Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-16, 13:23
  #1
Avstängd
KONKELBIERs avatar
Vad behövs från min sida för att lyckas kunna flytta dit?

Hur är staten och skattereglerna där för tjänstemän och företagare?

Var i Spanien är bäst att flytta till och bo?

Var finns det mycket svenskar som bor där och har egna skolor, om jag nu skall ha ungar i framtiden och en vacker mörkhårad spanjorksa som fru

Som sagt, ge mig tips för jag vill flytta. Jag har dessutom planer på att öppna firma där.
__________________
Senast redigerad av KONKELBIER 2010-01-16 kl. 13:25.
Citera
2010-01-16, 13:58
  #2
Avstängd
KONKELBIERs avatar
Lära sig språket, är det svårt? Tar det lång tid?
Citera
2010-01-16, 14:51
  #3
Medlem
DanteAlighieris avatar
I Gibraltar finns det mycket svenskar. Du vill alltså flytta till Spanien där alla svenskar bor?

Kan du ingen spanska innan så kommer du kunna tala hyfsad spanska när du varit där 1-2 år om du över lite varje dag!
__________________
Senast redigerad av DanteAlighieri 2010-01-16 kl. 14:55.
Citera
2010-01-16, 16:19
  #4
Avstängd
KONKELBIERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
I Gibraltar finns det mycket svenskar. Du vill alltså flytta till Spanien där alla svenskar bor?

Kan du ingen spanska innan så kommer du kunna tala hyfsad spanska när du varit där 1-2 år om du över lite varje dag!

Nej inget tvång, men gärna något svenskt.
Citera
2010-01-16, 16:28
  #5
Medlem
TheBusters avatar
Afrika börjar vid Pyrineerna.

+Sjukvarden är gratis
+Tandvarden är extrembilligt
+Vädret
+Alkohol priset
+I princip inget vald
+Medicin är billigt

-Sjukt seg byråkrati
-dom jävlarna vet inte ens vad datorer är allt skrivs pa lappar sa efter ett tah knallar man runt med en mindre pärm medan i Sverige räcker det med sitt ID
-Bor en jävla massa odrägliga svenskar som inte kan ett ord spanska men sitter och klagar pa invandrare i sverige som inte kan svenska
-Finns ingen standard.


För att flytta ner behövs bara lite kapital och jävlaranamma. Alla papper tar c:a 1 dag att fixa.
Citera
2010-01-16, 16:38
  #6
Avstängd
KONKELBIERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Afrika börjar vid Pyrineerna.

+Sjukvarden är gratis
+Tandvarden är extrembilligt
+Vädret
+Alkohol priset
+I princip inget vald
+Medicin är billigt

-Sjukt seg byråkrati
-dom jävlarna vet inte ens vad datorer är allt skrivs pa lappar sa efter ett tah knallar man runt med en mindre pärm medan i Sverige räcker det med sitt ID
-Bor en jävla massa odrägliga svenskar som inte kan ett ord spanska men sitter och klagar pa invandrare i sverige som inte kan svenska
-Finns ingen standard.


För att flytta ner behövs bara lite kapital och jävlaranamma. Alla papper tar c:a 1 dag att fixa.

Var bor det svenskar? Hur är spanjorerna mot invandrare från andra europeiska länder som flyttar dit?
Citera
2010-01-16, 16:47
  #7
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KONKELBIER
Var bor det svenskar? Hur är spanjorerna mot invandrare från andra europeiska länder som flyttar dit?

I Barcelona bor det c:a 25 000 enligt sista undersökningen jag sett, det har sjunkit lite.

Resten vet jag inte min BCN finns det mest.

Jag har träffat tre (3!) svenskar under min tid här som har spanska kompisar och bor här pa riktigt resten umgas bara med andra engelsktalande grupper.

Om du ger dig faen pa att att komma in i samhället sa gillar dom dig annars tycker dom bara att du är en nolla som höjer bostadspriserna och gärna far dra at helvetet.
Citera
2010-01-16, 17:44
  #8
Avstängd
KONKELBIERs avatar
Men jag vill in. ska börja plugga hemma nu på min spanska. älskar spanien oh dess folk
Citera
2010-01-16, 17:53
  #9
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KONKELBIER
Men jag vill in. ska börja plugga hemma nu på min spanska. älskar spanien oh dess folk

Hahahah visst kör pa.

När du flyttar ner sa sätt dig i den mest spanska delen av stan, inte en jävel skall kunna engelska, börja häng pa den lokala baren och se alla fotbollsmatcher, da kommer folk börja snacka med dig.

Ga inte ut med dina arbetskompisar.

Hitta de lokala killarna som gar pa fotboll och se till att du far följa med.

Da har du en lite chans att fixa det.


Ga aldrig ut med svenskar, häng inte pa engelska pubar och skall inte en engelsktalande flickvän.
Citera
2010-01-16, 17:59
  #10
Avstängd
KONKELBIERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Hahahah visst kör pa.

När du flyttar ner sa sätt dig i den mest spanska delen av stan, inte en jävel skall kunna engelska, börja häng pa den lokala baren och se alla fotbollsmatcher, da kommer folk börja snacka med dig.

Ga inte ut med dina arbetskompisar.

Hitta de lokala killarna som gar pa fotboll och se till att du far följa med.

Da har du en lite chans att fixa det.


Ga aldrig ut med svenskar, häng inte pa engelska pubar och skall inte en engelsktalande flickvän.

Tack för tipsen. Det lär bli en utmaning att börja prata spanska men jävligt motiverande.

När jag varit där på charter så har man fått intrycket att de är jävlig trötta på oss turister, men de väljer att le lite falskt ändå. stämmer detta?
Citera
2010-01-16, 18:04
  #11
Avstängd
KONKELBIERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Hahahah visst kör pa.

När du flyttar ner sa sätt dig i den mest spanska delen av stan, inte en jävel skall kunna engelska, börja häng pa den lokala baren och se alla fotbollsmatcher, da kommer folk börja snacka med dig.

Ga inte ut med dina arbetskompisar.

Hitta de lokala killarna som gar pa fotboll och se till att du far följa med.

Da har du en lite chans att fixa det.


Ga aldrig ut med svenskar, häng inte pa engelska pubar och skall inte en engelsktalande flickvän.

För min del är det assimilering som gäller och inte någon flumintegration som i Sverige.
Citera
2010-01-16, 18:08
  #12
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
I Barcelona bor det c:a 25 000 enligt sista undersökningen jag sett, det har sjunkit lite.

Resten vet jag inte min BCN finns det mest.

Jag har träffat tre (3!) svenskar under min tid här som har spanska kompisar och bor här pa riktigt resten umgas bara med andra engelsktalande grupper.

Om du ger dig faen pa att att komma in i samhället sa gillar dom dig annars tycker dom bara att du är en nolla som höjer bostadspriserna och gärna far dra at helvetet.

Är det inte så att spanjorer är generellt sett ganska liberala?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1102018

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback