2010-01-16, 09:52
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Lars Ohly som är motståndare till privatvård har låtit operera sitt knä på Sofiahemmet enligt Svd pappersupplagan. Tydligen är nyhetsredaktionen så hänsynsfulla mot sin vän att det inte går att hitta något om detta på Webbupplagan.

Hur lång bort i hyckleri är det tillåtet för en politiker att gå utan att han helt förlora trovärdigheten hos sina supporters? Är det kanske något som bara motståndarna bryr sig om supportrarna tillåter vad som helst? Var går gränsen för när man inte längre stöder sin ledare?

För mig är de extra allvarligt när moralister sviker sina ideal.
Citera
2010-01-16, 09:59
Medlem
Detta påminner mig om amerikansk politiskt kommentator (som jag tyvärr har glömt namnet på) som brukar husera på både CNN och Fox. Denna person är starkt kritiskt till nedmonteringen av "public options" i USA när det kommer till välfärd och skola - väldigt vänster för att vara amerikan således.

Han fick frågan om varför han då placerat sina barn i en av Washingtons dyraste och mest priviligerade privatskolor.

"This is not the time for social experiments"
Citera
2010-01-16, 10:00
Medlem
ChristianXs avatar
Lars Ohly bor ju även i bostadsrätt i Stockholms innerstad, och har en dotter i friskola. En så kallad lyxkommunist som gärna talar om för andra hur de skall leva, men inte vill göra det själv.
Citera
2010-01-16, 10:00
Moderator
Strix m/94s avatar
Det var...

...intressant. Undras när det läcker ut på nätet i vänstermedia.
Citera
2010-01-16, 10:41
Medlem
Tja, han kommer bara att hävda att eftersom regeringen har försummat den publika vården var han tyvärr tvungen att välja privat. Skulle han bestämma hade den allmänna vården byggts ut och rustats upp vilket är det enda rättvisa. Osv.
Han har även kommenterat sin dotters friskola som så att han inte kan bestämma vad hon får och inte får göra.

Han lär nog snurra in på något resonemang att existensen av privata alternativ göra att de allmänna blir sämre. Således regeringens fel att han var tvungen.
Citera
2010-01-16, 10:50
Medlem
1:aHjälpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Lars Ohly som är motståndare till privatvård har låtit operera sitt knä på Sofiahemmet enligt Svd pappersupplagan. Tydligen är nyhetsredaktionen så hänsynsfulla mot sin vän att det inte går att hitta något om detta på Webbupplagan.

Hur lång bort i hyckleri är det tillåtet för en politiker att gå utan att han helt förlora trovärdigheten hos sina supporters? Är det kanske något som bara motståndarna bryr sig om supportrarna tillåter vad som helst? Var går gränsen för när man inte längre stöder sin ledare?

För mig är de extra allvarligt när moralister sviker sina ideal.
Ska han bo ute i solidaritet med de hemlösa också? Detta är bara löjligt.
Citera
2010-01-16, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1:aHjälpen

Försvara nu varför din hjälte har sin dotter i privat skola och operarar sig på privata Sofiahemmet?
Ingen pajkastning , inget men moderaterna då! Utan nu ber jag dig försvara nu varför Lars Ohly inte är en hycklare.

Kommer du våga? Kan du?
Citera
2010-01-16, 11:09
Medlem
callocains avatar
Citat:

Det är en helt annan sak att sova med bostadslösa och utnyttja ett system som han förkastar när alternativet han förespråkar finns.
Citera
2010-01-16, 11:09
Medlem
Shrewishs avatar
Klart Lars Ohly är en hycklare. Värsta sorten. Precis som Pernilla Zethraues, vänsterpartisten som drabbades av icke-sjukdomen kroniskt trötthetssyndrom och sökte privatläkare för att få sin botande långtidssjukskrivning. Hon residerar numera i hängmattan i trädgården till Enskedevillan (mycket dyrt artsy fartsy villaområde i Stockholm, där också Mona Sahlin bott). Och hur var det nu med miljöpartiets Peter Eriksson och hans stadsjeep?
Citera
2010-01-16, 11:10
Medlem
humanlifes avatar
Typiskt högern att angripa sådana här saker, ni gör er bara löjliga.
Jag hoppas att operationen gick bra!
Citera
2010-01-16, 11:11
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:

Han vet inte mentalt, moraliskt vad sådant går ut på, då han tillhör den politiska adeln. Men man kan ju för skojs skull slänga skit på honom för det!
Citera
2010-01-16, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Typiskt högern att angripa sådana här saker, ni gör er bara löjliga.
Jag hoppas att operationen gick bra!

Det är din replik till det hela?
Försvara nu varför din hjälte har sin dotter i privat skola och operarar sig på privata Sofiahemmet?
Ingen pajkastning , inget men moderaterna då! Utan nu ber jag dig försvara nu varför Lars Ohly inte är en hycklare.

Kommer du våga? Kan du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in