Du har 50 % gamla tomater (en vecka) och 50 % nya tomater i kylen. Det tar en vecka att äta hälften av tomaterna. Nu till frågan:
Äter du de nya tomaterna som är fräscha först och kastar de gamla, eller äter du de gamla som är lite mosiga först, och sen efter en vecka de som var nya men som nu blivit gamla?
Var problemet under hela min uppväxt, men då handlade det om bananer.
Man tar ju givetvis de som är nya för att återställa ordningen, men så långt förstod inte mina föräldrar, så under hela min barndom fick jag äta bruna bananer
Du har 50 % gamla tomater (en vecka) och 50 % nya tomater i kylen. Det tar en vecka att äta hälften av tomaterna. Nu till frågan:
Äter du de nya tomaterna som är fräscha först och kastar de gamla, eller äter du de gamla som är lite mosiga först, och sen efter en vecka de som var nya men som nu blivit gamla?
Eller så börjar du köpa 50% mindre tomater så har du löst problemet?
Eftersom tomater är det äckligaste jävla sattyg som finns, så äter jag ingen alls, utan använder både dom gamla och dom nya tomaterna till att pricka grannarna från balkongen med.
När tomater börjar bli lite ledsna så steker jag ihop dem med lite gul lök och eventuellt lite paprika om det finns hemma. Sedan fryser jag in röran och använder som fyllning i en omelett, i köttfärssås eller någon gryta eller något annat lämpligt. De fina tomaterna äter jag "au naturelle".
När tomater börjar bli lite ledsna så steker jag ihop dem med lite gul lök och eventuellt lite paprika om det finns hemma. Sedan fryser jag in röran och använder som fyllning i en omelett, i köttfärssås eller någon gryta eller något annat lämpligt. De fina tomaterna äter jag "au naturelle".
Mmm! Tomat- och lökomelett var det länge sedan jag åt. Får nog bli en sån i helgen
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!