:03
  #2908
Medlem
XtraXs avatar
Ser igenom hela serien för vad jag tror är 3e gången. Inne på säsong två nu, precis sett scenen med Chalky i fängelsecellen, lika badass fortfarande
Citera
2019-09-25, 23:17
  #2909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Tycker han varit bra genom hela serien. Men bra avsnitt som sagt. Snacka om bakfylleångesten Jimmy måste känna när han vaknar upp dagen efter han först nitat sin lärare så han blivit relegerad från skolan och sedan gjort inte helt lämpliga saker med sin mor. Man har gjort dumma saker på fyllan men där ligger man i lä.
hahaha kan man lugnt säga, dock fattar ja inte varför? Onödig detalj att lägga in i serien. Får mig ba må dåligt.
Citera
2019-10-14, 23:21
  #2910
Medlem
OMG, så jäkla kul å se vad som ska hända med van alden i tredje säsong Vill dock minnas att man inte fick se när han fick sparken i tvåans säsong?
Citera
2019-10-15, 07:55
  #2911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
OMG, så jäkla kul å se vad som ska hända med van alden i tredje säsong Vill dock minnas att man inte fick se när han fick sparken i tvåans säsong?
Van Alden är så jävla störd! En av de bästa och intressantaste karaktärerna i serien. Han flydde i säsong två när dom skulle gripa honom, för att han hade dränkt sin kollega.
Citera
2019-11-09, 11:07
  #2912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Van Alden är så jävla störd! En av de bästa och intressantaste karaktärerna i serien. Han flydde i säsong två när dom skulle gripa honom, för att han hade dränkt sin kollega.
Minns bara inte att man fick se han fly.

Wellwell trean säsong börjar bra. Älskar gyp rosetti ! Sjukare karaktär får man leta efter, tycker dock han hade kunnat få lite mer info och scener. En riktigt sjuk och oförutsägbar scen var när
Citera
2021-11-03, 18:09
  #2913
Medlem
massuppfittarens avatar
Lucky Lucianos accent alltså, fan va jag diggar den.
Citera
2021-11-18, 11:43
  #2914
Medlem
massuppfittarens avatar
Den här trivian gjorde en ju lite deppig..

”Arnold Rothstein, played by Michael Stuhlbarg, was an important recurring character in the first four seasons of "Boardwalk Empire", and was apparently being set up for a major story arc in the Season 4 finale. Yet he doesn't appear at all in Season 5. That's because HBO decided to pull the plug on the show, and to wrap up the narrative the action suddenly jumps from the years 1924 to 1931. The real Arnold Rothstein was gunned down in 1928, allegedly over massive gambling debts, and his fate was simply skipped over in the series.”

En till säsong hade verkligen behövts även om jag tycker avslutningen blev rätt bra ändå. Åtminstone skulle den haft 12 avsnitt som de tidigare. Jag tycker inte den kan mäta sig med Sopranos men möjligtvis The Wire. Kommer absolut se om den igen.
Citera
2024-01-11, 16:25
  #2915
Medlem
drinksareonmes avatar
Kollar om serien för typ 4e gången. Tycker den är där uppe med Sopranos, The wire, Breaking bad etc. Men vilket jäkla Whisky pimplande det är. Var det verkligen så under förbudstiden.
Citera
hbo

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback