Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-11, 02:45
  #1
Medlem
vilket är erat favorit tempel/dungeon i zelda? (alla spel räknas)
nämn ett favorit tempel och förklara varför ni tycker just de är den bästa zelda dungeon so far?

mitt val är : Ocarina Of Time - Forest Temple
för att ja älskade musiken, mystiken & hur det var uppbyggt

kom med fler förslag nu alla zelda fans
Citera
2010-01-11, 02:48
  #2
Medlem
PolRogers avatar
Ice i -A link to the past
Citera
2010-01-11, 02:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolRoger
Ice i -A link to the past

okay har du någon motivering/anledning till varför du gillar just den bäst?

Off Topic: kul med så många zelda fans på flashback
Citera
2010-01-11, 03:03
  #4
Medlem
Typoopies avatar
Vatten templet i Ocarina of Time. Tveklöst det bästa templet!

Ett bra tempel skall:
  1. Vara klurigt nog att framkalla ilska
  2. Vara skitstort
  3. Ha coola bossar
  4. Ha en ordentlig skatt (fuck yeah! longshot!)
  5. Ge ett minne för livet

Citera
2010-01-11, 03:14
  #5
Medlem
Blüchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typoopie
Vatten templet i Ocarina of Time. Tveklöst det bästa templet!

Ett bra tempel skall:
  1. Vara klurigt nog att framkalla ilska
  2. Vara skitstort
  3. Ha coola bossar
  4. Ha en ordentlig skatt (fuck yeah! longshot!)
  5. Ge ett minne för livet

Oavsett hur mycket ilska det där templet har framkallat måste jag nog faktiskt hålla med, fast det finns andra tempel som också är otroligt bra.
Citera
2010-01-11, 03:28
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blücher
Oavsett hur mycket ilska det där templet har framkallat måste jag nog faktiskt hålla med, fast det finns andra tempel som också är otroligt bra.

jo håller med det var ett sjukt klurigt o roligt tempel
de rankas högt på min lista med, men föredrar forest tempel mer!
Citera
2010-01-11, 03:54
  #7
Avstängd
qirteros avatar
Vatten templet i ocarina of time var ju ett helvette, kommer ihåg att jag var fast där i nån vecka för att jag ville klara hela spelet utan att kolla hur man gjorde i internet
Däremot gilla jag Spirit tempel mest (tror de hette spirit tempel iaf) de som var efter gerudo mitt i öknen, gilla det nog mest för att sista bossen där var så jävla kul att möta och man var på jävligt bra humör efter gerudo stället med
Citera
2010-01-11, 04:08
  #8
Medlem
majorapas avatar
Ocarina of Time är tyvärr det enda Zeldaspelet jag spelat och jag gillar nog antingen Fire temple eller Spirit temple bäst. Forest temple var skitläskigt med den där jävla musiken plus de där händerna som droppade ner på en från taket. Shadow Temple var också skitläskigt. Water temple var rövsvårt.

Det tog cirka ett halvår för mig att klara OoT. Jag kände inte till att man kunde kolla i walkthroughs på internet då så jag beställde Zelda-guiden från Club Nintendo.
Hämtade dock aldrig ut den på Posten och till slut klarade jag ändå spelet utan hjälp.
Citera
2010-01-11, 06:47
  #9
Medlem
Har bara spelat igenom Zelda OoT och Majoras Mask.

Min favorit är deffenitivt OoT.
Som alla andra gillar jag Spirit Temple bäst men även skugg templet ligger nära hjärtat.

Trodde att jag skulle hinna skriva ett bättre inlägg men nu ska jag iväg till halkbanan, wish me luck
Citera
2010-01-11, 07:36
  #10
Medlem
Sayn--s avatar
För mig blir det Forest temple, tack vare musiken och mystiken. Water temple kommer också högt på listan, grymt svårt när man måste lista ut allting själv.
Citera
2010-01-11, 07:39
  #11
Medlem
Somligadars avatar
Forest temple i OoT!
Citera
2010-01-11, 07:57
  #12
Medlem
Mark Tremontis avatar
Spirit Temple på OoT kickade verkligen ankröv. Själva sandmiljön var ball som fan, rummen var stora och relativt kluriga med grym design och mycket coola saker. Älskade även mixen med att vara inne i slottet ibland och ibland vara utanför då det i 99% av de andra borgarna i samtliga Zelda-spel enbart är inne.

Hatade Water Temple för det var så jävla svårt. Jepp.

Finns även många kick ass tempel i A Link to the Past men de var ändå lite för enkla, till och med på tiden det begav sig. Goron-delen i Majoras Mask var ohyggligt skoj det med, allt från att ta sig upp till berget, till att race-a och fixa jättebomber.

Helvete vad Zelda-serien är bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback