Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-08, 10:20
Medlem
Efter en halv månads ringande till BB2s kundsupport för flytt av ab. till ny adress gav jag upp. Dom svarar helt enkelt inte!

Sa upp deras abonnemang via e-post och krävde en bekräftelse på mitt uppsagda ab. Hör och häpna så fick jag svar efter 10 minuter:

Bekräftar härmed att ditt abonnemang är uppsagt och avslutas 2010-02-28, per din uppsägningstid. Vi tackar för din tid som kund hos oss.

Vänliga Hälsningar,
Fakturaavdelningen
-----------------
Bredband2 AB
BOX 557
201 25 Malmö
WWW: http://www.bredband2.com
E-mail: faktura@bredband2.com

Jag har hört flertalet skräckhistorier om BB2 där dom fortsatt att skicka fakturor trots uppsagda ab. Räcker ovanstående bekräftelse för att bestrida fakturor som ev. dyker upp i framtiden eller ska jag kräva ett underskrivet papper?
Citera
2010-01-08, 10:30
Medlem
Det ska räcka med detta e-postmeddelandet. Däremot bör du skriva ut mailet och spara det i digital form också. Du kan ju även för extra säkerhet maila tillbaka och tacka för mailet. Passa samtidigt på att be dem skicka en bekräftelse på din uppsägning per "vanlig" post också. Mer än så kan du nog inte göra.
Citera
2010-01-08, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pras88
Det ska räcka med detta e-postmeddelandet. Däremot bör du skriva ut mailet och spara det i digital form också. Du kan ju även för extra säkerhet maila tillbaka och tacka för mailet. Passa samtidigt på att be dem skicka en bekräftelse på din uppsägning per "vanlig" post också. Mer än så kan du nog inte göra.

Jag har gjort ovanstående 3 saker, skrivit ut, sparat och svarat att dom ska skicka bekräftelse via brev. Det som oroar mig är att det inte står mitt kundnummer i mailet. Det står faktiskt inte ett dugg som binder mailet till mitt abonnemang.
Citera
2010-01-08, 10:39
Medlem
clappers avatar
Be att få det på post
Citera
2010-01-08, 16:00
Medlem
Paladias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdeimos
Jag har hört flertalet skräckhistorier om BB2 där dom fortsatt att skicka fakturor trots uppsagda ab. Räcker ovanstående bekräftelse för att bestrida fakturor som ev. dyker upp i framtiden eller ska jag kräva ett underskrivet papper?
Det räcker. Det finns inget formkrav för uppsägning och mottagaren ansvarar för postgången. Således bestrider du med hänvisning till uppsägning så kan de inget göra. De måste i sådant fall bevisa att du inte skickat någon uppsägning. Även om du faktiskt inte hade skickat någon uppsägning så är ickeförhållanden nästan omöjliga att bevisa, du kan således känna dig lugn.
Citera
2010-01-08, 17:49
Medlem
zwoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdeimos
Jag har gjort ovanstående 3 saker, skrivit ut, sparat och svarat att dom ska skicka bekräftelse via brev. Det som oroar mig är att det inte står mitt kundnummer i mailet. Det står faktiskt inte ett dugg som binder mailet till mitt abonnemang.

Be om en skriftlig bekräftelse där det framgår att det just är ditt abonnemang som är uppsagt så slipper du en massa tjafs om det framöver skulle bli problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in