Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-13, 04:50
  #433
Medlem
Ravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Bra spel. Läser själv just nu om boken. Måste dock säga att jag gillade spelet mer innan jag läste boken. Efter att ha läst boken nu 2 gånger blir jag lit besviken ändå. Känns som att dem inte riktigt lyckades fånga atmosfären fullt ut. Lite för mycket action och pang pang men kände väl sig tvungna till det kanske för att locka spelpubliken. Hade önskat att spelet var lite mindre linjärt ochså. Stationerna kunde varit fylligare och mer öppna att utforska. Vet inte om det är planerat ett 2035 nu när boken har släppts i ryss och snart kommer till us europa.

Men hade gärna sett mer från metro universumet. Om inte ett 2035 så kanske något likt dem fristående böckerna som gjorts kring just metro universumet. Finns ju böcker som utforskar andra delar av ryssland metro system och har hört om böckersom även utspelar utanför rysslands gränser. Finns en enorm potential i den värld Dmitri har skapat som verkligen passar perfekt in i spelvärlden.


Jag håller med när du säger att det borde varit mer öppet.

Jag läste boken nåt år eller två innan spelet blev släppt och något jag störde mig på är hur mycket man faktiskt är uppe på ytan i spelet (än så länge, har inte spelat klart det än). Jag kommer inte ihåg det alls ifrån boken att dom var uppe och att det var något som var en säker död om man nu skulle vara dum/modig nog att faktiskt ta sig upp på ytan.

Tycker också det har med nazister vs kommunister är ganska uttjatat. Han borde ha kommit på alternativa grupperingar istället för att bara beta av en lista med ismer för varenda station.
Citera
2016-11-03, 19:50
  #434
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Helt magiska människor som programmerat detta spel.

Fultankade det för ett par år sedan men kraschade hela tiden inom 10 min.
Köpte det genom steam istället. Exakt samma problem. Löste sig aldrig.
Speltid: 1 min.
Felsökningstid: 10 h.

Ser idag att det finns en Redux-version.
Lärt mig av mitt misstag och googlar om det är kraschbenäget. Det är det. Så fultankar istället för att köpa.
Kraschar vid startup.
Hittar en fix. Spelar en timme.
Startat spelet på nytt ett par timmar senare. Kraschar vid startup igen. Fixen som fungerade förra gången fungerar inte denna gången, googlar ny fix.
Spelar 5 minuter innan det kraschar.


Herregud. A4 Games kommer jag verkligen aldrig köpa ett spel av.
Väldigt synd, de verkar fångat boken och dess atmosfär väldigt bra. Men det är solklart att de inte kan programmera.


Skaffa konsol.
Citera
2018-12-06, 21:08
  #435
Medlem
carminaburanas avatar
Jag blir galen på det här jävla spelet. Har knappt börjat , spelar på survivor mode och åker tågsläde till riga stationen med 3 andra genom spöktunneln.

Det kommer en mutant och plockar han som är rakt över från mig, sen kommer en som attakerar han som är vaken bredvid mig, och sen kommer en tredje jävel som är helt omöjligt att ta livet av, han dödar mig direkt. När jag kollar walkthroughs så ska man tydligen använda kniven, men det går inte! en quick time sekvens startas när han swipar mot han som är bredvid, och sen dör jag, verkar inte finnas ett skit jag kan göra. Det kvittar om jag unloadar magnumen i honom, jag hinner max 2 skott sen startar den quicktime/slomo sekvensen där han äter upp mig. Hur fan gör man?
Citera
2019-03-01, 04:55
  #436
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ska snart dra igenom 2033 men hur fan är det, slutet på last light påverkas om man dödat människor eller inte men kommer fan inte ihåg om det är samma sak med 2033?
Citera
2019-03-01, 09:25
  #437
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ska snart dra igenom 2033 men hur fan är det, slutet på last light påverkas om man dödat människor eller inte men kommer fan inte ihåg om det är samma sak med 2033?
Jo besluten du tar och hur du spelar påverkar slutet på metro 2033. Kommer dock inte ihåg exakt vad det var som påverkade. Tror det var mer än bara om man dödar. Tror det fanns flera olika "moraliska" events under spelets gång. Typ att man kan donera ammunition (pengar) till fattiga. Man märker när man gjort något som bidrar till "good ending" genom ett litet blinkande ljus som sker varje gång man gjort det moraliska rätta. Man måste ha tillräckligt många såna för att nå det bra slutet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback