Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-02-13, 13:20
  #1
Medlem
har en akustisk gitarr modell Encore DRC 50, Made in Romania.

Ungefärligt värde på denna, någon som vet?
Citera
2004-02-14, 01:52
  #2
Medlem
Encore värde?

I stort sett så kan du kanske räkna med ca: 500:- om den är felfri och utan skador. Den räknas inte till de bättre märken som du kan läsa i följande omdöme från en amerikansk tidning.

Encore Guitar

Encore Guitar models in general get some less than stellar reviews. One of the most consistent complaints are that the electronics just aren't up to par with some other guitar brands in the same price range.

They are marketed to beginners as they don't cost very much however there are much better models than the Encore Guitar on the market. Just go to your local shop and even if you don't really know how to play that well just strum a few and get an idea of which one might work for you.

/Nuffenuff
Citera
2004-02-14, 08:19
  #3
Medlem
chaos77s avatar
jag fick 800 i inbytes värde på en riktigt sunkig elgitar, strata kopia..
typ nybörjar gitarr.. hos musikbörsen
Citera
2004-02-14, 12:28
  #4
Medlem
MADs avatar
Finns alltid nåt musikskolebarn, med för stor veckopeng...
Citera
2004-02-14, 22:39
  #5
Medlem
ok, då vet jag. Tack samtliga!
Citera
2010-12-12, 20:26
  #6
Medlem
Greengrasss avatar
Lånar tråden lite .

Jag har en gammal Fender stratocaster från 1979 helsvart med rosewood greppbräda och jag är lite sugen på att byta ut den till en Gibson SG eller kanske Les Paul. Så tänkte höra hur mycket min Fender kan vara värd? kan ladda upp bilder om det skulle behövas...
Citera
2010-12-12, 22:13
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greengrass
Lånar tråden lite .

Jag har en gammal Fender stratocaster från 1979 helsvart med rosewood greppbräda och jag är lite sugen på att byta ut den till en Gibson SG eller kanske Les Paul. Så tänkte höra hur mycket min Fender kan vara värd? kan ladda upp bilder om det skulle behövas...

Svårt att säga, fendergitarrerna varierar ju en del i pris mellan olika modeller. Är den byggd i mexico eller USA? (Borde stå på gitarrhuvudethuvudet)

Om vi utgår ifrån att dte är en Fender "Standard stratocaster" så kostar dom mexikanska ca 6k nya och de amerikanska ca 11k nya typ. Om du ska ha en Gibson Les Paul så kostar väll dom typ oftast 15-30k? Om vi inte snackar Les Paul studio som du kan importera från tyskland för typ 9k´iof
Citera
2010-12-12, 23:16
  #8
Medlem
Moff .. es avatar
Förlåt TS!
Verkligen OT, men din tråd triggade igång min ångest ang gitarrer.

Min pappa hade en fin akustisk gitarr i sina ägor.
40-tal, akustisk, metallsträngar, björk och mahogny, pärlemor på varje ackord plus runtom 'hålet i mitten'.

Fattar i efterskott att tattarfirman = "tar hand om dödsbon mm" gjorde sig en fin peng.

*lurad som bara fan*
Citera
2011-03-22, 20:59
  #9
Medlem
BlattBroRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greengrass
Lånar tråden lite .

Jag har en gammal Fender stratocaster från 1979 helsvart med rosewood greppbräda och jag är lite sugen på att byta ut den till en Gibson SG eller kanske Les Paul. Så tänkte höra hur mycket min Fender kan vara värd? kan ladda upp bilder om det skulle behövas...

Min farsa har två Fender strator från 60-50-talet... en från 59 och en från 60 och de är värderade till ca 400000 st. Så din gitarr ligger nog inte alls lika högt men det är ju trotsallt 70-talet... dock kmr du aldrig kunna byta den mot en Les Paul eftersom att de alltid håller värdet bättre och de är enligt mig de bästa gitarrerna. Men du skulle kanske kunna byta den mot en SG om du lägger på pengar
Citera
2011-03-22, 21:16
  #10
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlattBroR
Min farsa har två Fender strator från 60-50-talet... en från 59 och en från 60 och de är värderade till ca 400000 st. Så din gitarr ligger nog inte alls lika högt men det är ju trotsallt 70-talet... dock kmr du aldrig kunna byta den mot en Les Paul eftersom att de alltid håller värdet bättre och de är enligt mig de bästa gitarrerna. Men du skulle kanske kunna byta den mot en SG om du lägger på pengar
Du kan inte på något sätt jämföra Fender från 60-70-talen med en från -79. Det är helt olika gitarrer då jag tvivlar på att stratan är nån speciell modell. Hade det varit det så hade ägaren känt till det.
Citera
2011-04-24, 19:28
  #11
Medlem
råsaelefants avatar
Hejsan

Lånar tråden litegrann. Har fått ärva en gitarr av min morfar och är lite nyfiken på vad det är för gitarr.
Det är en Höfner gjord i Tyskland, årsmodell 1971 (bilder mm kan bifogas)
Har precis börjat spela gitarr så jag har ingen större koll på märken mm, tänkte att det kunde vara kul att veta va man äger för något.

Tack på förhand
Citera
2011-05-02, 22:46
  #12
Medlem
Flambingos avatar
Lånar också denna tråd lite.

Köpte mig en Herman Carlson Levin gitarr med produktionsåret 1915.

Kan den vara värt något?

Är ingenting jag kommer sälja dock, den är alldeles för fin för det
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback