Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-01-20, 10:08
  #25
Avstängd
sexpackets avatar
Varfor valjer du jusr Spanien, det ar ju ganska dyrt, inget vidare vader och trakiga manniskor. Ok Baskien ar lite battre och nara till bade Atlantkusten och Rivieran. De som jag kanner som testat pa att bo dar har trottnat fort. Men smaken ar som baken
Citera
2010-01-20, 17:36
  #26
Avstängd
Grottmongo101s avatar
Nämen hoppsan vad sur vissa blev av att få höra lite sanningar. Vaknande du upp på fel sida eller? Jag antar du vaknade upp på den sida som spegeln hänger på.
När det gäller att driva företag i Spanien så går det nog bra fram tills dess att du blir insydd för knarklangning.
Citera
2010-01-21, 03:06
  #27
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Nej net finns heller ingen anledning för dem att lära sig ett litet skitspråk som engelska heller, ellerhur? Jag tror faktiskt inte de ä så förtjusta i konkelbär heller, helst spolar de ned dem.
Du kan ju prova den spanska arbetsmarknaden ett tag får du se hur lätt den är. Ledsen men att bo i Spanien är inte riktigt som en solsemester, spanjorer har inte party hela dagarna, de har oftast knappt pengar till hyran.


Om du jade kunnat lite historia sa hade du vetat varför det ser ut som det gör, varför deras engelskakunskaper är sa laga.

Innan krisen kom fanns det jobb i överflöd för alla. Jag har provat spanska arbetsmarknaden i mer en 3 ar sa jag vet
Citera
2010-01-28, 14:13
  #28
Avstängd
KONKELBIERs avatar
Var är det populärast stället bland turister i Spanien enligt er på FB?

Var är det bäst att öppna egen café/butik/restaurang osv? Är Malaga bättre än Mallorca/Ibiza för detta?

Var hade ni helst flyttat; Mallorca eller till fastlandet typ Barcelona/Malaga/Valencia?
Citera
2010-01-28, 17:29
  #29
Medlem
suddagummans avatar
Ett tips är att titta på "Min plats i solen" som går på kanal 8 kl 21.00 måndag-torsdag...jättemysigt prg och man får följa många som planerar att köpa hus och går på husvisning i flertalet länder med solen som fokus

Själv har vi haft planer på Spanien men då det verkar vara det land där bopriserna har fördubblats bara på de senaste 2 åren har vi börjat tänka om för att få ut så mycket "hus" som möjligt för pengarna man ska investera...
Citera
  • 2
  • 3
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1102018

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback