Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-08, 22:11
  #25
Medlem
-vaas-s avatar
Måste prova det där med avocados känner jag.
Citera
2017-04-09, 10:59
  #26
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Dålig blodcirkulation i könet beror ofta på samma saker som orsakar andra hjärt- kärl-sjukdomar som kan ge hjärtinfarkt eller åderförfettning.

För bättre blodcirkulation i penisen ska man leva på samma sätt som man ska göra för att undvika hjärt- kärlsjukdomar.

Undvik alltså mättade fetter i smör/grädde och djurfetter från fyrfotadjur. Höns och fiskfetter är mer fleromättade liksom vegetabiliska fetter och oljor (raps, oliv, linfröolja och nötter är bäst).

Håll blodsockernivåerna låga.
Undvik vitt socker ex godis, läsk, sötade yoghurtar, glass etc.

Bland hälsokost och naturmedicin kan nämnas att all form av lök, särskilt vitlök är bra för hjärt- kärlsystemet.
Dricker man te på hagdorn varje dag har det också bra effekt.
Citera
2017-04-09, 11:08
  #27
Medlem
it-takes-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvmagnus
jag har själv testat på en del afrodisiakum med frugan. åt dessa mellan klockan 18.30-20.00 olika dagar. drog alltid en runk ca tre timmar innan jag testade dessa.

ostron: ingen märkbar effekt
chili:ingen märkbar effekt. bra smakförhöjare dock
avocado: viss märkbar effekt. både frugan och jag hade ganska intressanta drömmar efteråt
choklad: märkbar effekt. blev stenhård nästan direkt. ingen märkbar effekt på frugan
bananer: var ganska trevligt att se frugan äta det, men annars blev det ingen märkbar effekt
honung märkbar effekt
kaffe märkbar effekt
vattenmelon ingen märkbar effekt förrän dagen efter
pinjenötter märkbar effekt
olivolja äter det så ofta att det inte går att säga med säkerhet
fikon tydligt märkbar effekt.
körsbär ingen märkbar effekt
vispgrädde tevligt att se frugan äta det

vad som återstår nu är väll att prova olika kombinationer, så jag återkommer om ett par månader när jag provat allting.

Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Dålig blodcirkulation i könet beror ofta på samma saker som orsakar andra hjärt- kärl-sjukdomar som kan ge hjärtinfarkt eller åderförfettning.

För bättre blodcirkulation i penisen ska man leva på samma sätt som man ska göra för att undvika hjärt- kärlsjukdomar.

Undvik alltså mättade fetter i smör/grädde och djurfetter från fyrfotadjur. Höns och fiskfetter är mer fleromättade liksom vegetabiliska fetter och oljor (raps, oliv, linfröolja och nötter är bäst).

Håll blodsockernivåerna låga.
Undvik vitt socker ex godis, läsk, sötade yoghurtar, glass etc.

Bland hälsokost och naturmedicin kan nämnas att all form av lök, särskilt vitlök är bra för hjärt- kärlsystemet.
Dricker man te på hagdorn varje dag har det också bra effekt.
Jäkligt bra inlägg båda två!

Choklad: snackar vi 100 gram Marabou mjölkchoklad eller nån finare variant med mer kakao? Jag gissar på det förstnämnda. Tycker mig märka en bra effekt när jag helt enkelt äter en rejäl måltid med mycket kolhydrater och fett! Att gå ned i vikt och få upp styrka och kondition har nog betytt mest för min egen del.
Citera
2017-04-09, 11:12
  #28
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
Jäkligt bra inlägg båda två!

Choklad: snackar vi 100 gram Marabou mjölkchoklad eller nån finare variant med mer kakao? Jag gissar på det förstnämnda. Tycker mig märka en bra effekt när jag helt enkelt äter en rejäl måltid med mycket kolhydrater och fett! Att gå ned i vikt och få upp styrka och kondition har nog betytt mest för min egen del.

Ren kakao-pulver. Choklad med hööög kakaohalt, möjligen.

Inte chokladkakor med massor med vitt socker och massor med dåligt fett.
Citera
2017-04-09, 16:48
  #29
Medlem
korvmagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Ren kakao-pulver. Choklad med hööög kakaohalt, möjligen.

Inte chokladkakor med massor med vitt socker och massor med dåligt fett.
för min del var det 70%-ig mörk choklad. rent kakaopulver är inte så värst gott så det finns risk för motsatt effekt
Citera
2017-04-09, 16:54
  #30
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
En bamse skål choladpudding funkar alltid 👍😀
Citera
2018-05-02, 15:33
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infinity1U
märkte när jag började käka sallad att jag vaknade med ett redigt morgon stånd varje dag vilket typ vart obefintligt för mig sen många år tillbaks.. insåg då att det måste kommit från dom bönerna som va i salladen.. testa att käka kidney bönor, stora vita bönor, svarta bönor och kikärter tillsammans engång om dagen finns att köpa i vanlig mataffär eller beställa hem från mathem.se.. har lättare att få ribba nu och har alltid morgon stånd

läste dock att kidney bönor kan vara giftiga så ska nog inte äta det. Nån mod får gärna ta bort inlägget
__________________
Senast redigerad av infinity1U 2018-05-02 kl. 15:36.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback