• 12 887 online
  • 1 213 596 medlemmar
  • 62 603 629 inlägg
  • 1
  • 2
2010-01-08, 21:43
Medlem
Fanculos avatar
Godkväll kära FBare

Jag har haft en relativt låg tinnitus sedan ca 5 år tillbaka, alltså inget jag direkt tänker på under dagen så till vida att jag inte direkt lyssnar efter det eller befinner mig i en tyst miljö.

Jag har hört talas om tinnitusdrabbat folk som röker/äter cb för att lindra sin situation. En del anser att det direkt sänker ljudvolymen på pipet/suset, andra säger att det hjälper dem indirekt genom att de glömmer bort ljudet.
Men så finns det några som säger att oljudet blir högre och intensivare under ruset.

Nu är min tinnitus så pass låg att jag inte direkt behöver röka ner mig för att kunna koppla av eller sova, däremot är jag nervös över att den ska permanent förvärras av cb.

Så frågan lyder som följer: Finns det några dokumenterade fall av förvärrad tinnitus p.g.a cannabis eller har någon av er erfarenhet av permanenta förstärkningar av tinnitus orsakat av cb?

Att ljuden blir högre under ruset är inget som stör mig så länge jag kan vara säker på att det återgår till det normala senare.

Alla svar uppskattas enormt mycket!
Senast redigerad av Fanculo 2010-01-08 kl. 21:47.
Citera
2010-01-08, 21:48
Medlem
al-89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanculo
Godkväll kära FBare

Jag har haft en relativt låg tinnitus sedan ca 5 år tillbaka, alltså inget jag direkt tänker på under dagen så till vida att jag inte direkt lyssnar efter det eller befinner mig i en tyst miljö.

Jag har hört talas om tinnitusdrabbat folk som röker/äter cb för att lindra sin situation. En del anser att det direkt sänker ljudvolymen på pipet/suset, andra säger att det hjälper dem indirekt genom att de glömmer bort ljudet.
Men så finns det några som säger att oljudet blir högre och intensivare under ruset.

Nu är min tinnitus så pass låg att jag inte direkt behöver röka ner mig för att kunna koppla av eller sova, däremot är jag nervös över att den ska permanent förvärras av cb.

Så frågan lyder som följer: Finns det några dokumenterade fall av förvärrad tinnitus p.g.a cannabis eller har någon av er erfarenhet av permanenta förstärkningar av tinnitus orsakat av cb?

Att ljuden blir högre under ruset är inget som stör mig så länge jag kan vara säker på att det återgår till det normala senare.

Alla svar uppskattas enormt mycket!

Självklart är meningarna delade då de påverkar folk olika, men att cb skulle ge dig permanent högre ljud av ditt tinnitus är inget du behöver oroa dig för..

/ mvh
Citera
2010-01-08, 21:52
Medlem
rootswallers avatar
jag har en kamrat vars tinnitus blir värre varje gång han röker. men självklart är det bara temporärt, jag kan inte tänka mig att det är möjligt med en permanent förvärrad tinnitus p.g.a. cannabis. har du ens försökt leta upp rapporter från potentiella studier inom området?
Citera
2010-01-08, 21:59
Medlem
Fanculos avatar
Tack för alla svaren, keep 'em comming!

Citat:
Ursprungligen postat av rootswaller
jag har en kamrat vars tinnitus blir värre varje gång han röker. men självklart är det bara temporärt, jag kan inte tänka mig att det är möjligt med en permanent förvärrad tinnitus p.g.a. cannabis. har du ens försökt leta upp rapporter från potentiella studier inom området?

Jag har gjort allt i min och googles makt och har bortsett ifrån de som anser sin tinnitus blivit bättre även läst att "it may worsen pre-existing tinnitus". Vilket även står om alkohol.

Samtidigt har jag även läst att man kan få tinnitus av ost och vitt vin så huruvida det jag läst är sant eller ej, eller i hur stor utsträckning vet jag inte.
Citera
2010-01-08, 22:22
Medlem
lopios avatar
Jag har relativt kraftig tinnitus. CB varken hjälper eller stjälper.
Citera
2010-01-08, 22:23
Medlem
jag måste säga att jag får tinnitus av CB, ibland på nätterna så börjar det pipa, inget jag orkar bry mig om, somnar så sött ändå på indicat
Citera
2010-01-08, 22:57
Medlem
brisingrs avatar
Jag har inte tinnitus men jag får typ tinnitus under ruset på alkohol eller cb hahahaha skitskumt men tycker faktist de är lite skönt
Citera
2010-01-09, 00:51
Medlem
Inbilldning, börja käka något kosttillskott så ska du se att det hjälper, jag käkade någon skit i tonåren och nu har jag inte haft tinnitus sedan dess.
Citera
2010-01-09, 02:48
Medlem
Fanculos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tukotih
Inbilldning, börja käka något kosttillskott så ska du se att det hjälper, jag käkade någon skit i tonåren och nu har jag inte haft tinnitus sedan dess.

Det är skadade flimmerhår det handlar om och inte nån psykologisk orsak eller spända muskler/dålig hållning.

Får kanske ta och även fråga en läkare
Citera
2010-01-09, 11:01
Medlem
CConspiracys avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=266890
http://www.marijuana.com/medicinal-m...-tinnitus.html
http://tinnitussupport92262.yuku.com/topic/6937 (47% tyckte att det blev värre)
Citera
2010-01-09, 11:09
Medlem
TheOmnipotents avatar
Jag har inte tinnitus när jag är nykter, men när jag rökt så kan jag höra floder eller bäckar sorla i mina öron. Det går det över efter ruset. Jag tror inte cannabis kommer göra varken till eller från för din tinnitus efter att ruset gått över.
Citera
2010-01-09, 12:09
Medlem
jag har fått lite tinitus eller bullerskador av jobbet och jag kan känna igen det att ibland när jag röker tjuter det lite extra i öronen, det känns som om trycket i huvudet ändras och det börjar pipa då, men det är ändå inte särskilt störande och går alltid ner med ruset för mig iallfall.
Citera
  • 1
  • 2