Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-24, 20:43
  #265
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Det är helt uppenbart att vissa användare samlar på PC.

Ser det varje dag, och blir lika irriterad varje gång.

Av vilken vettig anledning används det?
Frågan är hur uppenbart det är. Jag blir ofta beskylld för det.
__________________
Senast redigerad av kinesarsle 2015-06-24 kl. 21:23.
Citera
2015-10-14, 07:34
  #266
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag tycker om postcounten, den gör snarare nytta och visar hur mycket man har skrivit på forumet.
Citera
2015-10-14, 17:10
  #267
Medlem
goran744s avatar
Jag tycker att den är helt onödig och förstår inte varför den finns?
Måste ju finnas en anledning?
Citera
2015-10-14, 21:46
  #268
Medlem
Jag tror att de flesta forum har en postcount. Därför har Flashback det också, men det vore nog bättre om inte användarnas antal inlägg visades i trådarna, utan bara i profilerna.
Citera
2015-10-15, 22:03
  #269
Medlem
Använder nästan bara mobilversionen så slipper reg. Datum och post count.
Citera
2015-10-16, 09:32
  #270
Moderator
najass avatar
Flashback --> Forumförslag
/Moderator
Citera
2015-11-09, 22:33
  #271
Medlem
tempeZZts avatar
Har aldrig medvetet brytt mig om postcount, men tydligen däremot postcountratio, alltså antalet inlägg per dag. Nyligen skickades antagligen tråd där jag hade femtiotalet inlägg i till förgängligheten eller flyttades dit där postcount inte räknas. Jag dök en hundradel direkt. Chockerande. Speciellt eftersom jag inte posthorar till mig inlägg.
Citera
2018-02-08, 15:42
  #272
Medlem
nerdnerds avatar
Skulle man kunna tänka sig att ersätta postcount med något annat mått på aktivitet? PC verkar ju hos vissa bara stimulera till ofantliga mängder enradare av begränsat värde för diskussionerna och för forumet.

Kanske spaltmeter? Eller mer praktiskt kilobyte? Ok, inte heller perfekt. Vissa skriver väldigt mycket utan att det blir så mycket sagt av värde. Men kanske iaf bättre än pc?

Iaf skulle nog medlemslistan bli rätt annorlunda ordnad då.
__________________
Senast redigerad av nerdnerd 2018-02-08 kl. 15:53.
Citera
2018-02-08, 15:45
  #273
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Frågan är hur uppenbart det är. Jag blir ofta beskylld för det.
Sluta jaga postcounts nu för helvetet!!!

Skämt åsido, efter att ha varit på detta forum i snart 17 år så slutar man bry sig om sin postcount.
Citera
2018-02-08, 17:58
  #274
Medlem
Kanske att ordet Inlägg i det som syns på en som har skrivit inlägg i en tråd bara skulle vara en länk till samtliga inlägg den har skrivit, utom de som hamnat i papperskorgen, och att det i profilen där det ändå är en länk till personens inlägg inte skulle stå siffran som visar antalet inlägg man skrivit i de delar där inläggen räknas.

PS I profilen kan det, enligt (FB) Begränsad möjlighet att skicka PM för nya användare stå om personen kan skicka PM och möjligen även om den har laidbackstatus, men inte antalet inlägg i trådar där inläggsräknaren är på.
__________________
Senast redigerad av jo5h2pe 2018-02-08 kl. 18:30.
Citera
2018-02-17, 10:57
  #275
Medlem
vonDunajewskans avatar
(Med reservation för att jag ögnade igenom hela tråden istället för att läsa ordentligt och minnas vem som sade vad för att credda, men hoppas jag blir förlåten för det)

Tycker också att det är ganska onödigt att visa postcount. Jag ser den gärna på profilerna, kul att se själv hur många man är uppe i, men i själva inläggen känns de onödiga.

Ärligt talat, och detta är jag inte direkt stolt över, har jag en tendens att inte ta en person som har typ 30 inlägg på samma allvar som någon som har t ex 3000. Det är ganska orättvist, eftersom en person med lägre postcount inte nödvändigtvis har sämre argument. Dessutom finns det många som har fler konton eller har nyare konton och inte är nybörjare här. Har haft ett par konton själv tidigare, vars login jag helt glömt bort (stor inaktivitet under flera år ibland).

Säger inte att alla är lika fördomsfulla som jag är i detta, men nog tror jag att många här dömer ut dem som har lägre postcount? Ser ibland inlägg i stil med "Trollvarning. Ny medlem med tre inlägg i samma tråd? Hm..."


Om vi skall prata om att bedöma hög/låg aktivitet kanske helt annan räkning vore att föredra? Till exempel "X inlägg/onlinetimmar denna månad" eller "Senaste inlägg [datum]". Då ser man att man har större chans att få svar från någon hellre än ifall någon skrivit flera tusen inlägg eller ifall någon nyligen varit aktiv (utan att se när denne är online, ifall personen vill dölja det).


Angående +1-inlägg eller smiley-inlägg anser jag liksom en del andra i denna tråd att det borde tas krafttag mot detta. Det kan visserligen höja trivseln i en tråd när någon skriver "Väl skrivet!", men ifall det är det enda som står i inlägget och det i övrigt inte tillför något till diskussionen är det bara i vägen i tråden. Det tenderar att bli ganska många ibland. Jag håller med om att teckengräns är en bra idé, det skulle i alla fall rensa bort en del.
Citera
2018-04-18, 17:58
  #276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
8-< 8-< 8-< Bortklippt mycket bra text.

Håller med dig!
Men med tanke på admins idiotiska hantering vid hackningen måste många skapa nya konto (ej medlemmar som Flashback påstår, redan där fallerar FB i mina ögon) så Är postcounten låg.

Som ytterligare straff får dessa medlemmar inte radera epostadressen (registrerad) eller sända PM innan uppnådd msg-nivå på 200 (tror jag).

Jag tvivlar på att skälen är ärliga. Efter 200 msg vet man i stort sett vem du är pga din skrifthantering (som i mitt fall borde vara klart efter 10).

Så, låt användare själva bestämma om postcounten skall visas. Jag litar mer på en med 40 inlägg än 60k om dessa 40 har mer relevant information.

(fö håller jag mest på familjeliv (yttrandefrihet på riktigt, utan åsiktskontroll) då dessa inte verkar vilja ha samma kontroll över medlemmarna som FB har)
__________________
Senast redigerad av per.rektum 2018-04-18 kl. 18:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback