2004-02-17, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Innan denna diskussion kan g vidare s vill jag att du styrker dina anklagelser att Ulf Ekman skor sig p andra? Sjlvklart r det fel att sko sig p andra men som sagt, visa att Ulf Ekman har gjort de?!
Sedan tvivlar jag inte en sekund p att Ulf Ekman har gjort mer fr de behvande n du har gjort s kasta inte sten i glashus. Han har gjort betydande insatser bde i Sverige och utomlands.

Anklagelser eller kanske FAKTA! Jag r s trtt p alla fjantar som inte kan tnka sjlva!
Ge fan i att ge ngra pengar till asen, se hur lnge dom blir kvar som ledare, lovar dom blir inte kvar i frsamlingen mnga timmar!

TNK!! Eller r ni fr hjrntvttade fr det vid det hr laget?
Citera
2004-02-17, 12:35
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneo
Anklagelser eller kanske FAKTA! Jag r s trtt p alla fjantar som inte kan tnka sjlva!
Ge fan i att ge ngra pengar till asen, se hur lnge dom blir kvar som ledare, lovar dom blir inte kvar i frsamlingen mnga timmar!

TNK!! Eller r ni fr hjrntvttade fr det vid det hr laget?

Fr det frsta r jag inte med i ngon frsamling och fr det andra s vntar jag fortfarande p fakta men det kanske r lite fr mycket begrt d mnga verkar reagera alldeles fr knslomssigt s fort det gller olika religisa frsamlingar...
Citera
2004-02-17, 12:46
Medlem
Livets Ord och Ekman pumpar in mycket pengar i olika stdprojekt fr bosttningarna p Vstbanken i Israel. Det tycker jag ju sklart r jttebra. Trosrrelsens teologi och Ekmans personlighet har jag dock inte mycket till vers fr.
Citera
2004-02-17, 13:35
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Innan denna diskussion kan g vidare s vill jag att du styrker dina anklagelser att Ulf Ekman skor sig p andra? Sjlvklart r det fel att sko sig p andra men som sagt, visa att Ulf Ekman har gjort de?!
Sedan tvivlar jag inte en sekund p att Ulf Ekman har gjort mer fr de behvande n du har gjort s kasta inte sten i glashus. Han har gjort betydande insatser bde i Sverige och utomlands.

Hr r ett axplock:

Citat:
De som inte blir friska och rika har ju misslyckats. De mste be mer och ge mer pengar. Det blir som en ond spiral. Det finns massor av mnniskor i Uppsala och runtom i Sverige som sitter med jttedlig ekonomi fr att de har tagit Ekmans framgngsteologi p allvar. De har lmnat bra jobb, vnner och god ekonomi fr att ka till Uppsala. De har gett sina pengar till frsamlingen men aldrig ftt alla pengar frn Gud som de blivit lovade. http://hem.fyristorg.com/kornhall/Elever.html

och lite hr:
http://www.eaec.org/svenska/LivetsOrdBakomFasaden1.htm

samt lite dr:
http://hem.fyristorg.com/kornhall/brevtillulf.html

Vill dock ppeka att det inte r just mot Ulf Ekmans familjefretag Livets Ord i sig jag vnder mig emot, utan sjlva freteelsen att man skor sig p mnniskors skande efter en mening med livet. Att man besitter den enda och riktiga sanningen och styr folks vilsenhet med jrnhand fr att kunna f dom att okritiskt bli slavar under en religion. Dr man sjlv gottar sig i verfld. Trots att Bibeln, i det hr fallet, gng p gng bde varnar och frdmer sdana handlingar. Detta vare sig det gller Svenska kyrkan, Katolicismen eller Livets Ord.
Citera
2004-02-17, 13:53
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Hr r ett axplock:

och lite hr:
http://www.eaec.org/svenska/LivetsOrdBakomFasaden1.htm

samt lite dr:
http://hem.fyristorg.com/kornhall/brevtillulf.html

Vill dock ppeka att det inte r just mot Ulf Ekmans familjefretag Livets Ord i sig jag vnder mig emot, utan sjlva freteelsen att man skor sig p mnniskors skande efter en mening med livet. Att man besitter den enda och riktiga sanningen och styr folks vilsenhet med jrnhand fr att kunna f dom att okritiskt bli slavar under en religion. Dr man sjlv gottar sig i verfld. Trots att Bibeln, i det hr fallet, gng p gng bde varnar och frdmer sdana handlingar. Detta vare sig det gller Svenska kyrkan, Katolicismen eller Livets Ord.

Oki, d r jag med p noterna. Hller fullstndigt med i det sista du skriver att man br motverka olika rrelser som skor sig p mnniskor som sker finna en tillvaro hr i livet.

Jag har dock aldrig mrkt av dessa fenomen inom Livets Ord och d har jag nd varit dr ett otal gnger och umgs flitigt med kompisar som r uppvuxna i den frsamlingen. Ska jag vara helt rligt s misstrodde jag Livets Ord innan jag beskte dem sjlv och sg med egna gon. Har aldrig sttt p ngot sdant dr (med detta inte sagt att inte s har skett). Det jag vet om Livets Ord r att de har en fin gemenskap, en hgst andlig rrelse, mnga bra och positiva projekt.
Citera
2004-02-17, 19:44
Medlem
Sernes avatar
Citat:
Ps/ Hur knns det att ha blivit blst

En frga! Vad r det du kommer att (stakomma/f ut av) med att vara med i LO? som inte nn annan skulle kunna klara? Svar:att snabbt bli av med pengar

Hallelujah broder!

Det r ganska lustigt har aldrig blivit s uppmrksammad som jag blivit sedan jag bytt avatar.

Sen har jag ett tips, det finns f stllen dr s mnga snygga brudar r samlade samtidigt som vid LO's mten.
Det r garanterat det enda stllet dr konkurensen frn andra av manligt kn r s liten d det bara r killarna i frsamlingen som verkar kra med det kristna utseendet.

/Serne
Citera
2004-02-18, 02:58
Bannlyst
Ok, det finns allts snygga brudar dr?? Och dom Knullar med er fula LO grabbar bara fr att det r guds vilja eller vad S det r drfr man r med i LO?? Inte smidigare att dra ut p en krog runda ragga och spendera, n att ge till en pengakt LO-ledare?? bara fr att spana brudar!!
Det hr r ju vrre n jag kunnat frestlla mej, ni r vlkommna tillbaka till verkligheten om ni knner fr det
Citera
2004-02-18, 07:52
Medlem
Sernes avatar
Citat:
Ok, det finns allts snygga brudar dr?? Och dom Knullar med er fula LO grabbar bara fr att det r guds vilja eller vad S det r drfr man r med i LO?? Inte smidigare att dra ut p en krog runda ragga och spendera, n att ge till en pengakt LO-ledare?? bara fr att spana brudar!!
Det hr r ju vrre n jag kunnat frestlla mej, ni r vlkommna tillbaka till verkligheten om ni knner fr det

Du behver frlsning broder, sg Ja till Jesus Nu!! innan det r fr sent.
Citera
2004-02-18, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Serne
Du behver frlsning broder, sg Ja till Jesus Nu!! innan det r fr sent.

1. Du r min broder.
2. *suck*
3. Vad r det som r fr sent?

Som sagt s lgger jag hellre cashen p mej sjlv och mjligtvis mina nrmsta vnner.... Om man springer delar ut pengar till en "gud" som gillar "prassel" kan man ju inte vara riktigt hundra!!

(Jag ska nog dra ihop en liten sekt tjna en hacka, det verkar ju finnas folk som kper det hela)
Citera
2004-02-20, 14:51
Medlem
Kan inte gra annat n att hlla med Inzaneo. Det man mste tnka p r att kristna(sekter inkluderade) r uppvxta med sin religion och har inte valt att tro p det sjlva, s dom tror att det r rtt och det kan man anklaga dom fr.
Citera
2004-02-25, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Serne
DenLede
Kan du istllet visa mig var i bibeln det str att Jesus inte gillar pengar. Jesus var i sjlva verket inte fattig, en fattig persons klder har inget vrde, i bibeln delade de Jesus klder nr han skulle korsfstas.

Eftersom merparten av de pengar som samlas in anvnds till att sprida "hans" ord r det knappast fel att sga att Jesus gillar nr det prasslar.

LO har fr vrigt samma traditon att man ger ett tionde till frsamlingen, ger man sitt tionde vlsignas man tiofallt igen.

Hallelujah!

/Serne

ls bergspredikan biatch
Citera
2004-02-29, 11:58
Medlem
Zrednas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nxsty
Jag har ngra kompisar och kusiner som r med i livets ord. Sjlv tycker jag att det dr r en jvla sekt men det finns skert bra saker med LO ocks, och jag respekterar deras sikter ven om jag r ateistisk sjlv.
Tnkte bara bertta en grej jag iaktog en gng fr ngra r sen. Jag fljde med min mormor bort till LO i Uppsala fr att hmta en kusin dr. Framme p scenen stod ngon snubbe och predikade. Det verkade ju schyst nda tills dom skulle samla in pengar frn pubilken. Visst, i kyrkan kan man ju lgga ngra smslantar men hr skickade dom runt hinkar. Och det vrsta var att gubben som predikade s shr nr dom skickade runt hinkarna; "Jesus(eller gud) lskar pengar" och sen "Jesus(eller gud) lskar nr det prasslar". Jag antar att det dr sista var fr att folk skulle lgga sedlar istllet fr mynt. Det enda jag inte minns r om han sa gud eller jesus.

Hur bra kan en frsamligen dr dom gr shr vara?

lite vl gammalmodigt, trodde de tog kort vid det hr laget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in