2010-01-10, 20:26
Medlem
-V-s avatar
låter lite som WASP...

vi får väl se...
Citera
2010-01-10, 23:16
Medlem
KingRats avatar
http://www.youtube.com/watch?v=yRLEwf4JhJc

Citera
2010-01-10, 23:34
Medlem
Idiotpods avatar
http://www.youtube.com/watch?v=CfaiG...eature=related

Kolla basisten, röj lika brutalt men spela fan inte fel. Felspel suger svettig punkröv.

Uppträd "med publiken" så att säga, skapa ordentlig publikkontakt. Få folk att stagediva, upp med dem på scen, hoppa ut till publiken!

Om ni har trådlösa stränginstrument så är det ett +. Mycket rörligt.

Kolla in band The Hives live-grejer, riktigt bra publikkontakt anser jag.
Citera
2010-01-11, 00:20
Medlem
julsmutss avatar
Eftersom att band betalar (wtf) för att få uppträda och vinna så behöver ni ju inte tänka på att upprätthålla någon slags cool image, så gör publiken glada att dom kom för att se er, med alla men! Visa engagemang, stå ABSOLUT INTE och titta ner i golvet mer än några sekunder, det är det tråkigaste som finns. Anonyma artister är inte intressanta. Alls. Det är också mycket roligare att se på ett band som berörs av musiken de spelar, så låt dig ryckas med! Är det en glad låt så kan du le och skratta utan problem, är det en hård låt med ilska i sången så kan du spela mer aggressivt med hela kroppen. Annars är det ett allmänt tips att röra dig mycket om scenen tillåter. Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Czaren
då gick vi upp spelade en låt för att i mellansnacket ta på oss 3D-glasögon och stoltsera med att vi var det ÄNDA bandet där som spelade i 3D.

Haha, helt i min smak. Vart gjorde ni det och i vilken tävling? Jag ställer upp i Musik Direkt i Uppland nu den 30 Januari och har inte helt filat klart på spex
Citera
2010-01-11, 03:04
Medlem
Mazzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
http://www.youtube.com/watch?v=CfaiG...eature=related

Kolla basisten, röj lika brutalt men spela fan inte fel. Felspel suger svettig punkröv.

Uppträd "med publiken" så att säga, skapa ordentlig publikkontakt. Få folk att stagediva, upp med dem på scen, hoppa ut till publiken!

Om ni har trådlösa stränginstrument så är det ett +. Mycket rörligt.

Kolla in band The Hives live-grejer, riktigt bra publikkontakt anser jag.

jag har sett och jag känner folk som röjjer bättre :P det är en smak sak, men i det andra har du rätt i
Citera
2010-01-11, 03:09
Medlem
526s avatar
Gör absolut inget onödigt. Titta bara lite konstigt.
Citera
2010-01-11, 07:25
Medlem
Med tanke på att det är Rockkarusellen, spela på fritidsgårdar etc, så kan det nog bli aningen svårt för dom att köra stage dives etc

Se bara till att ha kul så ska det nog gå bra, och då har förhoppningsvis publiken kul med.
Stå inte still och glo ner i golvet bara.
Citera
2010-01-11, 09:48
Medlem
swahilis avatar
Ts, vad heter bandet?
Citera
2010-01-11, 12:02
Medlem
-V-s avatar
det är en hemlighet...
Citera
2010-01-11, 23:09
Medlem
Pyroteknik är alltid någonting som aldrig slår fel!
Citera
2010-01-12, 00:38
Medlem
-V-s avatar
jag tar med små raketer och avfyrar inne i lokalen...

vilken höjdare...
Citera
2010-01-12, 17:53
Medlem
Czarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julsmuts
Haha, helt i min smak. Vart gjorde ni det och i vilken tävling? Jag ställer upp i Musik Direkt i Uppland nu den 30 Januari och har inte helt filat klart på spex

Rockbandskuppen på Musikhuset Runan i Täby Kyrkby.
När vi spelade på ungdomsgården i grannkomunen så var jag klädd i sjukhusrock med slips och ett påmålat skägg.

I Finalen till Rockbandskuppen samma år som 3D-brillorna så hade jag jeans-hotpants, magtröja, trenchcoat, cowboyhat och påmålad handlebar mustasch.
Vi gick upp och jammade Great Balls of Fire & La Grange (eller vi snodde huvudriffen till dem) och pissade på hela tävlingen, till och med arrangörerna buade åt oss!
Rock n Roll!

Här är den numera döda myspacen.
http://www.myspace.com/deliriomorte
Senast redigerad av Czaren 2010-01-12 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in