Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-14, 23:57
  #1
Medlem
flykick666s avatar
Hade ingen aning om var jag kunde lägga in denna tråd, så jag lägger den här. borde inte vara helt off.

Min fråga, finns Hippie communities idag, eller andra områden där naturälskande människor bor och hjälper varann?

Finns det en aktiv hippie kultur fortfarande, främst i USA då?

Var håller dessa hus, californien?
Citera
2010-01-15, 00:12
  #2
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=w4-ATmdPjI8


Inga droger dock.
Citera
2010-01-15, 00:37
  #3
Medlem
welanders avatar
Goa? tanka hem last hippie standing.

Annars är väl christiania lite hippie aktigt om man nu kan säga så, det är väl iallafall så att alla hjälper varandra osv.
Citera
2010-01-15, 00:43
  #4
Medlem
Nimbin, nära Byron Bay i Australien. Dock ganska kommersialiserat men ändå cb som växer fritt och svamp-hippies som håller polisen borta med något sorts kryphål ang. ägaren av marken.

Hippiekulturen kan inte dö.
Citera
2010-01-15, 00:45
  #5
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Tror du tänker mera på liberala människor`?
Dock så är sverige ett av länderna där männsikor blir uppfostrade av staten och där staten har full kontroll, men åk ner till spanien/italien så finner du ett liberalt samhälle. kanske inte precis hippi kultur ,då hippisarna var dom "första" som "rökte ner" sig totalt. Lite fuckade var dom iaf,.

Men som sagt så är det italien/spanien som gäller för ett liberalt och frit samhälle där personer hjälper varandra och lämnar aldrigt någon efter.
Där man får ha en egen åsikt om saker utan att bli utstött från samhället!

Peace o go natt!
Citera
2010-01-15, 00:54
  #6
Medlem
Greons avatar
Tror, Welander är inne på rätt spår... I Indien hittar man många hippies (dvs folk som är "riktiga" hippies från 60-70 talet) osv... Dom har väl hittat freden där vid ngn liten bergsby eller strand...

Sen har du ju Auroville i Indien.... http://en.wikipedia.org/wiki/Auroville


Peace!
Citera
2010-01-15, 01:01
  #7
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Tycker inte att Indien kan räknas som "hippie-kultur" då deras religion är hinduism/buddism varav det är fred och kärlek som gäller där, inte någon gud som säger vad som är rätt och fel,,

Hippierna hör hemma i 60-70 talets Amerika.
__________________
Senast redigerad av SpirituzSancti 2010-01-15 kl. 01:05.
Citera
2010-01-15, 01:26
  #8
Medlem
Greons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
Tycker inte att Indien kan räknas som "hippie-kultur" då deras religion är hinduism/buddism varav det är fred och kärlek som gäller där, inte någon gud som säger vad som är rätt och fel,,

Hippierna hör hemma i 60-70 talets Amerika.

Sorry, formulerade mig lite dåligt...
Dessa "amerikanska" hippies var just vilka jag talade om.
Dom är alltså västerlänningar och dom har bosatts sig i Indien.
Fast jag såg inga "communitys" utan mer en enstaka hippie här och där... fast dom känner nog varanndra.
Dom har fortfarande lång hår och bandana, sönderbränd hud, man ser att dom har spenderat många timmar i solen. Dom var inte unga heller, 65-70 års åldern, men extremt coola och dom var inte hinduister eller buddister...

Peace!
__________________
Senast redigerad av Greon 2010-01-15 kl. 01:30.
Citera
2010-01-15, 01:56
  #9
Medlem
Robinson-Mickes avatar
Haight/Ashbury i San Francisco där hippiekulturen startades en gång i tiden är fortfarande fullt av hippies.
Citera
2010-01-16, 08:20
  #10
Medlem
expanders avatar
I cannabis hör tråden inte hemma iaf.
Testar Mode och livsstil.

Cannabis -> Mode och livsstil
/Mod
Citera
2010-07-02, 15:13
  #11
Medlem
metamorf242gnus avatar
*Bump*

Alltså, det är ingen som har varit i den här staden Nimbin i Australien? Blev rätt fascinerad av stället
Citera
2016-05-18, 05:20
  #12
Medlem
johnthedickholmess avatar
Vad heter hippiestället i Italien?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback