2010-01-09, 19:13
Medlem
Eitzels avatar
Det finns en extralåt på World Partys ''Bang'' som kallas ''Kuwait City'' och är en jävligt kul låt i Beach Boys-arr.

http://www.youtube.com/watch?v=ApDAgCEgnS8

Ett annat dolt spår som håller bra klass är acapellalåten som finns på Alanis Morissettes ''Jagged Little Pill''. Tydligen har nån bestämt att den ska heta ''Your House''.

http://www.youtube.com/watch?v=_5LrO9d5sdw
Citera
2010-01-09, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Minns jag rätt om det är en väldigt lång tystnad och sedan blir det en "baklängessekvens" av Markoolio?

Jag har iofs för mig att det är ett album som jag hört det på.

EDIT
Millennium 2 för att vara mer nogräknad, jag kan dock ha fel.

Nej, "Markoolio sticker hårt!" är det. Om jag inte minns fel ligger spåret mellan spår 6 och 7 och man behöver spola tillbaka när spår 7 börjar.

Dia Psalma har ett gömt spår på sin skiva Grynigstid, tretton minuter efter sista låten.
Citera
2010-01-09, 20:50
Bannlyst
System of a Downs skiva Toxicity har en islampredikan efter sista låten "Aerials".
Citera
2010-01-10, 01:58
Medlem
Helen Sjöholm tror jag har någon om man spolar bakåt vid första låten.

En jag är säker på är Bruce Dickinson - The Chemical Wedding (albumet). Efter sista låten The Alchemist.
Citera
2010-01-10, 11:04
Medlem
The Meatballs avatar
På The Offsprings Americanaskiva så finns det en orkesterversion av Pretty Fly gömd efter sista spåret.
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Nej, "Markoolio sticker hårt!" är det. Om jag inte minns fel ligger spåret mellan spår 6 och 7 och man behöver spola tillbaka när spår 7 börjar.

Det finns ju ett gömt spår efter sista låten på den skivan också.
Citera
2010-01-10, 12:11
Medlem
Capys avatar
Mamma mia the movie soundtrack har en efter sista låten
Citera
2010-01-10, 12:16
Medlem
Dia Psalmas avatar
NOFX - Punk in drublic.
Offspring - Smash.

Dessa två som jag kommer på nu som har "gömda" spår.
Citera
2010-01-10, 12:30
Medlem
netkos avatar
Vafan, det verkar ju finnas hur mycket som helst... men hur fungerar det när det är det första spåret som är gömt? Det måste man ju ändå höra direkt när man slår igång skivan?
Citera
2010-01-10, 12:38
Medlem
Wie bitte?s avatar
Rahowa - cult of the holy war... ett litet tal, iofs inte gömt, men ligger på spår nr 88.

Misfits - american psycho har ett gömt

Vrävarna - heavy metal vrövhål, också ett gömt efter sista låten.
Citera
2010-01-10, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netko
Vafan, det verkar ju finnas hur mycket som helst... men hur fungerar det när det är det första spåret som är gömt? Det måste man ju ändå höra direkt när man slår igång skivan?

Skivan är skriven så att spelaren visar andraspåret som det första och spelar det först. Har för mig att nån gammal Robyn-skiva har ett spår dolt så. Som sagt är det väldigt 90-tal Soundtracket till Into the Wild har förresten också en dold låt i slutet.
Citera
2010-01-10, 14:25
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Finns det något mer störande än gömda bonusspår? Jag blir bara frustrerad när de dyker upp ur tomma intet! Tänk t.ex. om en skiva slutar jävligt bra, att sista låten sätter punkt på ett makalöst vis, och så dyker ett jävla oanmält bonusspår upp, vad fan?
Citera
2010-01-10, 14:31
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LL
System of a Downs skiva Toxicity har en islampredikan efter sista låten "Aerials".
Nej, det är ett stycke armenisk folkmusik titulerat "Arto" efter en polare till bandet.

Songs for The Deaf med QOTSA har ju ett gömt spår innan första låten, den har jag dock inte hört ännu. HIM's debut har också ett "gömt spår", eller om man kan kalla det för det, det syns tydligt när man sätter skivan i stereon att det är 66 låtar, men den står inte listad.

(Ja, jag lyssnade på HIM när jag var ca 14-15)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in