Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-06, 22:12
  #1
Medlem
dawess avatar
Sala tycks vara en gemytlig och mysig stad.
Där vill jag ge min partner en hel dag späckad med aktiviteter av olika slag.

Någon som besitter lite kunskap om utbudet i denna charmiga stad?

Alla förslag välkomnas!
Citera
2010-01-06, 22:15
  #2
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawes
Sala tycks vara en gemytlig och mysig stad.
Där vill jag ge min partner en hel dag späckad med aktiviteter av olika slag.

Någon som besitter lite kunskap om utbudet i denna charmiga stad?

Alla förslag välkomnas!
Adultfriendfinder.com
Citera
2010-01-06, 22:15
  #3
Medlem
Single-in-Golds avatar
Har egentligen aldrig varit i Sala, bara åkt genom...men dom har ju Sala Silvergruva...kanske är värt ett besök?? Har ett flyktigt minne av att jag läst någonstans att de har byggt ett hotellrum (eller fler??) i gruvan...

Annars är det väl bara att googla och se vad du hittar
Citera
2010-01-06, 22:19
  #4
Medlem
dawess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Single-in-Gold
Har egentligen aldrig varit i Sala, bara åkt genom...men dom har ju Sala Silvergruva...kanske är värt ett besök?? Har ett flyktigt minne av att jag läst någonstans att de har byggt ett hotellrum (eller fler??) i gruvan...

Annars är det väl bara att googla och se vad du hittar

Jo, exakt. Faktiskt deras "gruvsvit" som fick mig att spika Sala som destination för denna dag Tänkte dock om det finns lite annat att lyxa till dagen med innan det är dags för sängdags
Citera
2010-01-06, 22:22
  #5
Medlem
dawess avatar
http://www.informus.info/cgi-win/nys...id=3&anvkat=S5

Ifall någon annan vore nyfiken på gruvsviten
Citera
2010-01-06, 23:41
  #6
Medlem
Ungrarens avatar
Sätra Brunn ligger ca 1,5 mil utanför Sala, spa, bad och middag.
Annars finns det inte så mycket mer romantiskt att göra i Sala.

Kanske middag på Måns Ols, ni kan alltid gå en sväng runt dammarna.
Det är vad jag kommer på, lite hemmablind kanske.

http://www.sala.se/turism
Citera
2010-01-07, 08:38
  #7
Medlem
gillar ni åka skridskor kan ni alltid lalla runt på isen i månsols. Varm choklad o lite mackor. det ær kvalitetstid de. Passa æven på att ta en kycklingbaguette på johanssons. Salas ældsta kafe. Gott om inte annat
Citera
2010-01-08, 01:59
  #8
Medlem
dawess avatar
Ojoj, här vällde det inte förslag. Tackar tackar! Ska kolla upp alla rekommendationer.

Ös gärna på med fler, gott folk!
Citera
2010-01-08, 02:15
  #9
Medlem
huggybares avatar
Jadu, det är väl fel årstid för Sala om jag ska vara ärlig. Vanligtvis skulle jag rekommendera en promenad längs Gröna Gången, men den är ju inte särskilt grön så här års. Samma sak med Måns Ols egentligen tycker jag, mycket trevligare på sommaren.

Sätra brunn som nämndes ligger ju inte precis i Sala, men har ni ork att ta er dit så kan det nog vara värt det, även om antalet aktiviteter lär vara begränsat nu på vintern.

Salberga, där det låg ett mentalsjukhus förut, har (hade?) ganska fina områden att spatsera runt i, men numer så är en del ombyggt till ett fängelse, och jag har knappt varit där sen det byggdes så vet inte hur området ser ut nuförtiden tyvärr. Annars kan jag tänka mig att en promenad runt dammarna skulle kunna vara trevligt.

Själva gruvområdet har också ganska fin natur, men har knappt varit där på vintern alls, så vet inte hur det är nu.

Ha det så kul, akta sig för kickers

EDIT: Och ja, en fika på Johanssons eller Ångbageriet är alltid värt!
Citera
2010-01-08, 02:25
  #10
Medlem
dawess avatar
Här fortsätta tipsen att ramla in för fulla muggar, heja heja!

Finns det inte något mer utmärkande, säreget som Sala stoltserar med, i kaliber med den omnämnda Silvergruvan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback