Svara
  • 1
  • 2
2010-01-12, 23:28
Medlem
bulle65s avatar
Substans: CB

Dos: 0,3g

Tid: 45min-1h

Tänkte här skriva ihop en händelse som utspelade sig för ett tag sedan.

Hade under dagen inte gjort så jätte mycket mer än att vakna, äta och sitta för mycket vid datorn, ungefär som en vanlig vardag brukar se ut. Hade egentligen planerat in att få gjort två stycken saker under dagen, men tiden sprang iväg i samma takt som jag bara limmades hårdare och hårdare i datorstolen. Så jag blev kvar vid ända datorn fram tills jag gick och la mig för att sova. Hände inte så himla mycket vid datorn, snackade strunt med en massa polare bara.
Hade under hela kvällen suttit och tänkt på min fina joint som låg gömd i kassaskrinet. Såg verkligen fram emot ett par bloss innan jag skulle lägga mig.

Sagt och gjort så tände jag jointen strax innan jag skulle lägga mig i sängen och kolla film. Tog ett par bloss, minst 2-3 stycken. Kände nästan ingenting, tyckte det var lite märkligt. Spekulerade lite om det kunde vara så att det bara var tobak som låg längst ut i jointen och att det isf bara var tobak jag rökte.
Tog ett par djupa halsbloss till för att få den fina och behagliga känslan av ett rus. Kände till slut ruset komma och då släckte jag jointen och gick in.
Väl där inne kände jag hur haschruset började komma mer intensivt. Så jag satte igång filmen jag tankat hem och började kolla på den. Runt 10 min i filmen märkte jag att jag hade svårt att följa med i filmen, var helt borta i andra tankar. Kände hur hjärtat hade börjat slå fortare, hur hela huvudet kändes som att det mosades typ. Trodde mig plötsligt höra hur en bil stannade utanför och ställde sig på tomgång och att det stod ett gäng poliser utanför mitt fönster som diskuterade hur dom skulle ta sig in i mitt rum och gripa mig. Vart tvungen att kolla ut men varken någon polis eller bil syntes till.
Valde till slut att inte kolla vidare och istället stänga av filmen för att tanka hem en serie och kolla på eftersom jag ändå inte kunde följa med i filmen. Sagt och gjort, satte igång serien, kollade någon minut. Började sen märka hur alla färger på tv’n lyste mycket starkare och klarare och att dom gick ihop på något lustigt sett. Stängde av tv’n eftersom jag upplevde obehag av att kolla på den. Nu började jag även känna mig illamående så jag gick iväg för att hämta en spann som jag kunde spy i. Kände hur hela kroppen skakade, hjärtat rusade, hur illmåendet bara växte och växte och hur vissa ljud jag hörde lät som något helt annat.

Gick efter ett tag upp på toaletten eftersom jag tyckte det kändes som en säker plats, både om jag skulle behöva spy eller göra nummer två. Väl på toaletten kände jag bara obehaget växa och växa, kändes som att sista dagen var kommen och nu skulle jag dö.
Hela kroppen skakade ännu mer, fick en enorm ångest över att jag rökt den där ”dödsjointen” som fick mig att må såhär dåligt. Hörde för ett tillfälle hur en massa barn stod och skrek utanför huset och hur dom tystnade när någon slog hårt med en toffel i asfalten.

Gick till slut ner igen på mitt rum för att jag kände att jag behövde ringa någon med erfarenhet av det här, så jag ringde en god vän. Han förklarade lugnt att det inte var någon fara och att jag bara skulle drick vatten och försöka lägga mig i sängen och slappna och sova.

Efter jag pratat färdigt med honom kände jag mig lite lugnare men fortfarande hade jag massa ångest kvar. Gick inte att lägga sig i sängen för varje gång jag blundade så såg jag helt konstiga saker, i ena stunden var det ett barnprogam jag kollade på och i andra en actionfilm och allt bakom mina ögonlock.. Ville istället försöka få snedtändningen att försvinna genom att bara slappna av så jag satte mig upp.
Satte länge länge med spannen mellan benen och huvud lutat framåt med händerna i ansiktet. Till slut märkte jag hur illamåendet började försvinna och hur skakningarna började upphöra. Kändes mycket bättre. Inte förens då kände jag att jag kunde lägga mig i sängen igen och försöka sova. Skakade lite fortfarande och illamående gick lite upp och ner. Fick ett par gånger resa mig upp för att eventuellt spy men inget kräkande blev det. Lyckades till slut somna efter ett tag.

Vaknade dagen efter med många timmars sömn i bagaget nästan helt utvilad och tillbaks till det normala igen. Nu kände jag mig vid liv igen. Puuh!

Det här var en liten rapport om hur jag upplevde en ”snedtändning” på cannabis. Det är inget jag önskar någon annan att få, för det är inte alls behagligt.
Varför jag fick en snedtändning går det bara att spekulera i, men såhär efteråt känns det mest som en lärdom att ha fått upplevt en av baksidorna av att röka cannabis.
Frid ut!
Senast redigerad av bulle65 2010-01-12 kl. 23:52.
Citera
2010-01-12, 23:34
Medlem
swasis avatar
wooow dude that shit is awesome har försökt bli hög men alldrig lyckats även om inte det handlar om det i denna tråd
Citera
2010-01-12, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulle65
Substans: CB

Dos: 0,3g

Tid: 45min-1h

Tänkte här skriva ihop en händelse som utspelade sig för ett tag sedan.
Hade under dagen inte gjort så jätte mycket mer än att vakna, äta och sitta för mycket vid datorn, ungefär som en vanlig vardag brukar se ut. Hade egentligen planerat in att få gjort två stycken saker under dagen, men tiden sprang iväg i samma takt som jag bara limmades hårdare och hårdare i datorstolen. Så jag blev kvar vid ända datorn fram tills jag gick och la mig för att sova. Hände inte så himla mycket vid datorn, snackade strunt med en massa polare bara.
Hade under hela kvällen suttit och tänkt på min fina joint som låg gömd i kassaskrinet. Såg verkligen fram emot ett par bloss innan jag skulle lägga mig.
Sagt och gjort så tände jag jointen strax innan jag skulle lägga mig i sängen och kolla film. Tog ett par bloss, minst 2-3 stycken. Kände nästan ingenting, tyckte det var lite märkligt. Spekulerade lite om det kunde vara så att det bara var tobak som låg längst ut i jointen och att det isf bara var tobak jag rökte. Tog ett par djupa halsbloss till för att få den fina och behagliga känslan av ett rus. Kände till slut ruset komma och då släckte jag jointen och gick in. Väl där inne kände jag hur haschruset började komma mer intensivt. Så jag satte igång filmen jag tankat hem och började kolla på den. Runt 10 min i filmen märkte jag att jag hade svårt att följa med i filmen, var helt borta i andra tankar. Kände hur hjärtat hade börjat slå fortare, hur hela huvudet kändes som att det mosades typ. Trodde mig plötsligt höra hur en bil stannade utanför och ställde sig på tomgång och att det stod ett gäng poliser utanför mitt fönster som diskuterade hur dom skulle ta sig in i mitt rum och gripa mig. Vart tvungen att kolla ut men varken någon polis eller bil syntes till. Valde till slut att inte kolla vidare och istället stänga av filmen för att tanka hem en serie och kolla på eftersom jag ändå inte kunde följa med i filmen. Sagt och gjort, satte igång serien, kollade någon minut. Började sen märka hur alla färger på tv’n lyste mycket starkare och klarare och att dom gick ihop på något lustigt sett. Stängde av tv’n eftersom jag upplevde obehag av att kolla på den. Nu började jag även känna mig illamående så jag gick iväg för att hämta en spann som jag kunde spy i. Kände hur hela kroppen skakade, hjärtat rusade, hur illmåendet bara växte och växte och hur vissa ljud jag hörde lät som något helt annat.
Gick efter ett tag upp på toaletten eftersom jag tyckte det kändes som en säker plats, både om jag skulle behöva spy eller göra nummer två. Väl på toaletten kände jag bara obehaget växa och växa, kändes som att sista dagen var kommen och nu skulle jag dö. Hela kroppen skakade ännu mer, fick en enorm ångest över att jag rökt den där ”dödsjointen” som fick mig att må såhär dåligt. Hörde för ett tillfälle hur en massa barn stod och skrek utanför huset och hur dom tystnade när någon slog hårt med en toffel i asfalten.
Gick till slut ner igen på mitt rum för att jag kände att jag behövde ringa någon med erfarenhet av det här, så jag ringde en god vän. Han förklarade lugnt att det inte var någon fara och att jag bara skulle drick vatten och försöka lägga mig i sängen och slappna och sova.
Efter jag pratat färdigt med honom kände jag mig lite lugnare men fortfarande hade jag massa ångest kvar. Gick inte att lägga sig i sängen för varje gång jag blundade så såg jag helt konstiga saker, i ena stunden var det ett barnprogam jag kollade på och i andra en actionfilm och allt bakom mina ögonlock.. Ville istället försöka få snedtändningen att försvinna genom att bara slappna av. Satte länge länge med spannen mellan benen och huvud lutat framåt med händerna i ansiktet. Till slut märkte jag hur illamåendet började försvinna och hur skakningarna började upphöra. Kändes mycket bättre. Inte förens då kände jag att jag kunde lägga mig i sängen igen och försöka sova. Skakade lite fortfarande och illamående gick lite upp och ner. Fick ett par gånger resa mig upp för att eventuellt spy men inget kräkande blev det. Lyckades till slut somna efter ett tag.
Vaknade dagen efter med många timmars sömn i bagaget nästan helt utvilad och tillbaks till det normala igen. Nu kände jag mig vid liv igen. Puuh!

Det här var en liten rapport om hur jag upplevde en ”snedtändning” på cannabis. Det är inget jag önskar någon annan att få, för det är inte alls behagligt.
Varför jag fick en snedtändning går det bara att spekulera i, men såhär efteråt känns det mest som en lärdom att ha fått upplevt en av baksidorna av att röka cannabis.
Frid ut!

Tryck på knappen ändra, sen slänger du in några radbrytningar här och var så ska jag läsa. En vägg av text är för mycket för mina och många andras ögon.
Citera
2010-01-12, 23:41
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Cb är ju en av dom osäkra drogerna med ganska hög riskprocent så att säga. Men det lär du ju kanske ha i åtanke nästa gång
Citera
2010-01-12, 23:56
Medlem
bulle65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bett
Tryck på knappen ändra, sen slänger du in några radbrytningar här och var så ska jag läsa. En vägg av text är för mycket för mina och många andras ögon.
Var god.

Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Cb är ju en av dom osäkra drogerna med ganska hög riskprocent så att säga. Men det lär du ju kanske ha i åtanke nästa gång.

Jo just nu känner jag ett visst avstånd till cb.
Citera
2010-02-01, 19:24
Medlem
deaners avatar
Känner igen det, du kokte lite för hårt i början. Du borde chillat med blossen, du skulle ju trots allt se en film på 1,5h antar jag? Men vi gör alla misstag, bara håll dig ifrån det ett tag och gör ett nytt försök
Citera
2010-02-01, 20:47
Medlem
Skummade bara igenom texten (pga. inga radbyten).
Men du menar alltså att du sneade ur på 6-7bloss kanske? måste varit jävligt bra
Citera
2010-02-01, 20:54
Bannlyst
Sen när är ett negativt rus på cannabis en snedtripp?
Citera
2010-02-01, 20:57
Medlem
LightClouds avatar
Underhållande text.

Måste fråga. Hur känner du dig nu rent psykiskt efter hela snedtrippen? Har du depressioner och liknande över livet eller flyter det på som vanligt?

Mvh.
Citera
2010-02-01, 21:05
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boza1
Sen när är ett negativt rus på cannabis en snedtripp?

Sen du är nyfrälst och tills du mognat och fyllt 18 kanske, vet inte hur länge folk tror man trippar på cannabis. Men dom har uppenbarligen aldrig trippat
Citera
2010-02-01, 22:04
Medlem
O.rly?s avatar
Detta känner man igen, fick min allra första panikångest attack när jag rökte cb faktiskt Men man ska ta det lugnt med alla droger, speciellt om man är ny inom området.
Citera
2010-02-02, 14:29
Medlem
Haha
Det här upplevde jag i mina år med 3 polare
Alla tänkte detsamma, "Vafan, det är bara en etta."
Men det var lite spektakulärt minsann.
Bestod av dunder-röka, godis, promenad, film och massor med nojja.

Att förlora tråden i en film betyder att du rökt lite för mycket första gången.
Mecka en 0,1 nästa gång och rök glatt upp hela.
Mer än 50% går av de första 25% av jollen då värmen passerar trichomer som förångas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in