2010-01-13, 00:56
Medlem
-V-s avatar
då fick ni ju uppmärksamhet...

problemet var ju att vi hade tänkt vinna tävlingen ( stor risk? nej. )
Citera
2010-01-13, 17:43
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -V-
då fick ni ju uppmärksamhet...

problemet var ju att vi hade tänkt vinna tävlingen ( stor risk? nej. )

grejen är att det finns inget "säkert kort" på scen förutom att bara vara dig själv och ha jävligt kul!
Publiken är egentligen inte viktig ÖHT, det handlar bara om att DU just då framför något som du har skapat och som du älskar, försök inte fria till publiken typ "Hallå, Hjo! Mår ni bra!?" det blir oftast bara löjligt, försök inte spela cool om du är en jävla tönt för det blir inte heller bra.

Känner du för att stå med "UMHF!" uttrycket* i ansiktet och rocka så gör det! Vill du stajla och köra väderkvarnen så gör det bara!
Allt musik handlar om är ju trotts allt att ha kul....iallafall tills man blir känd för då ska man tydligen hata det om man kollar på alla artister post-Nirvana.

*Här är UHMF! uttrycket!
http://i3.ytimg.com/vi/zAKB4mk9174/default.jpg
Senast redigerad av Czaren 2010-01-13 kl. 17:45.
Citera
2010-01-14, 01:09
Medlem
-V-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
*Här är UHMF! uttrycket!
http://i3.ytimg.com/vi/zAKB4mk9174/default.jpg

nu dog jag av skratt...

tror inte man kör på det... :P

ha kul är en självklarhet när det kommer till musik skulle inte hålla på med musik om det inte var kul.

eller göra som curt å skjuta sig?
Citera
2010-01-14, 15:17
Medlem
h4xx3r_kuks avatar
skjut dig på scen säkert jäkligt uppskattat

slå sönder nått på scen
Citera
2010-01-15, 00:24
Medlem
-V-s avatar
ja lätt, kan skjuta mig med ett airsoftgevär, btw så jag har en drös av dina gitarrer hemma... gör det om jag lånar en å smashar?
Citera
2010-01-15, 00:31
Bannlyst
Vilka banala svar. Aja detta är trots allt FB. Mitt tips vore väl o vara dig/er själv(a) och köra hårt.
Citera
2010-01-15, 00:35
Medlem
-V-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollowsphere
Vilka banala svar. Aja detta är trots allt FB. Mitt tips vore väl o vara dig/er själv(a) och köra hårt.

tackar, ska köra på det.

brukar för det mesta tänka på att ha kul...
Citera
2010-01-15, 00:42
Bannlyst
Citat:
tackar, ska köra på det.

brukar för det mesta tänka på att ha kul...

Stay true to yourself and it will be obvious for the crowd!

Men samtidigt våga spela lite på ditt eget konto, lite självironi och sarkasm brukar gå långt! (Haha, en snubbe med social fobi som jag håller på o ge råd ang. scen-framträdande, vilken ironi xD)

MVH
Citera
2010-01-15, 00:46
Medlem
-V-s avatar
Haha jorå kan bli bra.

att göra bort sig är lätt. det är bara å be nån som inte spelar synth att sätta upp synthstället så hela synthstället far i golvet efter första refrängen.

har lyckats med det inför 500+ pers...

so what? alla tankar är välkommna.
Citera
2010-01-15, 00:49
Bannlyst
Citat:
Haha jorå kan bli bra.

att göra bort sig är lätt. det är bara å be nån som inte spelar synth att sätta upp synthstället så hela synthstället far i golvet efter första refrängen.

har lyckats med det inför 500+ pers...

so what? alla tankar är välkommna.

Haha, vilket scenario

Shit, framför 500personer, mitt rekord är 2 personer, det är mig själv o mitt alter ego lmao

För och hålla ONT.
Jag har egentligen bara komiska förslag, men det kanske inte är passande till vad jag förmodar en heavy metal koncert

MVH
Citera
2010-01-15, 01:01
Medlem
-V-s avatar
mer åt rock hållet, är ganska blandat, vi spelar någon typ av rock.

tror inte dina förslag är sämre än dom här i tråden så dom är välkommna.
Citera
2010-01-15, 07:26
Medlem
Feberns avatar
Angående bedömningspunkten

Jag tävlar också tillsammans med mitt band i Rockkarusellen och vi tar inte tävlingen lika seriöst eftersom att vi är dömda att inte kunna vinna. Två i bandet skall nämligen resa under tredje spelningen och vi tävlar därför förgäves.

Juryn utgår alltså från hur framträdandet ser ut visuellt vilket sammanfattar rörelser, utseende och kontakt med publiken. Jag anser att det är en svår punkt att att bedöma eftersom att band berör en publik på olika sätt.

I mitt fall, där jag spelar i ett shoegaze-inspirerat band är det inte så jättevanligt att hoppa runt som pajaser i tjugo minuter. Jag har mycket att hålla reda på som ledgitarrist och känner mig inte särskilt bekväm med att bekanta mig med publiken mer än nödvändigt. Det behöver nödvändigtvis inte betyda att vi är mer energiska än vilket annat band som helst.

När jag såg Florence Valentin i somras var publiken som galna och visst var det ballt, men när jag också såg My Bloody Valentine stod en hel publik som hypnotiserad och det var svårt att inte beundra hur vackert det var.

Hoppas jag inte blir helt missförstådd nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in