Lite osäker vart den här tråden hör hemma, så om det behövs får nån od flytt på den.
Nu i somras tänkte jag och några polare 8vi bor i Norge, ungefär 8 timmar från Oslo) åka till Roskildefestivalen (1.-4. juli) och Hultsredsfestivalen (osäker på datum, 7.-9. juli förra gången). Vi ær alla 18 (tror en av oss är 19 då) och har aldrig varit på nån stor festival förut, så tar emot alla tips med tack.
Självklart tänker vi supa, Roskilde ær ju en förort till Köpenhamn så beroende på priser kan vi handla drycka i t ex Malmö eller Köpenhamn. Är alkoholen i Danmark fotast billigare än i Sverige, mätt i norska pengar? 100 NOK = ca 80 SEK eller ca 90 DKK. Tänk på att 0,5 liter 4,5% kostar runt 35-40 SEK i Norge, i vanliga butiker.
Har för mig att Systembolaget bara är för folk över 20, stämmer detta? I butiker i Sverige kan man bara köpa 3,5%? hur mycket kostar ungefär 0,5L 3,5% i en vanlig butik i Sverige?
Vad kan vi finna på de 2-3 dagarna mellan Roskilde och Hultsfred? Bo i t ex Göteborg och gå ut på kvällarna, eller är Köpenhamn bättre (vi gillar inte danskar, men men...)? Malmö, kanske? Jag har familj (många 20-25-åingar) i Sthlm men det är val lite långt bort.
Tackar för all hjälp.