Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-28, 22:30
  #157
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Av nostalgiska skäl måste jag välja Eastern Palace i mitt favoritzelda A Link to the Past. Det är kanske inte så spektakulärt som sådant, men det är den första riktiga dungeon man besöker i spelet och jag minns än idag hur jag som liten parvel kände allvaret i Links uppdrag när man klev in där, hörde den ödesmättade musiken och tog det första steget på sin resa mot att stoppa Agahnim.


Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Shadow Temple - Ocarina of Time.

Ojojoj, vilken upplevelse det var första gången, som att vandra rakt in i en skräckfilm!
+1
Shadow Temple är genuint läskigt och skrämseleffekten blir ju än större eftersom det bryter av så mycket från det färgglada och "snälla" Zeldakonceptet. Tortyrbänkar, mörker, blod på golvet, järntaggar och annan störd skit, plus att minibossen Dead Hand ser ut att ha rymt från ett Silent Hill spel. Dessutom finns det osynliga väggar och golv överallt, vilket bidrar till en mardrömslik och overklig känsla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback